Η σχέση μας με τα social media, ολοένα και στενότερη, εκτός από το ότι γεμίζει τον ελεύθερο χρόνο μας, μας ξεκουράζει, μας βοηθά στην επικοινωνία με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, και μας διευκολύνει στην ανταλλαγή απόψεων και στην ενημέρωσή μας - αυτά είναι τα θετικά - εγκυμονεί και αρκετούς κινδύνους.
Πολλές φορές - δυστυχώς - ξεχνάμε ότι απευθυνόμαστε σε ένα ευρύ και απροσδιόριστο κοινό. Έχουμε την αίσθηση ότι μιλάμε στους φίλους μας, κι έτσι είμαστε πιο χαλαροί στον τρόπο που εκφραζόμαστε, αλλά στην πραγματικότητα βλέπουν τις δημοσιεύσεις μας και τις αξιολογούν, και μαζί με τις δημοσιεύσεις μας αξιολογούν κι εμάς, πολύ περισσότερα άτομα από όσα νομίζουμε. Επομένως εκτιθέμεθα, με την καλή ή κακή έννοια, σε άγνωστο αριθμό προσώπων, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.
Αρκετά συχνά πλέον, οι δημοσιεύσεις στα social media χρησιμοποιούνται και στο χώρο της Δικαιοσύνης, είτε ως αιτία για κάποια μήνυση/έγκληση, ή για την άσκηση κάποιας αγωγής, είτε ως μέσο απόδειξης ισχυρισμών, είτε ως πηγή πληροφοριών για την προσωπική και περιουσιακή κατάσταση κάποιου ή για άντληση στοιχείων αναφορικά με κάποια επιχείρηση.
Τα social media εξάλλου μπορεί να είναι ο τόπος όπου διαπράττεται μία εξύβριση, απάτη, εκβιασμός, και άλλα εγκλήματα, και επομένως σε αυτόν τον τόπο είναι λογικό να υπάρχουν και οι αντίστοιχοι μάρτυρες.
Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι οι αναρτήσεις μας στα social media μπορούν να επηρεάσουν και την πρόσληψή μας ή όχι, ή την παραμονή μας, σε κάποια επιχείρηση.
Τα social media χρησιμοποιούνται ευρέως και στην πολιτική, τον αθλητισμό, τις τέχνες κλπ, και τα εν λόγω πρόσωπα, τα οποία αποτελούν πολλές φορές και πρότυπο για μεγάλη μερίδα ανθρώπων, συγκεντρώνουν πάνω τους πολύ μεγάλη προσοχή από το κοινό. Σε αυτές τις περιπτώσεις ακόμα και μόνο μία δημοσίευση μπορεί να είναι αρκετή για να βγάλουμε συμπεράσματα για την προσωπικότητα του προσώπου, ή μπορεί να είναι αρκετή ακόμα και για να χάσει αυτό τη δημοτικότητά του ή την αξιοπιστία του.
Αντίστοιχα, οι δημοσιεύσεις στα social media μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν το προφίλ μίας επιχείρησης, ανάλογα με τις ειδήσεις και τις κριτικές που την αφορούν.
Τελικά, ίσως, ακόμα και σήμερα, παρόλο που έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την πρώτη γνωριμία μας με τα social media, δεν έχουμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος της επιρροής τους.