Το ντεμπούτο της στα ράφια του αμερικανικού δικτύου Whole Foods έκανε στο τέλος Σεπτεμβρίου η ελληνική Green Cola, αποτελώντας μάλιστα το μοναδικό προϊόν cola που διαθέτει η αμερικανική αλυσίδα.
Τα προϊόντα της Green Cola εισήλθαν κατ’αρχάς σε 50 καταστήματα σε Νέα Υόρκη, Κονέκτικατ και Νιου Τζέρσευ, ως μια πιλοτική κίνηση με ανοιχτό το ενδεχόμενο να διεισδύσουν στο παναμερικανικό δίκτυο που αριθμεί συνολικά 400 καταστήματα.
Η «πράσινη» κόλα ξεκίνησε την επέκταση της στις ΗΠΑ – τη βάση των δύο ισχυρότερων brands παγκοσμίως- εκμεταλλευόμενη τη σύσταση των προΪόντων της (τη χρήση στέβιας ως γλυκαντικό αλλά και τις φυσικές χρωστικές), ποντάροντας στην ολοένα αναπτυσσόμενη ζήτηση για φυσικότερα προϊόντα.
Πέρα από την παραπάνω συμφωνία ήδη το 2020 η ελληνική εταιρεία έχει παρουσία σε αλυσίδες λιανεμπορίου σε επτά πολιτείες των ΗΠΑ: στο Τέξας, στη Μασαχουσέτη, στο Κονέκτικατ, στο Νιου Χαμσάιρ, στο Βερμόντ, στο Μέιν και στο Ρόουντ Αϊλαντ. Στο Τέξας, μάλιστα, συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Η-Ε-Β, η οποία αριθμεί 300 καταστήματα λιανικής και έχει έσοδα 25 δισ. δολ. ετησίως. Επίσης, στη Νέα Αγγλία, όπου εμφιαλώνει σε τοπική παραγωγική μονάδα τα προϊόντα της, η Green Cola έχει παρουσία σε 82 καταστήματα της αλυσίδας Market Basket, η οποία ετησίως καταγράφει έσοδα 5,5 δισ. δολ. Αυτές οι συνεργασίες καθώς και η παρουσία της στο e-commerce της Amazon στάθηκαν ικανές για να εξετάσουν την Green Cola και άλλοι μεγάλοι λιανέμποροι, όπως η Whole Foods.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ίδρυσε στα τέλη του 2019 τη θυγατρική GREEN COLA NORTH AMERICA LLC, με στόχο τη διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ και ταυτόχρονα συνήψε τη συμφωνία για τοπική εμφιάλωση της παραγωγής της. Οι ΗΠΑ είναι ίσως ο πιο φιλόδοξος στόχος της Green Cola, η οποία εδώ και μια πενταετία υλοποιεί πλάνο ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού διαθέτοντας πλέον παρουσία σε 25 χώρες και ισχυρή διείσδυση στα Βαλκάνια, τα οποία εξυπηρετούνται από την ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής στην Ορεστιάδα. Η ανάπτυξη της στο εξωτερικό –όπου πουλάει κυρίως στο μεγάλο λιανεμπόριο, το οποίο δεν επηρεάστηκε από το lockdown- αποτέλεσε και την «ασφάλεια» της, καθώς στην Ελλάδα η αγορά HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ) υπέστη βαρύ πλήγμα, που μοιραία επηρέασε όλες τις εταιρείες ποτών και αναψυκτικών.
Πέννυ Κούτρα