Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (SEO)

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (SEO)
Open Image Modal
cacaroot via Getty Images

Οτιδήποτε και εάν νομίζετε πως είναι το SEO (Search Engine Optimization), η αλήθεια είναι μια: με τον όρο SEO, περιγράφεται μια σειρά από βέλτιστες πρακτικές για την online παρουσία μιας διαδικτυακής εφαρμογής (συνήθως ιστοσελίδας).

Εάν κάποιος λοιπόν, σας τάξει θαύματα χωρίς σκληρή δουλεία πάνω στην ιστοσελίδα σας, είτε δεν ξέρει τι κάνει ή χρησιμοποιεί “μαύρες“ τεχνικές, αυτές που στον κόσμο του SEO αποκαλούμε “Black Hat”.

Το SEO μπορεί να είναι μια αρκετά μυστηριώδης αλλά είναι παράλληλα και μια αρκετά απλή τεχνική. Ο ιστός αλλάζει, το ίδιο και οι παράγοντες με βάση τους οποίους οι μηχανές αναζήτησης δίνουν βαρύτητα στις ιστοσελίδες για να τις εντάξουν στην κατάταξη τους. Πλέον, η σχετικότητα για το περιεχόμενο, περιστρέφεται γύρω από ένα πολύ πιο σύνθετο σύνολο πληροφοριών όπως η αποδοχή και η αλληλεπίδραση μέσω των κοινωνικών δικτύων, η συχνότητα αυτής και το πραγματικά χρήσιμο περιεχόμενο. Υπάρχουν όμως και παλαιά SEO trends, τα οποία συνεχίζουν να έχουν την σημασία τους. Δεν έχουν εξαφανιστεί, αλλά έχουν εξελιχθεί. Για παράδειγμα, στο link building, δεν χρησιμοποιείται ο ίδιος τρόπος για τον υπολογισμό του ως προς την κατάταξη. Πλέον, υπάρχει η συμβολή του PageRank, το οποίο βασίζεται στον τρόπο με τον οποίο οι ακαδημαϊκοί χρησιμοποιούν αναφορές για τον προσδιορισμό της σχετικότητας. Η Google εξισώνει τα links με τις αναφορές αυτές για να δημιουργήσει αντίστοιχες σχετικότητες στα ερωτήματα αναζήτησης. Για το λόγο αυτό, η link building τεχνική εστιάζει πλέον στο πιο χρήσιμο, υψηλής δημοτικότητας και σχετικό περιεχόμενο για τους συνδέσμους της, αντί για το συνόλου των συνδέσμων, στο όποιο εστίαζε κάποτε.

Προσεγγίζοντας το θέμα όσο πιο απλά γίνεται, μπορείτε να κρατήσετε στο μυαλό σας τρεις βασικούς παράγοντες για την σωστή εφαρμογή του:

Ο #1 παράγοντας είναι η κατάρτιση της ομάδας που αναλαμβάνει την βελτιστοποίηση και η συνεχής εφαρμογή των βέλτιστων τακτικών, βάσει των τρεχόντων SEO trends. Ο #2 παράγοντας είναι τα συνεχή συμπεράσματα μέσα από ανάλυση/σύγκριση δεδομένων βελτιστοποιημένων ιστοσελίδων.

Ο #3 παράγοντας είναι η λήψη αποφάσεων. Είναι σχεδόν σίγουρο, πως έκτος από τις κοινές και τις βασικές πρακτικές, θα βρεθούν και άλλες, οι οποίες θα αποδίδουν θετικά σε μια ιστοσελίδα συγκεκριμένου κοινού/ενδιαφέροντος, την ίδια ώρα που θα αποδίδουν αρνητικά σε μια ιστοσελίδα διαφορετικού κοινού/ενδιαφέροντος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η λήψη αμέσων και ορθών αποφάσεων, αποτελεί κομβικό παράγοντα.

Μέρος της σωστής βελτιστοποίησης είναι η παρακολούθηση αποτελεσμάτων και η συνεχής αναπροσαρμογή των τεχνικών, ώστε να έχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτός είναι και ο λόγος που το SEO είναι μια μοιραίως συνεχόμενη διαδικασία, με αυστηρό audit. Φανταστείτε μετά από το λανσάρισμα ενός νέου αλγορίθμου για την κατάταξη σε κάποια μηχανή αναζήτησης, μερικές από τις προηγουμένως αντιμετωπιζόμενες θετικά τεχνικές, να αντιμετωπίζονται αρνητικά για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας. Η αναγνώριση τους θα πρέπει να είναι άμεση, η επιβεβαίωση τους διασταυρωμένη και οι ενέργειες στην ιστοσελίδα σας έγκαιρες, ώστε να βιώσει την μικρότερη δυνατή ζημιά στην κατάταξη.

Θυμηθείτε: οι μηχανές αναζήτησης είναι μέρος του ιστού και ακολουθούν τους ίδιους, γρήγορους ρυθμούς για τα επόμενα τεχνολογικά τους βήματα, ώστε να μπορούν να προσφέρουν το μέγιστο δυνατό του σκοπού (σχετική & χρήσιμη πληροφόρηση), στον χρηστή. Δεν αξίζει να ρισκάρετε το μέλλον του ιστότοπου σας, για να σώσετε μερικά ευρώ, επιλέγοντας για τις εφαρμογές της βελτιστοποίησης κάποιον μη εξιδανικευμένο συνεργάτη ή κάνοντας πειράματα μονοί σας. Το ρίσκο για να προκληθεί ανεπανόρθωτη ζημιά στην κατάταξη της ιστοσελίδα σας, είναι τεράστιο και σχεδόν πάντα μη αναστρέψιμο.