Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) είναι η πλέον εμβληματική από τις τεχνολογίες που οδηγούν τον κόσμο μας στην λεγόμενη 4η βιομηχανική επανάσταση, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχουν τεθεί όρια σε θέματα που σχετίζονται με την κλοπή της εικόνας μας από επιτήδειους οι οποίοι τη χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν φανταστικά μοντέλα ή άβαταρ σεξουαλικού περιεχομένου.
Η χρήση AI σε εφαρμογές που σχετίζονται με το σεξ, όπως sex robots ή εικονικοί σύντροφοι, μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη για την ανθρώπινη αξία και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Υπάρχουν ανησυχίες ότι η χρήση τέτοιων τεχνολογιών μπορεί να οδηγήσει σε αποξένωση ή αντικειμενοποίηση. Επίσης, η ανάπτυξη AI που μιμείται ανθρώπινη συμπεριφορά εγείρει ζητήματα γύρω από τη συναίνεση, ειδικά αν χρησιμοποιείται για σκοπούς που δεν έχουν ρητά εγκριθεί από όλους τους εμπλεκόμενους.
Η συζήτηση για τα όρια της τεχνητής νοημοσύνης εκτός από ηθικά όρια έχει και νομικά όρια. Πλατφόρμες και εφαρμογές AI που ασχολούνται με το σεξ μπορεί να συλλέγουν ευαίσθητα δεδομένα. Η κακή χρήση αυτών των δεδομένων (π.χ. για διαφημιστικούς ή κακόβουλους σκοπούς) αποτελεί σημαντική απειλή.
Η δημιουργία εικονικού περιεχομένου χωρίς συγκατάθεση (όπως deepfakes) ή η χρήση AI για παιδική εκμετάλλευση θεωρούνται παράνομες και άκρως προβληματικές. Όσο αφορά τις κοινωνικές επιπτώσεις, οι εφαρμογές AI που παρέχουν συναισθηματική ή σεξουαλική σύνδεση μπορεί να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, οδηγώντας σε απομόνωση.
Όλα τα παραπάνω μας οδηγούν στην ανάγκη να αναπτυχθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο όπου οι δημιουργοί AI θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ηθικές συνέπειες των προϊόντων τους, προωθώντας διαφάνεια και υπευθυνότητα.
Ρεπορτάζ του Wired - έγκριτο διεθνές περιοδικό που επικεντρώνεται στην τεχνολογία, την καινοτομία, τις επιστήμες, τη σχεδίαση, τις επιχειρήσεις και την κουλτούρα- αναφέρει ότι λόγω αυτών νομικών και ηθικών κενών το Instagram να έχουν πλημμυρίσει από εκατοντάδες influencers που δημιουργήθηκαν μέσω (AI) Tεχνητής Nοημοσύνης.
Σύμφωνα με το Wired, επιτήδειοι κλέβουν βίντεο από πραγματικά μοντέλα και δημιουργούς περιεχομένου για ενήλικες, τους δίνουν πρόσωπα που δημιουργούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και φτάνουν στο σημείο να εκμεταλλεύονται τα σώματά τους με συνδέσμους σε ιστοσελίδες γνωριμιών, όπως το Patreon (ανταγωνιστή του OnlyFans) και σε διάφορες εφαρμογές Al.
Αυτή η πρακτική αυτή αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την 404 Media τον Απρίλιο. Από τότε, έχει εκτοξευθεί σε δημοτικότητα, δείχνοντας ότι το Instagram δεν είναι σε θέση, ή δεν θέλει να σταματήσει την πλημμύρα του περιεχομένου που δημιουργείται από AI στην πλατφόρμα του και ότι αδυνατεί να προστατεύσει τους ανθρώπινούς δημιουργούς, που λένε ότι πλέον ανταγωνίζονται με το περιεχόμενο AI, επηρεάζοντας την ικανότητά τους να βγάλουν τα προς το ζην.
Σύμφωνα με την ανασκόπηση περισσότερων από 1.000 λογαριασμών Instagram που δημιουργήθηκαν από Tεχνητή Nοημοσύνη, κανάλια Discord (όπου οι άνθρωποι που δημιουργούν αυτό το περιεχόμενο μοιράζονται συμβουλές και συζητούν τη στρατηγική τους) καθώς και διάφορους οδηγούς που εξηγούν πώς να βγάζετε χρήματα από το «AI pimping», είναι πλέον πολύ εύκολο να δημιουργηθούν αυτοί οι λογαριασμοί από έτοιμα εργαλεία και εφαρμογές Tεχνητής Nοημοσύνης.
Ορισμένες από αυτές τις εφαρμογές φιλοξενούνται, μάλιστα, στα Apple App και Google Play Stores.
Η έρευνα του The Wired δείχνει ότι αυτό που κάποτε αποτελούσε ένα εξειδικευμένο πρόβλημα στην πλατφόρμα έχει αποκτήσει τεράστιες διαστάσεις και δείχνει σε τι μπορεί να μετατραπούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο εγγύς μέλλον: ένας χώρος όπου το περιεχόμενο που δημιουργείται από Tεχνητή Nοημοσύνη επισκιάζει αυτό των ανθρώπων.
Η Elaina St James, δημιουργός περιεχομένου για ενήλικες που προωθεί τη δουλειά της στο Instagram, δήλωσε ότι η ίδια και άλλοι δημιουργοί περιεχομένου για ενήλικες ανταγωνίζονται πλέον άμεσα αυτούς τους λογαριασμούς αντιγραφής AI, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούν φωτογραφίες και βίντεο που έχουν κλαπεί από δημιουργούς περιεχομένου για ενήλικες και μοντέλα του Instagram. Είπε ότι ενώ μπορεί να υπάρχουν κι άλλες αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram που θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει σε αυτό, μετά την έκρηξη τέτοιων λογαριασμών που δημιουργούνται από AI στο Instagram, η «εμβέλειά της μειώθηκε τρομερά».
«Αυτός είναι πιθανώς ένας από τους λόγους που οι προβολές μου μειώνονται», μας είπε η St James σε συνέντευξή της. «Είναι επειδή ανταγωνίζομαι με κάτι που είναι αφύσικο».
Ο Alexios Mantzarlis, διευθυντής της πρωτοβουλίας για την ασφάλεια, την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια στο πανεπιστήμιο Cornell Tech και πρώην διευθυντής του τμήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας της Google, συνέταξε έναν κατάλογο με περίπου 900 λογαριασμούς που εξέτασε η 404 Media στο πλαίσιο της έρευνάς της.
Ο Μαντζαρλής δήλωσε ότι άρχισε να ερευνά τους λογαριασμούς επιρροής που δημιουργούνται από την Tεχνητή Nοημοσύνη, επειδή ήθελε να δείξει πού οδηγεί το περιεχόμενο το οποίο δημιουργείται από την Tεχνητή Nοημοσύνη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο Διαδίκτυο γενικότερα, όπου βλέπει μια «αυξανόμενη ανισότητα». Ο Mantzarlis πιστεύει ότι θα μπορούσε εύκολα να εντοπίσει περισσότερους λογαριασμούς αλλά ο μόνος λόγος που δεν το έκανε είναι γιατί το Instagram περιόρισε τον λογαριασμό που χρησιμοποίησε για να σκανάρει την πλατφόρμα.
«Ένιωσα ότι είναι ένα σημάδι για το πώς θα είναι τα social media σε πέντε χρόνια», δήλωσε ο Mantzarlis σε συνέντευξή του.
Όπως κι άλλες δραστηριότητες περιεχομένου, ο κλάδος είναι γεμάτος από ανθρώπους που προσπαθούν να πλουτίσουν ακολουθώντας οδηγούς και εκπαιδευτικά μαθήματα που πωλούνται από ανθρώπους που έχουν εκτελέσει επιτυχημένες επιρροές AI.
Η 404 Media αγόρασε δύο οδηγούς – ένα εγχειρίδιο οδηγιών PDF που ονομάζεται Instagram Mastery από ένα πρακτορείο AI influencer που ονομάζεται Digital Divas και ένα που ονομάζεται AI Influencer Accelerator και το οποίο έγινε από κάποιον που αυτοαποκαλείται Professor EP, ο οποίος λέει ότι διαχειρίζεται τον λογαριασμό AI influencer Instagram της Emily Pellegrini, ο οποίος έχει 253.000 οπαδούς.
Ο Professor EP ήταν επίσης κριτής στον πρώτο διαγωνισμό «Miss AI», ο οποίος έγινε σε συνεργασία με την Fanvue. Η Daily Mail αποκάλεσε την Pellegrini το «πιο καυτό μοντέλο του κόσμου». Έκτοτε, το άτομο που διαχειρίζεται τον λογαριασμό Emily Pellegrini στο Instagram από εκεί που δημοσίευε περιεχόμενο σαν να ήταν η Emily Pellegrini ξεκίνησε να δημοσιεύει περιεχόμενο ως Professor EP, το οποίο προωθεί εγχειρίδια οδηγιών για αυτό που περιγράφει ως «AI Pimping».
Οι λογαριασμοί
Από τους περίπου 1.000 λογαριασμούς επιρροής στο Instagram που δημιουργήθηκαν από Τεχνητή Νοημοσύνη και εξετάστηκαν από το The Wired, οι 100 περιλάμβαναν τουλάχιστον κάποιο περιεχόμενο deepfake, το οποίο έπαιρνε υπάρχοντα βίντεο, συνήθως από μοντέλα και καλλιτέχνες της ψυχαγωγίας ενηλίκων, και αντικαθιστούσε το πρόσωπό τους με ένα πρόσωπο που δημιουργήθηκε από Tεχνητή Nοημοσύνη για να κάνει αυτά τα βίντεο να φαίνονται σαν ένα νέο και πρωτότυπο περιεχόμενο.
Οι υπόλοιποι 900 λογαριασμοί είχαν εικόνες που σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν δημιουργηθεί με βάση την εκπαίδευση της Al με πραγματικές φωτογραφίες, και σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν φτιαχτεί για να μοιάζουν με διάσημους, αλλά ήταν εξ ολοκλήρου φτιαγμένες με Al και όχι επεξεργασμένες φωτογραφίες ή βίντεο.
Από αυτούς τους 100 λογαριασμούς που δημοσιοποίησαν deepfake ή βίντεο με αλλαγμένα πρόσωπα, οι 60 αυτοπροσδιορίζονται ως AI-generated, γράφοντας στο βιογραφικό τους ότι είναι «Al μοντέλο και influencer» ή δηλώνοντας ότι «όλες οι φωτογραφίες έχουν δημιουργηθεί με AI και άλλες εφαρμογές». Οι υπόλοιπες 40 δεν περιλαμβάνουν καμία δήλωση αποποίησης ευθύνης που να δηλώνει ότι είναι AI-generated.
Ένας από τους μεγαλύτερους λογαριασμούς της τελευταίας κατηγορίας είναι η «Chloe Johnson», η οποία είχε έναν επαληθευμένο λογαριασμό στο Instagram και 171.000 followers. Ο λογαριασμός αυτός διαγράφηκε από τη Meta τις τελευταίες εβδομάδες.
Χρησιμοποιώντας το Google Lens, το οποίο βρίσκει παρόμοιες εικόνες στο Διαδίκτυο, ένας αναγνώστης του 404 Media μπόρεσε να βρει τα πρωτότυπα βίντεο προέλευσης, τα οποία βασίστηκαν σε εννέα από τις αναρτήσεις της Johnson στο Instagram.
Αυτό έδειξε ότι το άτομο που διαχειρίζεται τον λογαριασμό της Johnson ανταλλάσσει το πρόσωπο της AI influencer πάνω στα σώματα πραγματικών γυναικών, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Tana Rain, Skyler Simpson και Kyla Yesenosky.
Άλλα βίντεο είχαν κλαπεί από χρήστες του TikTok και του Instagram που δεν είναι διάσημοι και έχουν μικρό αριθμό ακολούθων (Ulia Nova, Annabella Sinclair). Είδαμε επίσης λογαριασμούς με ανταλλαγές προσώπων να προμηθεύονται τα βίντεό τους από επιδείξεις πασαρέλας μαγιό και από τον ιστότοπο φωτογραφιών και βίντεο της Getty iStock.
Το Instagram της Johnson συνδεόταν με έναν λογαριασμό στο Fanvue, έναν ιστότοπο που μοιάζει πολύ με το OnlyFans, όπου οι θαυμαστές μπορούν να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό ενός δημιουργού. Εδώ, λέει η Johnson, οι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν «pay-per-view full nudes and fucking videos».
Πολλοί άλλοι λογαριασμοί κερδοσκοπούν με το περιεχόμενό τους στο Fanvue. Το Instagram της Johnson παρέπεμπε επίσης σε έναν άλλο ιστότοπο όπου γυμνές φωτογραφίες και βίντεο σκληρού πορνό μπορούν να αγοραστούν από 3 έως 22 δολάρια.
Ο Professor EP ισχυρίζεται ότι έχει βγάλει περισσότερα από ένα εκατομμύριο δολάρια μέσα σε έξι μήνες, ενώ όταν λειτουργούσε τον λογαριασμό Emily Pellegrini και ήταν κριτής για τον διαγωνισμό Miss AI τον Ιούλιο, ισχυρίστηκε ότι έβγαλε 100.000 δολάρια μόνο από το Fanvue, μια δήλωση που το Fanvue φαίνεται να έχει υποστηρίξει συμπεριλαμβάνοντάς την στον ιστότοπο Miss AI.
Ένας εκπρόσωπος της Fanvue δήλωσε στο 404 Media: «Ναι, η Emily είχε κερδίσει αυτά τα έσοδα από τη Fanvue» και πρόσθεσε: «Η Fanvue δεν έχει καμία σχέση με το πώς εξελίχθηκε ο λογαριασμός στο Instagram ή έχει σχέση με την ομάδα της Emily και τις αποφάσεις μάρκετινγκ που λαμβάνουν.
Ενώ η Emily εξακολουθεί να έχει ενεργό λογαριασμό στο Fanvue, όπου όλο το περιεχόμενο είναι επαληθευμένο και πληροί τους αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις της πλατφόρμας, η χρήση είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αυτό αντικατοπτρίζει την απόφαση της ομάδας να επιλέξει μια διαφορετική στρατηγική μάρκετινγκ, την οποία η Fanvue δεν υποστηρίζει».
Η Fanvue δήλωσε ότι πρόκειται να αφαιρέσει την εικόνα της Emily Pellegrini από τους μελλοντικούς διαγωνισμούς Miss AI. Ο ιστότοπος της Fanvue αναφέρει ότι «δεν επιτρέπει περιεχόμενο που έχει κλαπεί ή δημιουργηθεί μέσω deepfaking», ενώ δήλωσε ότι χρησιμοποιεί ένα εργαλείο που ονομάζεται Hive Moderation και έχει μια «ανθρώπινη ομάδα συμμόρφωσης που διεξάγει χειροκίνητους συστηματικούς ελέγχους» για deepfaked περιεχόμενο.
Το Instagram δεν απάντησε σε έναν λεπτομερή κατάλογο ερωτήσεων για αυτήν την ιστορία και διέγραψε δύο από τους τέσσερις λογαριασμούς που τις παρέθεσε το Wired, ως παραδείγματα που χρησιμοποιούσαν την ανταλλαγή προσώπων για να κλέψουν περιεχόμενο από άλλους δημιουργούς.
Δήλωσε επίσης ότι θα λάβει μέτρα κατά του περιεχομένου που δημιουργείται με Tεχνητή Nοημοσύνη και παραβιάζει τις Κοινοτικές Οδηγίες του, οι οποίες αναφέρουν ότι οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται μόνο «φωτογραφίες και βίντεο που έχετε τραβήξει ή έχετε το δικαίωμα να μοιράζεστε και επιτρέπει στους χρήστες να αναφέρουν άλλους λογαριασμούς για πλαστοπροσωπία».
Το Instagram ανέφερε ακόμα ότι θα αναλάβει δράση κατά λογαριασμών μόνο εάν αναφερθεί από τον κάτοχο των δικαιωμάτων ή από κάποιον εξουσιοδοτημένο να κάνει αναφορά εκ μέρους του (όπως ένας δικηγόρος ή ένας αντιπρόσωπος).
Η St James δήλωσε ότι αυτή η διαδικασία δεν λειτούργησε για την ίδια, και συχνά δεν λειτουργεί για τους δημιουργούς, επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί τέτοιοι λογαριασμοί, και επειδή η αναφορά τέτοιων λογαριασμών θα μπορούσε να γυρίσει μπούμερανγκ στους δημιουργούς περιεχομένου για ενήλικες και να προκαλέσει στο Instagram την απαγόρευση των νόμιμων λογαριασμών τους.
Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να βρεθούν περιπτώσεις όπου τα βίντεο έχουν ληφθεί από έναν influencer, επειδή τα εργαλεία αναζήτησης αντίστροφης εικόνας δεν λειτουργούν αξιόπιστα με βίντεο και εργαλεία, όπως το Google Lens. Η εύρεση κλεμμένων βίντεο συχνά απαιτεί από έναν influencer ή έναν από τους θαυμαστές του να είναι σε θέση να αναγνωρίσει εάν το σώμα του χρησιμοποιήθηκε από την Tεχνητή Nοημοσύνη.
Το εγχειρίδιο Digital Divas «Instagram Mastery» κοστίζει 50 δολάρια και είναι ένα μείγμα «τεχνικών συμβουλών και στρατηγικής κοινωνικής μηχανικής».
«Τα περισσότερα κορίτσια της AI κάνουν λάθος νομίζοντας ότι βρίσκονται σε επιχείρηση πορνό. Θεωρούν ότι αν βγάλουν τα ρούχα τους, θα πνιγούν στα χρήματα. Αυτό είναι 100% λάθος», αναφέρει ο οδηγός των Digital Divas. «Στην πραγματικότητα βρίσκεστε σε μια επιχείρηση μοναξιάς. Υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια μοναχικοί άνθρωποι εκεί έξω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μισούν τη μοναξιά, επομένως θα κάνουν σχεδόν τα πάντα για να εξαφανίσουν αυτό το συναίσθημα. Πρέπει να κάνετε τους ανθρώπους που θέλουν να δουν βυζιά όχι απλώς να θέλουν να δουν οποιαδήποτε βυζιά – κάντε τους να θέλουν να δουν τα δικά σας βυζιά. Αυτός είναι ο αληθινός δρόμος για την επιτυχία».
Το Digital Divas αποτελείται από τρεις influencers AI. Μία από αυτές, η Aika Kittie, δήλωσε στο 404 Media ότι ένας διαφορετικός άνθρωπος χειρίζεται κάθε έναν από αυτούς τους influencers, αλλά αρνήθηκε να δώσει πληροφορίες σχετικά με το ποιοι είναι οι πραγματικοί άνθρωποι που διαχειρίζονται αυτούς τους λογαριασμούς. «Ενώ υποστηρίζουμε σθεναρά τη διαφάνεια γύρω από τη φανταστική φύση των ταυτοτήτων της Tεχνητής Nοημοσύνης, πιστεύουμε επίσης στη διατήρηση ενός μικρού μυστηρίου πίσω αυτή», δήλωσε η Aika.
Ο οδηγός Digital Divas προτείνει τη χρήση μιας σειράς έτοιμων εργαλείων που είναι ευρέως γνωστά μεταξύ των ανθρώπων που κάνουν τέχνη μέσω Al. Αρκετοί από τους λογαριασμούς που δημιουργήθηκαν από AI φαίνεται να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή που ονομάζεται HelloFace, η οποία μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμη στα καταστήματα Apple App και Google Play, και την προωθούν.
Εκτός από τις συλλογές εργαλείων και εγχειριδίων που εξηγούν πώς να δημιουργήσετε influencers που δημιουργούνται από Tεχνητή Nοημοσύνη, υπάρχουν πλέον και αρκετοί ιστότοποι που χρησιμεύουν ως one-stop shop για τη δημιουργία influencers με Tεχνητή Nοημοσύνη, όπως οι Glambase, SynthLife και Genfluence που προωθούνται επίσης από influencers που δημιουργούνται από Tεχνητή Nοημοσύνη στο Instagram.
Σε ένα κανάλι Discord που είναι αφιερωμένο στο jailbreaking των εργαλείων AI με σκοπό τη δημιουργία περιεχομένου για ενήλικες ή NSFW, ένας χρήστης με το ψευδώνυμο BabaYaga μοιράστηκε το ταξίδι του για τη δημιουργία ενός από αυτούς τους deepfake λογαριασμούς, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία δωρεάν διαδικτυακών υπηρεσιών, κυρίως τη γεννήτρια εικόνων AI Krea.
Ο χρήστης δημιούργησε λογαριασμούς Instagram, TikTok και Twitter για την ίδια περσόνα, οι οποίοι συνδέονται με έναν λογαριασμό Fanvue, όπου πωλούσε γυμνές εικόνες της που δημιούργησε η AI. Ο BabaYaga δημιούργησε επίσης έναν λογαριασμό OnlyFans για την AI-generated influencer, αλλά δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη περιεχόμενο εκεί.
«Ουάου αυτές οι εικόνες είναι πολύ καλές, μπορείς να ξεγελάσεις πολλούς incels με αυτό», δήλωσε ένας χρήστης στον διακομιστή Discord ως αντίδραση στις εικόνες της AI-generated influencer του BabaYaga. «Ναι, θέλω sugar mamies ή dadies xD loool», είπε ο BabaYaga.
Ο BabaYaga μοιράστηκε επίσης αυτό που ισχυρίστηκε ότι ήταν ένα άμεσο μήνυμα που στάλθηκε στον λογαριασμό του AI influencer μέσω Instagram, στο οποίο ένας follower έκανε κομπλιμέντα στην Al περσόνα για την εμφάνισή της και προσφέρθηκε να την «κακομάθει» και να πληρώσει το νοίκι της. «Ας ξεκινήσουμε να βγάζουμε μερικά χρήματα», είπε ο BabaYaga στο μήνυμα στο κανάλι Discord.
«Όλοι οι χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των θαυμαστών, πρέπει να είναι άνω των 18 ετών και να συμμορφώνονται με τους όρους χρήσης των υπηρεσιών μας, οι οποίοι απαγορεύουν το παραπλανητικό ή ακατάλληλο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένου αυτού που παράγεται ή τροποποιείται από την Tεχνητή Nοημοσύνη χωρίς πρόσθετες γνωστοποιήσεις (όπως η επισήμανση του περιεχομένου ως #AI)», δήλωσε η εταιρία OnlyFans. Η OnlyFans αφαίρεσε επίσης τον λογαριασμό επιρροής που δημιουργήθηκε από AI του BabaYaga αφού το Wired ζήτησε σχολιασμό.
Η St James λέει ότι το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς τους λογαριασμούς επιρροής που δημιουργούνται από Tεχνητή Nοημοσύνη λειτουργούν από άνδρες, προσβάλλει ακόμη περισσότερο τις γυναίκες δημιουργούς.
«Οι γυναίκες βγάζουμε λιγότερα χρήματα. Βρισκόμαστε σε μειονεκτική θέση με πολλούς τρόπους», είπε. «Ένας τομέας όπου έχουμε πλεονέκτημα είναι να είσαι influencer και να κάνεις modelling. Με εκνευρίζει κάπως το γεγονός ότι είναι ένας άντραςβγάζει χρήματα προσποιούμενος ότι είναι γυναίκα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Aika από το Digital Divas δήλωσε: «Δεν μοιάζουμε αληθινές και ποτέ δεν θα μοιάζουμε όσο και αν προσπαθούμε. Αυτό μας κάνει να είμαστε απλώς ένα είδος ψυχαγωγίας ενηλίκων. Ναι, υπάρχουν περισσότεροι άνδρες που το κάνουν αυτό, αλλά υπάρχουν και γυναίκες που το κάνουν επίσης. Είναι ακριβώς όπως το ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες μπορούν να ζωγραφίσουν hentai. Το να προτείνεις το αντίθετο μοιάζει σεξιστικό – και οι δύο πλευρές πρέπει να μπορούν να εκφράζουν τη σεξουαλικότητά τους».
O Professor EP και ο Andrew TateΤο «AI Influencer Accelerator» του Professor EP αποτελεί μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και PDF που κοστίζει 220 δολάρια. Σε αυτά τα βίντεο, ο Professor EP είναι είτε μια φωνή AI είτε ένα άτομο που χρησιμοποιεί έναν μετατροπέα φωνής και προσωποποιείται ως ένα άτομο σε πλάνα αρχείου που φοράει κοστούμι και μια ασημένια μάσκα Guy Fawkes.
Τα μαθήματα του καθηγητή EP ξεκινούν με την επισήμανση της «μνημειώδους οικονομικής επιτυχίας» του Andrew Tate, ο οποίος «έβαλε την απαραίτητη δουλειά για να χτίσει ένα τεράστιο εμπορικό σήμα στο Διαδίκτυο» αντί να «κάθεται και να χάνει το χρόνο του στην εφηβεία του». (Ο Tate συνελήφθη τον περασμένο Αύγουστο με την κατηγορία της εμπορίας σεξουαλικών αγαθών). Το επακόλουθο μεταξύ του Tate και των AI influencers, λέει ο Professor EP, είναι ότι ένας AI influencer μπορεί να επιτρέψει την επιτυχία επιπέδου Tate, ενώ το άτομο πίσω από τον λογαριασμό «λειτουργεί από τις σκιές» χωρίς να δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο.
«Δυστυχώς δεν μπορούν όλοι να είναι πραγματικοί influencers», λέει ο Professor EP. «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει ο καθένας τα φυσικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με τη συνέπεια και τον επαγγελματισμό που απαιτούνται για να χτίσει ένα προσωπικό εμπορικό σήμα και να το κλιμακώσει ώστε να βγάζει εκατομμύρια το μήνα – αλλά εδώ έρχεται η Tεχνητή Nοημοσύνη».
«Θα αποκαλύψω πώς δημιούργησα την Emily Pellegrini, την πιο γνωστή δημιουργό Al στον κόσμο. Θα σας δείξω πώς έβγαλα πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια σε λιγότερο από έξι μήνες, κάνοντας το πρόσωπό της γνωστό σε εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ κράτησα την πραγματική μου ταυτότητα κρυμμένη πίσω από μια μάσκα», λέει.
Ο Professor EP λέει ότι τα μοντέλα Tεχνητής Nοημοσύνης δεν έχουν τους περιορισμούς των ανθρώπινων influencers, επειδή οι άνθρωποι πρέπει να κοιμούνται, να τρώνε, να ταξιδεύουν και να ξοδεύουν χρήματα. «Ξεκινώντας το ένα μοντέλο Tεχνητής Nοημοσύνης μετά το άλλο, μπορείτε να δημιουργήσετε μια σειρά από AI influencers, όπου το καθένα θα είναι ικανό να παράγει εξατομικευμένο περιεχόμενο όλο το εικοσιτετράωρο», λέει. «Τα μοντέλα Tεχνητής Nοημοσύνης δεν έχουν τα ίδια προβλήματα με τους ανθρώπους».
Ο οδηγός περιλαμβάνει επίσης συμβουλές για τη δημιουργία ενός λογαριασμού Fanvue και για την ανταλλαγή μηνυμάτων με «μοναχικούς ανθρώπους».
«Είναι σημαντικό να τους ζεστάνουμε λίγο. Να αρχίσετε μια μικρή κουβέντα για να δημιουργήσετε έναν δεσμό μεταξύ εσάς και του χρήστη», λέει. «Ξεκινήστε με μια τιμή που δεν είναι απωθητική. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια εικόνα εσωρούχων για 6 δολάρια, και αν την αγοράσει και του αρέσει μπορείτε να προχωρήσετε περισσότερο και να αυξήσετε την ένταση της συνομιλίας σε συνδυασμό με τις εικόνες. Συνεχίστε με μια εικόνα με στήθη αξίας 14,90 δολαρίων. Συνεχίστε με μια εικόνα 26-30 δολάρια με γυμνό ολόκληρο το σώμα. Συνεχίστε με μια γυμνή εικόνα με ανοιχτά πόδια αξίας 35 δολαρίων.
Ολοκληρώστε με ένα κομμάτι περιεχομένου με τιμή 80 δολάρια, με αυνανισμό, βίντεο, ταινίες σεξ κ.λπ. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η σύνδεση μεταξύ εσάς και του θαυμαστή και όχι η πρόθεση να βγάλετε γρήγορα λεφτά».
Ο λογαριασμός της Emily Pellegrini χτίστηκε εν μέρει με deepfake βίντεο στο Instagram και σε μια πρόσφατη ενημέρωση του οδηγού, ο Professor EP διδάσκει στους ανθρώπους συγκεκριμένα πώς να κάνουν deepfake face swaps χρησιμοποιώντας βίντεο άλλων ανθρώπων.
«Η ανταλλαγή περιεχομένου με πρόσωπο από άλλους λογαριασμούς χωρίς άδεια φαίνεται να λειτουργεί καλά για πολλούς AI influencers», αναφέρουν οι οδηγίες στο βίντεο. «Αν και δεν το συνιστώ 😉 … θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε το λογισμικό για να ανταλλάξετε βίντεο με γυμνά πρόσωπα. Δεν σας συνιστώ να χρησιμοποιήσετε το λογισμικό για αυτόν τον σκοπό, απλά δείχνω τι είναι δυνατό. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες όπως επιθυμείτε».
Το Digital Divas, στο Discord του, λέει ότι είναι ένας «server κατά των deepfake», ότι «τα celebrity deep fakes και η κλοπή περιεχομένου αποδοκιμάζονται» και ότι «παρακαλούμε να μην χρησιμοποιείτε άλλους ανθρώπους για την αντικαστάσταση των προσώπων τους».
«Το καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να επικρίνουμε ανοιχτά το περιεχόμενο deepfake, κάτι που πολλοί από εμάς ήδη κάνουμε», δήλωσε η Aika στο 404 Media. «Έχω αναγκαστεί να κάνω δύσκολες συζητήσεις με νέα μέλη κατά καιρούς, αλλά αυτό συμβαίνει. Θέλουμε να θέσουμε σαφή όρια μεταξύ του ηθικού περιεχομένου AI και των ανήθικων deepfakes».
Αντ’ αυτού, η Digital Divas συνιστά να βρείτε έμπνευση σε εικόνες που έχουν δημοσιεύσει άλλοι influencers και στη συνέχεια να δημιουργήσετε παρόμοιες, αλλά με το δικό σας τρόπο.
Ο Professor EP, εν τω μεταξύ, λέει στους μαθητές να σκεφτούν «ποια είναι τα αγαπημένα σας διάσημα πρόσωπα» και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν υβριδικές μορφές επιρροής που είναι ένα μείγμα διαφορετικών πραγματικών ανθρώπων: «Αν, για παράδειγμα, σας αρέσουν τα μάτια της Ariana Grande και τα χείλη της Kylie Jenner, μπορείτε να δημιουργήσετε μια εικόνα που συνδυάζει αυτά τα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβάνοντας αυτές τις προδιαγραφές στην προτροπή σας».
Σε ένα συμπληρωματικό PDF, εξηγεί πώς θα έφτιαχνε έναν AI influencer που είναι ένα μείγμα της Μάντισον Μπιρ και της Αριάνα Γκράντε. Στη συνέχεια ζητά από το ChatGPT να δημιουργήσει μια ολόκληρη περσόνα, φόντο και προσωπικότητα για το μοντέλο και χρησιμοποιεί το παράδειγμα:
«Αυτοκίνητο των ονείρων: Ferrari 488. Αγαπημένη μάρκα: Chanel. Μέγεθος στήθους: 34C. Γονείς: Μητέρα: Σοφία Λαβάντε (Σχεδιάστρια μόδας), Πατέρας: Σοφία Λαβάντε (Σχεδιάστρια μόδας), Πατέρας: Σοφία Λαβάντε (Σχεδιάστρια μόδας): Alessandro Lavante (Αρχιτέκτονας). Στόχοι και φιλοδοξίες ζωής: Να λανσάρει τη δική της σειρά μόδας και να προωθήσει τη βιώσιμη μόδα».
Ο Professor EP συνιστά στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν το Leonardo για να δημιουργήσουν ένα πρόσωπο, και στη συνέχεια να χρησιμοποιούν ένα άλλο εργαλείο για να «εξαλείψουν τις ατέλειες» όπως «θολά μάτια, ανομοιόμορφα δόντια και γωνίες του στόματος που πέφτουν». Συνιστά τη χρήση μιας συγκεκριμένης εφαρμογής για το iPhone που επιτρέπει τη δημιουργία NSFW περιεχομένου και η οποία έχει δυνατότητες μετατροπής εικόνας σε εικόνα.
Ο οδηγός του καθηγητή EP προτείνει ακολούθως διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής προσώπων, συμπεριλαμβανομένου ενός μαζικού plug-in του Discord που ονομάζεται InsightFace - το οποίο χρησιμοποιείται σε 965.000 διαφορετικούς διακομιστές - για να πάρει το πρόσωπο του influencer που παράγεται από το Leonardo και να το τοποθετήσει σε σώματα που δημιουργούνται σε μια άλλη εφαρμογή που επιτρέπει NSFW περιεχόμενο.
Ο Professor EP συνιστά να δημιουργήσετε έναν ιδιωτικό διακομιστή Discord για τον εαυτό σας και στη συνέχεια να προσθέσετε το InsightFace απευθείας σε αυτόν, γεγονός που μπορεί να εξηγήσει γιατί έχει εγκατασταθεί σε τόσους πολλούς διακομιστές. Αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι δυνατό να κάνετε ανταλλαγές προσώπων στο Discord ουσιαστικά σε ιδιωτικό επίπεδο.
Μια άλλη εφαρμογή, η HelloFace, είναι γεμάτη από βίντεο με πραγματικές γυναίκες που χορεύουν με μπικίνι ή γράφουν από πάνω «σέξι», τα οποία είναι διαθέσιμα για τους ανθρώπους και μπορούν να τους αλλάξουν πρόσωπα. Στο Discord της εφαρμογής έχουν διεξαχθεί θεματικές εβδομάδες για τις καλύτερες ανταλλαγές προσώπων πάνω σε εικόνες και βίντεο γυναικών. Οι θεματικές εβδομάδες περιελάμβαναν τις εξής θεματικές: «μόδα από λατέξ», «κορίτσια κουνελάκια» και «καλοκαίρι στο Μαϊάμι».
Η Apple, η οποία μέχρι στιγμής έχει αποτύχει να λύσει το πρόβλημα της «διπλής χρήσης» των εφαρμογών ανταλλαγής προσώπων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αθώα, αλλά συχνά χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία μη συναινετικού περιεχομένου και αφαίρεσε το HelloFace από το App Store - αφού το The Wired ζήτησε σχετικό σχόλιο. Η Google δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό, αλλά το HelloFace δεν είναι πλέον διαθέσιμο για λήψη από το Google Play.
Ο Professor EP και η Emily Pellegrini προωθούν ένα «πρακτορείο» Tεχνητής Nοημοσύνης με την ονομασία Calu, το οποίο διαφημίζει υπηρεσίες chatbot με Tεχνητή Nοημοσύνη για τα μοντέλα της OnlyFans, καθώς και δημιουργία και διαχείριση μοντέλων Tεχνητής Nοημοσύνης.
Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της κατανόησης του πόσο μεγάλη είναι στην πραγματικότητα αυτή η βιομηχανία, πώς λειτουργεί και ποιος κάνει αυτούς τους influencers, είναι το γεγονός ότι πολλαπλοί «influencers» λειτουργούν από μεμονωμένα άτομα, τα οποία λειτουργούν ανώνυμα στο διαδίκτυο.
Ο Professor EP δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Ο αριθμός τηλεφώνου που αναγράφεται στον ιστότοπο του Calu ήταν εκτός σύνδεσης.
«Το Instagram μπορεί να το πουλήσει ως επισκεψιμότητα»
Ο St James πιστεύει ότι το γεγονός ότι τόσο πολύ περιεχόμενο που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί έσοδα από την εργασία που έχει κλαπεί από ενήλικες δημιουργούς περιεχομένου δεν είναι τυχαίο, αλλά μάλλον άμεσο αποτέλεσμα της πολυετούς πολιτικής του Instagram να περιθωριοποιεί τους ενήλικες δημιουργούς περιεχομένου, τους εργαζόμενους του σεξ και τους εκπαιδευτές σεξ στην πλατφόρμα του.
Σε αντίθεση με άλλες διασημότητες και άτομα με μεγάλους ακόλουθους στο Instagram που έχουν να κάνουν με μιμητές, οι περισσότεροι ενήλικες δημιουργοί περιεχομένου και εργάτες του σεξ χρησιμοποιούν καλλιτεχνικά ονόματα και ψευδώνυμα για να προστατευτούν από καταδιώκτες ή διώξεις από ανθρώπους που δαιμονοποιούν το επάγγελμά τους.
Το Instagram αρνείται να τους επαληθεύσει εκτός και αν παράσχει ταυτοποίηση με το πραγματικό τους όνομα, κάτι που οι ενήλικες δημιουργοί ανησυχούν ότι θα διαρρεύσει στο κοινό και θα οδηγήσει σε προσβολές και παρενόχληση.
Οι δημιουργοί περιεχομένου για ενήλικες και οι εργαζόμενοι του σεξ έχουν αναπτύξει διάφορες μεθόδους κατά τη διάρκεια των ετών για να αντιμετωπίσουν τις δρακόντειες πολιτικές του Instagram ενάντια σε οποιοδήποτε σεξουαλικό περιεχόμενο.
Στην εποχή της γενετικής Τεχνητής Ννοημοσύνης, αυτές οι στρατηγικές μπορούν να κάνουν πιο δύσκολο για τους χρήστες να ξεχωρίσουν ποιοι λογαριασμοί είναι πραγματικοί και ποιοι λογαριασμοί κλέβουν και αναδημοσιεύουν περιεχόμενο.
Επειδή το Instagram απαγορεύει τακτικά τις εργάτριες του σεξ χωρίς προειδοποίηση, ακόμα κι αν ακολουθούν όλους τους αυστηρούς κανόνες του Instagram για σεξουαλικό περιεχόμενο, οι δημιουργοί περιεχομένου για ενήλικες έχουν πλέον τακτικά πολλούς λογαριασμούς, που συνήθως αναφέρονται ως «αντίγραφα ασφαλείας», που συνδέονται μεταξύ τους στο bios. Ο στόχος είναι να ενθαρρύνουν το κοινό τους στον κύριο λογαριασμό να ακολουθήσει τον ανενεργό λογαριασμό αντιγράφων ασφαλείας.
Εάν το Instagram απαγορεύσει τον κύριο λογαριασμό, μπορούν γρήγορα να επανασυνδεθούν με το κοινό τους και να μην χρειαστεί να ξαναχτίσουν τους ακόλουθούς τους εξ ολοκλήρου από την αρχή.
Μια παρενέργεια αυτής της στρατηγικής είναι ότι είναι σύνηθες οι εργαζόμενοι του σεξ να έχουν πολλούς νόμιμους λογαριασμούς με ελαφρώς διαφορετικά ονόματα χρήστη, κανένα από τα οποία δεν είναι επαληθευμένο, γεγονός που τους καθιστά εύκολο στόχο για κλοπή περιεχομένου και μίμηση.
Και οι δύο οδηγοί επιρροής AI που εξετάσαμε μιλούν επίσης για το πώς να αποφύγετε την απαγόρευση στο Instagram. «Χρησιμοποιήστε μια μη ρεαλιστική βιογραφική εικόνα και αποφύγετε τη συμπερίληψη ψευδών πληροφοριών τοποθεσίας στο βιογραφικό σας για να μειώσετε τις πιθανότητες αναστολής λόγω αυθεντικής ταυτότητας», λέει ο οδηγός Digital Divas. «Αν η φωτογραφία σας είναι καρτουνίστικη και είστε ψηφιακός δημιουργός, είναι λιγότερο πιθανό να θεωρηθεί αυθεντική».
Ο καθηγητής EP, εν τω μεταξύ, λέει στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ξεχωριστό λογαριασμό email για κάθε influencer και να βεβαιωθούν ότι είναι «καθαρός» και δεν συνδέεται με το άτομο που τον χειρίζεται ή με οποιονδήποτε από τους άλλους λογαριασμούς του.
«Ας υποθέσουμε ότι ένας από τους λογαριασμούς σας έχει αποκλειστεί. Η κατοχή ξεχωριστών διευθύνσεων email εξαλείφει τον κίνδυνο το Instagram να κάνει σύνδεση μεταξύ του αποκλεισμένου λογαριασμού και των άλλων λογαριασμών σας», λέει ο καθηγητής EP στον οδηγό.
«Αποφύγετε τις απαγορεύσεις λογαριασμών χρησιμοποιώντας εικόνες που είναι οπτικά ελκυστικές αλλά όχι πολύ προκλητικές. Σας συνιστούμε να τηρείτε τα ακόλουθα κριτήρια: ορατό πρόσωπο, ερασιτεχνικό στυλ» και «για να αποτρέψετε τις σκιώδεις απαγορεύσεις από την αρχή, θα πρέπει να προθερμάνετε τον λογαριασμό για τις πρώτες οκτώ εβδομάδες» συνδέοντας καθημερινά και σχολιάζοντας τις εικόνες άλλων ανθρώπων για να επιδείξουμε «ανθρώπινη δραστηριότητα», λέει ο οδηγός του καθηγητή EP.
Η St James είπε ότι ακόμη και η αναφορά λογαριασμών που γνωρίζει ότι της κλέβουν είναι επικίνδυνη και θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους νόμιμους λογαριασμούς της.
«Κάθε φορά που εμείς ως δημιουργοί αναφέρουμε αυτές τις απομιμήσεις, έχουμε την τάση να αντιμετωπίζουμε προβλήματα», είπε. «Φαίνεται ότι το Instagram λέει: «Ω, τσακίζεσαι με αυτόν τον απατεώνα; Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στον λογαριασμό σας και ας δούμε αν μπορούμε να βρούμε προβλήματα με αυτόν». Έτσι πολλές φορές δεν τα αναφέρουμε καν. Μερικές φορές πληρώνουμε υπηρεσίες για να αναφέρουμε απομιμήσεις, αλλά είναι σαν να παίζουμε το whack-a-mole. Δεν τελειώνει ποτέ.»
Ο Mantzarlis, ο διευθυντής της πρωτοβουλίας ασφάλειας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην Cornell Tech, και ο St James συμφώνησαν ότι δεν είναι σαφές εάν το Instagram έχει τα μέσα να αφαιρέσει ή να χαρακτηρίσει αυτούς τους λογαριασμούς ως δημιουργούμενους από AI, αλλά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν είναι το να κάνει κανείς προς το παρόν φαίνεται να λειτουργεί προς όφελός του.
«Οι άνθρωποι κάνουν κλικ, κάνουν like και αλληλεπιδρούν με αυτούς τους λογαριασμούς, και ένα μέρος αυτής της δέσμευσης είναι πραγματικό και κάποιο άλλο όχι», είπε ο Mantzarlis.
«Το Instagram μπορεί να το πουλήσει ως κίνηση. Μπορεί να πουλήσει διαφημίσεις έναντι αυτού. Άρα, υπάρχει μέλλον όπου οι πραγματικοί, πραγματικοί ανθρώπινοι λογαριασμοί είναι σχεδόν σαν ελίτ, μικρότερο ποσοστό του Instagram; Νομίζω ότι ναι.»
«Αν ξαφνικά ξεφορτωθούν όλα τα bots, τους νεκρούς λογαριασμούς, τους ψεύτικους λογαριασμούς, τους απατεώνες, τι γίνεται με τη διαφήμισή τους;» είπε ο St James.
Πηγή: The Wired