Η Volvo μεταφέρει υλικά παραγωγής με ανανεώσιμα καύσιμα

Εφαρμογή στις θαλάσσιες μεταφορές, για μείωση των εκπομπών CO2 από ορυκτά κατά 84%
Open Image Modal
VOLVO

Τι σχέση έχει το αυτοκίνητο με τη θάλασσα; Μεγάλη, καθώς μέσω θαλάσσης μεταφέρονται οχήματα από διάφορα εργοστάσια παραγωγής, ενώ και τα ανταλλακτικά και τα εξαρτήματα μεταφέρονται κι αυτά με πλοία, μέσα σε κοντέινερ. 

Στη Volvo, κάθε χρόνο, δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ με υλικά παραγωγής που προορίζονται για τα εργοστάσια της εταιρείας μεταφέρονται στους ωκεανούς του πλανήτη πάνω σε φορτηγά πλοία. Πλέον, οι περισσότερες από αυτές τις θαλάσσιες μεταφορές εκτελούνται με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, αντί για ορυκτά καύσιμα.

Ως ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που ανακοινώνει μία τέτοια μετάβαση, στη Volvo στοχεύουν να πετύχουν άμεση μείωση στις εκπομπές CO2 από ορυκτά καύσιμα στις διηπειρωτικές θαλάσσιες μεταφορές, έως και 55.000 τόνους ανά έτος. Χάρη στα ανανεώσιμα καύσιμα, οι εκπομπές CO2 ελαττώνονται κατά τουλάχιστον 84% σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Η μείωση ισοδυναμεί με τις εκπομπές CO2 ενός φορτηγού με πλήρες φορτίο που διανύει περίπου 1.200 φορές την περίμετρο του ισημερινού της γης. 

Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), με βάση ανανεώσιμες και βιώσιμες πηγές, όπως κυρίως το λάδι μαγειρικής. Δεν χρησιμοποιούνται φοινικέλαιο ή προϊόντα από φοινικέλαιο. Η χρήση ανανεώσιμων καυσίμων θα περιλαμβάνει τις εισερχόμενες θαλάσσιες μεταφορές παραγωγικού υλικού για μονάδες παραγωγής μας στην Ευρώπη και την Αμερική, καθώς και τη διανομή ανταλλακτικών που γίνεται μέσω θαλάσσης παγκοσμίως.

«Τα ανανεώσιμα καύσιμα δεν είναι η τελική επιδίωξη όσον αφορά την εξάλειψη του CO2 από τις παγκόσμιες ναυτιλιακές μεταφορές», λέει ο Χαβιέ Βαρέλα, επικεφαλής διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO. «Ωστόσο, αυτή η πρωτοβουλία δείχνει ότι μπορούμε να δράσουμε τώρα και να εφαρμόσουμε λύσεις που επιτυγχάνουν σημαντικά αποτελέσματα, μέχρι να βρεθούν μακροπρόθεσμες εναλλακτικές τεχνολογικές λύσεις.»

«Δεν βλέπουμε αυτή την πρωτοβουλία ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», προσθέτει ο Χαβιέ. «Αντιθέτως, θέλουμε να δώσουμε το έναυσμα σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δράσουν επίσης, ώστε να αυξήσουμε τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές αποδοτικές ως προς τις εκπομπές CO2 και να εδραιώσουμε τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μία μεσοπρόθεσμη λύση που λειτουργεί. Έχουμε όλοι την ευθύνη να δράσουμε».

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η Volvo συνεργάζεται με τις Maersk, Kuehne+Nagel και DB Schenker. Αυτοί οι πάροχοι υπηρεσιών logistics έχουν από την 1 Ιουνίου 2023 κάνει τη μετάβαση στα ανανεώσιμα καύσιμα, για την ενέργεια που απαιτείται για όλες τις μεταφορές κοντέινερ που γίνονται για λογαριασμό της Volvo Cars.

Όταν δεν είναι διαθέσιμα ανανεώσιμα καύσιμα για μία συγκεκριμένη μεταφορά, ο συνεργάτης που εκτελεί το μεταφορικό έργο προχωρά σε χρήση ανανεώσιμων καυσίμων για τις ανάγκες ενός άλλου πελάτη σε άλλη διαδρομή, ώστε η συνολική μείωση στα ορυκτά καύσιμα να αντιστοιχεί στην πραγματική χρήση που κάνουν τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία ονομάζεται εξισορρόπηση ισοζυγίου μάζας και παρακολουθείται σε τακτική βάση από τρίτα μέρη. Τα ανανεώσιμα καύσιμα είναι πιστοποιημένα και δεν παράγονται ανταγωνιστικά σε σχέση με επισιτιστικές καλλιέργειες. Είναι, επομένως, βιώσιμα σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για τις ΑΠΕ.

«Εξερευνούμε διαρκώς όλες τις δυνατότητες για βιωσιμότητα, σε όλες τις πτυχές της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και σε όλα τα πεδία της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας», λέει ο Χαβιέ. «Η λίστα των πρωτοβουλιών μας διευρύνεται συνεχώς, καθώς εργαζόμαστε για την επίτευξη της φιλοδοξίας μας να γίνουμε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040».

Η φιλοδοξία της Volvo προβλέπει τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου κατά 40% μεταξύ των ετών 2018 και 2025, στόχος που απαιτεί μία ελάττωση κατά 25% των εκπομπών από τις δραστηριότητές μας, συμπεριλαμβανομένων των logistics. Στοχεύει επίσης να πετύχει κλιματικά ουδέτερη παραγωγή έως το 2025. Και τα δύο αυτά ορόσημα είναι σημαντικά βήματα για τις φιλοδοξίες της ως προς την κλιματική ουδετερότητα.