Economist: Πώς ο κορονοϊός αλλάζει το Ίντερνετ

Ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει και αυτός, μαζί με τον πραγματικό.
Open Image Modal
twomeows via Getty Images

Καθώς συνεχίζονται τα μέτρα περιορισμού και κοινωνικής αποστασιοποίησης, πολλοί εργαζόμενοι έχουν εισέλθει σε ρουτίνες οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα φάνταζαν περίεργες: Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Economist, έρευνα του ΜΙΤ έδειξε πως το 34% των εργαζομένων στις ΗΠΑ έχουν περάσει στην τηλεργασία- και ο ψηφιακός, virtual κόσμος αλλάζει, ακριβώς όπως αλλάζει και ο πραγματικός.

H αύξηση της τηλεργασίας είναι εμφανής στα δεδομένα που προκύπτουν από τις μετρήσεις της Cloudflare, εταιρείας υποδομών δικτύων. Στη Νέα Υόρκη, η χρήση του Ίντερνετ στο κέντρο του Μανχάταν, «καρδιά» οικονομικής/εμπορικής δραστηριότητας κανονικά, είναι κάτω κατά 30%, ενώ αντίστοιχα σε τμήματα του Γκρίνποϊντ και του Λονγκ Άιλαντ Σίτι έχει αυξηθεί κατά 60% και άνω. Παρόμοια είναι τα πράγματα και στο Λονδίνο, με μεγάλες πτώσεις στο κέντρο της πόλης, και μεγάλες αυξήσεις σε περιοχές της περιφέρειας.

Επίσης, οι ώρες των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων δείχνουν πώς η τηλεργασία έχει «θολώσει» τα όρια του εργάσιμου ωραρίου. Σε Παρίσι, Λονδίνο και Νέα Υόρκη ο όγκος των μηνυμάτων που στέλνονται μέσω της υπηρεσίας επικοινωνίας Slack κατά τις ώρες αιχμής (10 πμ- μεσημέρι και 2 μμ- 4μμ) μειώθηκε, ωστόσο αυξήθηκε στις 6μμ με 9 μμ, καθώς και κατά τις 9 πμ σε Λονδίνο και Παρίσι και κατά την ώρα του φαγητού σε Νέα Υόρκη και Παρίσι. Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, ένα τίμημα του να μη χρειάζεται να πηγαίνεις στον χώρο εργασίας είναι πως, επίσης, ποτέ δεν «αποσυνδέεσαι» απόλυτα.

Ακόμη, υπάρχουν μεγάλες αλλαγές και στο πώς περνούν online τον χρόνο τους οι άνθρωποι: Το traffic παραμένει σταθερό στις ιστοσελίδες τζόγου και πορνογραφίας, ωστόσο οι επισκέψεις σε business ιστοσελίδες και ιστοσελίδες εκπαίδευσης έχουν αυξηθεί κατά πολύ, όπως και σε ιστοσελίδες παιχνιδιών, e-commerce και streaming. Πτώση έχει παρατηρηθεί στο online dating (γνωριμίες online).

Οι τάσεις αυτές μπορεί να αντιστραφούν όταν αρθούν τα lockdowns, ωστόσο είναι πιθανό πολλές επιχειρήσεις να μη θέλουν να πάνε πίσω στο προηγούμενο καθεστώς: Ερευνητές στο Στάνφορντ διαπίστωσαν το 2015 πως, μεταξύ εργαζομένων σε ένα κινεζικό call-centre, αυτοί που είχαν επιλεγεί τυχαία για τηλεργασία ήταν κατά 13% πιο παραγωγικοί σε σχέση με εργαζόμενους που παρέμειναν στο γραφείο. Εταιρείες που έχουν καθιερώσει την τηλεργασία μπορούν να εξοικονομήσουν χώρο και να διατηρούν καλύτερα προσωπικό που βρίσκεται σε περίοδο τεκνοποιΐας. Τον Μάρτιο η Gartner, εταιρεία ερευνών, ρώτησε 317 στελέχη πόσοι εργαζόμενοί τους που εργάζονταν εξ αποστάσεως δεν θα επιστρέψουν στα γραφεία- ο μέσος όρος των απαντήσεων ήταν 10%.

«Οι online γνωριμίες θα επιστρέψουν κάποια στιγμή. Αλλά οι εργαζόμενοι γραφείου στο μέλλον μπορεί να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν μηνύματα στις 9 το βράδυ από συναδέλφους που εργάζονται εξ αποστάσεως» καταλήγει ο Economist.