Έφτιαξαν τη μεγαλύτερη γέφυρα του κόσμου και απαγόρευσαν τη διέλευση αυτοκινήτων!

Έφτιαξαν τη μεγαλύτερη γέφυρα του κόσμου και απαγόρευσαν τη διέλευση αυτοκινήτων!
|
Open Image Modal
South China Morning Post

Η μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου πρόκειται να ανοίξει αυτή την εβδομάδα, συνδέοντας τις πόλεις του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο με την ηπειρωτική Κίνα.

Κόστισε 20 δισεκατομμύρια δολάρια και τα εγκαίνια της πρόκειται να παρακολουθήσει αύριο, Τρίτη, ο πρόεδρος της Κίνας, Ξι Τζίνπινγκ.

Η γέφυρα των 55 χιλιομέτρων, ουσιαστικά συνδέει το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο με 11 κινεζικές πόλεις, δημιουργώντας μια περιοχή υψηλής τεχνολογίας  που ανταγωνίζεται τη Silicon Valley.

Open Image Modal
Evening Standard

 Η  κατασκευή της ξεκίνησε το 2009 και έχει σχεδιαστεί για να αντέχει άνεμους μέχρι και 340 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ παράλληλα έχει φτιαχτεί και μια υποθαλάσσια σήραγγα 6,7 χιλιομέτρων.

Η γέφυρα θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Τζουχάι στο Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε μόλις 30 λεπτά, αλλά αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ. Το Χονγκ Κονγκ θα συνδεθεί με τρένο υψηλής ταχύτητας με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας ενώ μια σειρά από έργα υποδομών βρίσκονται υπό κατασκευή στο Δέλτα του ποταμού Περλ.

Η ίδια η γέφυρα είναι ένα κολοσσιαίο δημιούργημα. Η ποσότητα του χάλυβα από τον οποίο είναι κατασκευασμένη αρκεί για την ανέγερση 60 πύργων του Άιφελ, ενώ το τσιμέντο που έχει χρησιμοποιηθεί φθάνει για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες Chrysler. Η νέα γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους 8 βαθμών και σούπερ τυφώνες ενώ έχει χτιστεί για να αντέξει ένα αιώνα λειτουργίας.

Μέσα στο διάστημα που γίνονταν οι εργασίες κατασκευής, εννέα εργάτες έχασαν τη ζωή τους και περισσότεροι από 200 τραυματίστηκαν.

Ωστόσο, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα θα μπορούν να περάσουν από τη γέφυρα μόνο αφού υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια. Η διέλευση θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για ιδιωτικά λεωφορεία και φορτηγά οχήματα, ενώ η γέφυρα δεν θα εξυπηρετεί ούτε τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Open Image Modal
Evening Standard

 Πολλοί κάτοικοι πιστεύουν ότι η κατασκευή της είναι απλώς μια κακή χρήση των πόρων των φορολογουμένων. Άλλοι πάλι, με περιβαλλοντολογικές ευαισθησίες,  θεωρούν ότι η κατασκευή της γέφυρας θα συμβάλλει στη μείωση του ήδη απειλούμενου λευκού δελφινιού. Υπάρχουν ωστόσο και οι πιο κυνικοί, που πιστεύουν ότι η γέφυρα είναι ένας τρόπος για να φέρει το Πεκίνο τις αυτόνομες διοικητικές περιοχές πιο κοντά στην Κίνα.