«Σχεδόν αιώνας πέρασε!
Το «αιγαίον» κλείνει εδώ έναν κύκλο!
Αισιοδοξούμε να γλυκάνουμε και πάλι τους πελάτες μας σε νέες συνθήκες στο προσεχές μέλλον».
Με αυτές τις λίγες γραμμές στην ιστοσελίδα του καταστήματος και την υπόσχεση πως ίσως «ξανασυναντηθούμε», οι ιδιοκτήτες του θρυλικού πλέον «Αιγαίον», της πιο γλυκιάς αμαρτίας της παλιάς Αθήνα με τους ασυναγώνιστους, παραδοσιακούς λουκουμάδες μας αποχαιρέτισαν αφήνοντας μας για πρώτη φορά μια πολύ πικρή γεύση. Γιατί και ποιος δεν είχε πάει να φάει λουκουμάδες στο μαγαζάκι στην Πανεπιστημίου έστω ως παιδί και δεν το έχει συνδυάσει με μερικές από τις πιο όμορφες αναμνήσεις του;
Γιατί με τι άλλο φτιάχνονται οι αναμνήσεις αν όχι με μέλι, άχνη ζάχαρη και κανέλα...
Ας ελπίσουμε πως η αναφορά «έκλεισε οριστικά» στις πληροφορίες, στην ιστοσελίδα του «Αιγαίον» στο Facebook, δεν θα βγει αληθινή.
Ένας αιώνας γλυκιάς παράδοσης
Η ιστορία του «Αιγαίον» πηγαίνει πίσω στο 1926, χρονιά που άνοιξε το κατάστημα και ξεκίνησε να «γλυκαίνει ακατάπαυστα την πόλη με τους λαχταριστούς τους λουκουμάδες» όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα του, και πολλές γενιές μπορούν να επιβεβαιώσουν.
Από την ίδρυσή του και μετά, στεγάζεται στο νεοκλασικό κτίριο κατασκευής του 1890 στην οδό Πανεπιστημίου 46 και Χαριλάου Τρικούπη στο κέντρο της Αθήνας.
Τα πρώτα χρόνια λειτουργεί ως καφενείο με την ίδια επωνυμία ως μέλος της Αδελφότητας Καφεπωλών Αθηνών. Λίγα όμως χρόνια μετά, εισάγει στον τιμοκατάλογό του το βασικό προϊόν που θα το αναγάγει σε περιώνυμο αθηναϊκό στέκι και θα του δώσει ιδιαίτερη φήμη έως σήμερα. Οι λουκουμάδες Αιγαίον, που προπολεμικά συναγωνίζονταν αρκετά καταστήματα του είδους στην περιοχή, θα επικρατήσουν έως σήμερα. Ένας και πλέον αιώνας, γλυκιάς παράδοσης.
Η φιλοσοφία των ιδιοκτητών, οι μόδες και η παράδοση
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες, «το γεγονός ότι διατήρησε τον χαρακτήρα πιστής οικογενειακής επιχείρησης του επιτρέπει τελικά, να μεταφέρει γνήσια μέχρι σήμερα, κάτι από την ατμόσφαιρα και την κουλτούρα του παραδοσιακού αυτού γλυκού, της παραδοσιακής γεύσης και της εμπειρίας της στο ανάλογο παραδοσιακό περιβάλλον. Παρ' όλη την εξέλιξη της σύγχρονης ζαχαροπλαστικής, το Αιγαίον καταφέρνει να μείνει ανέπαφο και ανεπηρέαστο, διαιωνίζοντας μια υγιεινή, παραδοσιακή, γλυκειά συνήθεια της ελληνικής κουζίνας που τους κερδίζει όλους.
Η επιτυχία φυσικά, δεν συνοψίζεται αποκλειστικά στην συνταγή των λουκουμάδων. Οφείλεται σε σύνολο λόγων που εξασφαλίζουν το κύρος και την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας, και σίγουρα στην δέσμευσή της απέναντι στον πελάτη. Η πιστή εφαρμογή μιας συνταγής που έρχεται από το παρελθόν, ο αυστηρός έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος και η διαρκής βελτίωσή του, είναι τα πιο βασικά μυστικά που διατήρησαν την επιχείρηση όλα αυτά τα χρόνια στην κορυφή».
Κόντρα μάλιστα στους καιρούς το «Αιγαίον» συνέχιζε να αφουγκράζεται και να ελίσσεται μέσα στις απαιτήσεις μιας ανταγωνιστικής αγοράς. Όπως τονίζεται, αποφεύγοντας συνειδητά την τυφλή αντιγραφή αυτού που ευρέως πουλάει, προσαρμήστηκε στα νέα δεδομένα, με την διατήρηση της αυθεντικότητάς του, και τη σωστή ενσωμάτωσή της σ’ ένα καινούριο εμπορικό περιβάλλον. Προχώρησε σε καινοτόμες γευστικές προτάσεις που συμπληρώνουν τις σύγχρονες τάσεις της γευστικής επιθυμίας, με σεβασμό στην ποιότητα και την παράδοση, ενώ κάνει σημαντική στροφή προς τον ευρύτερο επαγγελματικό χώρο του επισιτισμού, με διευρυμένες συνεργασίες.
Η νέα γενιά
Τον ιδρυτή του καταστήματος Γεώργιο Φύλλα, διαδέχονται το 1973 τα παιδιά του. Αποκομίζοντας ήδη από μικροί μια σχετική εμπειρία του καταστήματος, ο Μιχάλης και ο Ευγένιος Φύλλας, παίρνουν την διοίκηση στα χέρια τους, το ανακαινίζουν, το επεκτείνουν και το οργανώνουν σε βελτιωμένα πρότυπα. Έχοντας και οι δυο κάνει ανώτατες σπουδές, ο πρώτος μηχανολόγου ενώ ο δεύτερος οικονομικών, καταφέρνουν να το στήσουν και να το ενδυναμώσουν σε πρότυπα σύγχρονης ανταγωνιστικής επιχείρησης.
Μέχρι σήμερα, την επιχείρηση είχε αναλάβει ο γιος του κ. Μιχάλη Φύλλα, Γιώργος Φύλλας, ο οποίος ανέλαβε τη συνέχεια του καταστήματος, θέλοντας να αξιοποιήσει το πτυχίο του στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και στα Οικονομικά, επενδύοντας στη διατήρηση, στην εξέλιξη ή διαφορετικά, στην φίρμα της οικογενειακής επιχείρησης, πάντα με σεβασμό στο όνομα, στη φήμη, στο ίδιο το προϊόν και κατ’ επέκταση στην παράδοση και στην ιστορία.
*Οι φωτογραφίες είναι από την ιστοσελίδα του «Αιγαίον» και τον επίσημο λογαριασμό του καταστήματος στο Facebook.