Στην πρεμιέρα του No Time to Die, ο Ντάνιελ Κρεγκ έκανε μια ενδυματολογική δήλωση που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως αποχαιρετισμός στο παραδοσιακό dress code του Μποντ. Ντυμένος με ένα κερασί χρώματος σακάκι με την υπογραφή Anderson & Sheppard, το τζαζ στυλ του «τέντι μπόϊ» (που λάνσαρε) ήταν πολύ μακριά από το παραδοσιακό μαύρο σμόκιν look που περιμέναμε.
Το να απογυμνωθεί ο Τζέιμς Μποντ, από την αρρενωπή του εικόνα, από το μαύρο του σμόκιν και αντ′ αυτού να πάει για ένα σακάκι με χρώμα που ιστορικά συνδέεται με τη θηλυκότητα είναι μια πράξη ανατροπής, αλλά και σαμποτάζ.
«Προηγουμένως, η ενδυμασία του Ντάνιελ Κρεγκ στο κόκκινο χαλί ήταν σύμφωνη με την προσέγγιση του χαρακτήρα του μέσα από την τυπικότητα της μαύρης γραβάτας. Στην πραγματικότητα, ήμασταν μάρτυρες του Τζέιμς Μποντ σε προηγούμενες πρεμιέρες», λέει ο καθηγητής Άντριου Γκρόουβς, διευθυντής του Αρχείου Ανδρικών ενδυμάτων του Πανεπιστημίου του Γουέστμινστερ. «Η επιλογή του Κρεγκ για ένα σταυρωτό σακάκι αντί για μονόκουμπο θα ήταν αρκετή για να σηματοδοτήσει μια στυλιστική απομάκρυνση από την προσέγγιση του Μποντ ως προς την επίσημη ενδυμασία. Το συγκλονιστικό ροζ χειροποίητο σακάκι, όμως, (επιπλέον) καθιστά σαφές ότι δεν θέλει πλέον να τον βλέπουν ως τον Τζέιμς Μποντ».
Το ροζ κοστούμι είναι πολύ ...2021: αυτή την εβδομάδα, τόσο ο Τζέικ Τζίλενχαλ όσο και ο Τζέρεμι Πόουπ φόρεσαν ροζ κοστούμια στα βραβεία Tony. Ενώ, σύμφωνα με την εταιρεία Savile Row, το ροζ κοστούμι του Τιμοτέ Σαλαμέ στο φεστιβάλ της Βενετίας τον περασμένο μήνα έκανε τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο να αυξηθούν κατά 140%. «Νομίζω ότι είναι καιρός να αγκαλιάσουμε ένα ροζ κοκκινιστό Μποντ», λέει η Φοίβη Γκόρμλεϊ, επικεφαλής στο τμήμα ραπτικής του Gormley & Gamble. «Όλο και περισσότεροι άντρες θολώνουν τις γραμμές της θηλυκότητας ανάποδα».
Το ροζ σακάκι ήταν (στιλιστικά) η συνέχεια ενός Μποντ που έχει ξεπεράσει το καθιερωμένο πρότυπο με κοστούμια Tom Ford και σε αυτή τη νέα ταινία, (με) μαχητικά παντελόνια. Κατά κάποιο τρόπο, ο Κρεγκ το πήγε πιο μακριά από ποτέ. Όπως τόνισε το CNN, ο δικός του Μποντ αφορούσε λιγότερο τα ρούχα και περισσότερο το σώμα του, όπως σηματοδότησε η πρώτη του εμφάνιση (ως βρετανός κατάσκοπος) στο Casino Royale το 2006. Η θρυλική, πλέον, σκηνή του να βγαίνει από το νερό φορώντας swimming trucks έχοντας το σώμα Έλληνα θεού ήταν μια αναστροφή του φύλου της εμβληματικής σκηνής της Ούρσουλα Άντρες στο Dr No.
Σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν όπου κυριαρχούσε η αντρική ματιά, η κινηματογραφική σκηνή καθιέρωσε τον Μποντ του Κρεγκ ως ένα «γλυκοκοίταγμα» στις ίσες ευκαιρίες, κι ο Μποντ βρέθηκε ανάμεσα στην μετροσέξουαλ (σ.σ. ο άνδρας που αναπτύσσει μια ιδιαίτερα δυνατή ανησυχία για την εξωτερική του εμφάνιση, ενώ ο τρόπος ζωής του συγκρίνεται με αυτόν των ομοφυλόφιλων ανδρών) και σπορνοσέξουαλ (σ.σ. ο άνδρας που επηρεάζεται από την εμφάνισή του από τα αστέρια του αθλητισμού και της πορνογραφίας) εποχή... (Η εν λόγω εικόνα) ενισχύθηκε επιπλέον από το περσινό λανσάρισμα της φωτογραφίας του GQ για την προώθηση του No Time to Die, που έγινε πρωτοσέλιδο για την εστίασή του στο στέρνο του Κρεγκ. Ξεχάστε το σμόκιν, εδώ ήταν το πραγματικό κουστούμι, φαινόταν να λέει.
Το σακάκι Anderson & Sheppard, (λοιπόν), ήταν στο πνεύμα αυτού: οι παραδοσιακοί κανόνες σχετικά με το ντύσιμο των ανδρών κάνουν χαλαρή στροφή στο σύμπαν του Τζέιμς Μποντ. Πώς θα ντυθεί από εδώ και στο εξής ο 007;
ΠΗΓΗ: Guardian