Με έναν διαδραστικό τρόπο και παράλληλα επιμορφωτικό τρόπο, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας, επιχειρούν να βάλουν την έννοια αλλά και την ουσία της Φιλοξενίας, στο Δημοτικό Σχολείο.
Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκπαίδευσης των πολιτών, από νεαρή ηλικία, στον τομέα του τουρισμού, ξεκινώντας από τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Το πρόγραμμα «Φιλοξενία ΜΟΥ», πρόκειται να ενταχθεί προαιρετικά στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων και στον θεματικό πυλώνα «Δημιουργώ & Καινοτομώ», και είναι πλέον διαθέσιμο για να αξιοποιηθεί στη Β’ και Γ’ Δημοτικού, για 5 έως 7 διδακτικές εβδομάδες και για 2 ώρες ανά εβδομάδα.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι μια πρώτη επαφή των μαθητριών και των μαθητών με τις έννοιες της φιλοξενίας, της διαφορετικότητας, της επιχειρηματικότητας, της αποδοχής και της συμπεριληπτικότητας, της καινοτόμου και φιλικής προς το περιβάλλον επιχειρηματικής ανάπτυξης στον χώρο της φιλοξενίας, αλλά και μια πρώτη γνωριμία με τα επαγγέλματα της φιλοξενίας και των ευκαιριών σταδιοδρομίας που αυτά παρέχουν στη χώρα μας.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι σχεδιασμένο από εξειδικευμένους παιδαγωγούς και κατάλληλα διαμορφωμένο για την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται. Αποτελείται από μια σύντομη εικονογραφημένη ιστορία, η οποία δίνει και το έναυσμα για τις προτεινόμενες δραστηριότητες, οι οποίες εμπλέκουν ενεργά τον μαθητή και τη μαθήτρια στην αναζήτηση της γνώσης, προωθούν την ομαδική εργασία και τη συνεργατικότητα, Επιπλέον, περιλαμβάνει έναν πλήρη οδηγό για τον εκπαιδευτικό με κατευθύνσεις, συμβουλές και ιδέες για την υλοποίηση του προγράμματος.
Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μ. Μακρή, επισήμανε ότι «το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Φιλοξενία ΜΟΥ», που δημιούργησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Τουρισμού, εγκρίθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και εντάχθηκε στο ψηφιακό αποθετήριο των καινοτόμων Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», όπου περιλαμβάνονται προγράμματα επιχειρηματικότητας, αγωγής σταδιοδρομίας, γνωριμίας με επαγγέλματα, STEΑM και εκπαιδευτικής ρομποτικής», τονίζοντας ότι «από τον Σεπτέμβριο του 2021, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σε μαθήτριες και μαθητές και είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας, στην επιδίωξή του για ένα αναβαθμισμένο σχολείο, έχει συνοδοιπόρους του φορείς, που ενισχύουν και επιβεβαιώνουν την πολλαπλή στόχευσή του μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματά τους.»
Η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, ανέφερε ότι: «.ια πρώτη φορά, οι μικροί μαθητές της χώρας θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της ελληνικής φιλοξενίας, τα επαγγέλματα και τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας του κλάδου, να αναγνωρίσουν και να εμπεδώσουν την εφαρμογή των αρχών της βιωσιμότητας στο πεδίο του τουρισμού και τελικώς να αναπτύξουν τις δικές τους ιδέες και προτάσεις. Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία, η οποία φιλοδοξούμε να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την καλλιέργεια της αναγκαίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου προπαιδείας και να διευρύνει σημαντικά τους ορίζοντες και τον αριθμό ευκαιριών που έχουν στην διάθεσή τα παιδιά της χώρας.»
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός, ανέφερε ότι: «Μέσα από τη φιλοξενία που είναι αναμφίβολα το πιο ισχυρό αναπτυξιακό πλεονέκτημά μας, πρέπει να δούμε σήμερα τη νέα Ελλάδα που θέλουμε αύριο. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα και στο ΞΕΕ πιστεύουμε ακράδαντα πως μπορούμε να το κερδίσουμε, με μια προϋπόθεση. Να καλλιεργήσουμε την τουριστική συνείδηση. Να αναπτύξουμε πάνω σε υγιείς βάσεις μια νέα κουλτούρα φιλοξενίας. Να ξεπεράσουμε κόμπλεξ και στερεότυπα περί «σερβιτόρων της Ευρώπης». Για να γίνει αυτό και να γίνει σωστά, πρέπει να ξεκινήσουμε από κει και που ξεκινούν όλα. Από το δημοτικό. Από τις γενιές που με την φροντίδα και το μόχθο των εκπαιδευτικών μας προετοιμάζονται για να πάρουν στα δικά τους χέρια το μέλλον της Ελλάδας.»