Η Huawei - εμβληματική εταιρεία τηλεπικοινωνιών της Κίνας, παρουσίασε την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019, ένα νέο τηλέφωνο με πτυσσόμενη οθόνη, προσχωρώντας στην τελευταία τάση για συσκευές με δυνατότητα κάμψης, καθώς «αμφισβητεί» τους κυριότερους παίκτες της αγοράς smartphone, δηλαδή την Apple και την Samsung.
Η Huawei αποκάλυψε το τηλέφωνο Mate X την παραμονή της έκθεσης MWC στην Βαρκελώνη. Πρόκειται για μια τετραήμερη έκθεση-«βιτρίνα» κινητών συσκευών.
Η εταιρεία δεν επέλεξε τυχαία τη χρονική στιγμή, καθώς αντιμετωπίζει τις καταγγελίες των Η.Π.Α. ότι ο συγκεκριμένος κινεζικός κολοσσός αποτελεί ένα κίνδυνο για τον κυβερνοχώρο.
Η νέα συσκευή που «διπλώνει», μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιταχυνόμενα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς (5G) που πρόκειται να λειτουργήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Οι κατασκευαστές συσκευών αναπτύσσουν πτυσσόμενες οθόνες ως το επόμενο μεγάλο ζητούμενο της βιομηχανίας, αν και η συγκεριμένη αγορά είναι περιορισμένη προς το παρόν.
Το Mate X είναι η απάντηση σε μια πρόκληση που αντιμετώπισε η Huawei, καθώς προσπάθησε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των χρηστών smartphone για μεγαλύτερες οθόνες και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, δήλωσε ο Richard Yu, Διευθύνων Σύμβουλος.
«Πώς μπορούμε να φέρουμε τη μεγαλύτερη καινοτομία σε αυτήν την βιομηχανία smartphone;» ήταν το ρητορικό ερώτημα που έθεσεε ο Yu, σε μια λαμπερή τελετή παρουσίασης για τα μέσα ενημέρωσης.
Το Mate X θα πωλείται προς 2.299 ευρώ (2.600 δολάρια) όταν θα κυκλοφορήσει στα μέσα του έτους. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ακόμα περισσότερο ακριβό, σε σύγκριση με το πρόσφατα αποκαλυφθέν Galaxy Fold της Samsung, αξίας περίπου 2.000 δολαρίων.
Η οθόνη του Mate X αναδιπλώνεται «βλέποντας» προς τα έξω, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να την δουν όταν είναι κλειστό, σε αντίθεση με το Galaxy Fold, το οποίο έχει μια οθόνη που διπλώνει προς τα μέσα. Οταν ξεδιπλώνεται, η οθόνη του Mate X είναι μεγέθους 8 ιντσών, καθιστώντας το μέγεθος ίσο με εκείνο ενός μικρού tablet.
Ο Yu δήλωσε ότι οι μηχανικοί της Huawei πέρασαν τρία χρόνια δουλεύοντας ειδικά για το σύστημα που κάνει την συσκευή να διπλώνει.
«Δεν έχει σημασία πόσο καινοτόμος και τεχνολογικά προηγμένη είναι η νέα συσκευή, θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος, ώστε μια κρίσιμη μάζα των καταναλωτών να βιώσουν τα πλεονεκτήματα των πτυσσόμενων τηλεφώνων και της τεχνολογίας 5G», δήλωσε ο αναλυτής της Forrester Thomas Husson. Η Huawei εξακολουθεί να αναζητεί τρόπους ώστε να διαφοροποιηθεί από τη Samsung και την Apple και να σταματήσει να ενεργεί ως «αμφισβητίας».
Η Huawei Technologies προσπαθεί να ενισχύσει το προφίλ της στην άκρως ανταγωνιστική αγορά smartphone.
Σχεδόν όλοι οι κάτοχοι smartphone έχουν ακούσει για την Apple και τη Samsung, τους κορυφαίους κατασκευαστές συσκευών - και την Google, την δύναμη πίσω από το λογισμικό του Android.
Η Huawei, μια κινεζική εταιρεία με όνομα που πολλοί άνθρωποι στη Δύση δεν ξέρουν πώς να το προφέρουν σωστά, θέλει να καταλάβει μία θέση στο κορυφαίο επίπεδο της αγοράς.
Βρίσκεται κοντά. Η Samsung ήταν ο νούμερο 1 πωλητής smartphone για το σύνολο του περασμένου έτους, ακολουθούμενη από την Apple, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία International Data Corp.
Η Huawei ακολουθεί τρίτη, αν και μέσα σε μερικά τρίμηνα κατάφερε να καταλάβει τη δεύτερη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC.
Ωστόσο, τα προϊόντα της Huawei που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ είναι λίγα. Η έλλειψη οφείλεται σε μακροχρόνιες ανησυχίες σε σχέση με την ασφάλεια. Ενισχύονται από τις κατηγορίες της Ουάσινγκτον, ότι η συγκεκριμένη κινεζική εταιρεία ίσως διευκολύνει την ψηφιακή κατασκοπεία εκ μέρους της κυβέρνησης της Κίνας. Η Ουάσινγκτον έχει πιέσει τους ευρωπαίους συμμάχους της να μην αναθέσουν στην Huawei τον εξοπλισμό τους για νέα δίκτυα 5G.
Η Huawei πωλεί smartphones υψηλής τιμής, αλλά και μια μεγάλη γκάμα φθηνότερων μοντέλων με τιμές από 200 έως 600 δολάρια, που προσφέρουν κάμερα και άλλα χαρακτηριστικά που οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν, αναφέρουν οι αναλυτές.
Αλλά η Huawei δεν θα ήταν εκεί όπου είναι σήμερα, αν περιοριζόταν μόνο στην Κίνα και άλλες ασιατικές αγορές.
Η εταιρεία έκανε ένα τεράστιο βήμα προόδου πριν από αρκετά χρόνια, όταν άρχισε να ρίχνει εκατομμύρια για να προωθήσει το σήμα της και να οικοδομήσει συνεργασίες σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία, η Ισπανία και η Ιταλία. Η ερευνητική εταιρεία Gartner εκτιμά ότι τώρα πωλεί περίπου το 13% των τηλεφώνων της στην Ευρώπη.
Όσο για τις Η.Π.Α., η Huawei δεν μπορεί να κάνει τόσο μεγάλη πρόοδο, όσο η αμερικανική κυβέρνηση κατηγορεί την εταιρεία ως κυβερνο-κακοποιό, δήλωσε ο αναλυτής της Gartner, Tuong Nguyen.
«Η οικοδόμηση μιας επωνυμίας προϋποθέτει μια μακροχρόνια άσκηση, αλλά θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη στις Η.Π.Α. λόγω του τρόπου με τον οποίο έχουν ”χρωματίσει” αρνητικά ολόκληρη την Κίνα”, δήλωσε.