Ελενα Χατζηαλεξάνδρου: Η παραγωγός του Safe Sex κάνει το συγγραφικό της ντεμπούτο

... και μιλά στην HuffPost για την πανδημία του κορονοϊού, την τεχνητή νοημοσύνη και τον έλεγχο της καθημερινότητάς μας.
Open Image Modal
Ελενα Χατζηαλεξάνδρου

Οι αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκαλεί η εντυπωσιακή ανακάλυψη του Άλεξ Βενιέρη κάνουν τη φόρμουλά του να φαντάζει σαν το Άγιο Δισκοπότηρο της επιστήμης. Το Ίδρυμα Acron, ο μέχρι πρότινος χρηματοδότης του, αποφασίζει να θάψει την έρευνά του, προσπαθώντας να τον στρέψει σε άλλη κατεύθυνση. Μέρα με τη μέρα ο Άλεξ συνειδητοποιεί πως δεν έχει άλλη επιλογή από το να σκηνοθετήσει τον θάνατό του. Όμως ο Τομέας 45, ένα μυστικό παρακλάδι της CIA, δεν πείθεται και εξαπολύει άγριο κυνηγητό εναντίον του. Στο μεταξύ, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η διευθύντρια της αμερικανικής Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας στην Ευρώπη, Ρένα Στασινός, αναλαμβάνει μια υπόθεση πώλησης γνήσιων ελληνικών διαβατηρίων σε παράνομους μετανάστες και έρχεται σε επαφή με τη ρωσική μαφία στην Ελλάδα. Οι έρευνές της την οδηγούν στον Άλεξ και στον Τομέα 45. Τόσο η Ρένα όσο και ο Άλεξ θα προσπαθήσουν να ξεφύγουν από τους διώκτες τους και να γίνουν οι ίδιοι θηρευτές.

Έχει τελικά προχωρήσει τόσο πολύ η Τεχνητή Νοημοσύνη; Ένα κείμενο βασισμένο σε επιστημονικές έρευνες, που οδηγούν
στο...
Φιλί του Θεού, «μια μυστική λύση για την ανθρωπότητα», είναι αυτό που υπογράφει η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου, κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγός, μεταξύ άλλων, των «Safe Sex», «Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο» και «Ριζότο». Ο λόγος για το βιβλίο «Το Φιλί του Θεού» (εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη), με το οποίο η ίδια (σημειωτέον, το βιογραφικό της έχει συμπεριληφθεί στις εκδόσεις Marquis Who’s Who in the World και Marquis Who’s Who in Finance and Industry) συστήνεται και ως συγγραφέας κάνοντας ένα ακόμα επαγγεματικό ντεμπούτο. Να τι μας είπε:

 - Τι είναι αυτό που συνδέει την δράση σας ως τηλεοπτικός και κινηματογραφικός παραγωγός μ′ αυτή της συγγραφέα;

Είναι η αγάπη μου για την μυθοπλασία. Με συναρπάζουν οι καλές ιστορίες με πλοκή και απρόσμενη εξέλιξη. Ένας παραγωγός, εκτός κι αν είναι συγγραφέας, δεν συμμετέχει στην συγγραφή του σεναρίου αλλα σίγουρα έχει το κριτήριο για να καταλάβει ποιά ιστορία μπορεί να λειτουργήσει στο κοινό. Κάπως έτσι αποφασίζει να ξεκινήσει τον Γολγοθά της ανεύρεσης των απαραίτητων κεφαλαίων για την παραγωγή. Όταν ξαφνικά βρέθηκα με λίγο περισσότερο χρόνο στην διάθεση μου και λόγω του ότι ανέκαθεν είχα ιδέες, αποφάσισα να γράψω.

- Τι είναι αυτό πιστεύετε που σας χάρισε μια θέση στις εκδόσεις Marquis Who’s Who in the World και Marquis Who’s Who in Finance and Industry;

Δεν μπορώ να γνωρίζω τα κριτήρια τους αλλά φαντάζομαι ότι έπαιξε ρόλο το βιογραφικό μου.

-  Ποια είναι η ανακάλυψη του Αλεξ Βενιέρη που παραλληλίζεται με το Άγιο Δισκοπότηρο της επιστήμης;

Κατά την διάρκεια κάποιων πειραμάτων που σχετίζονταν με την δημιουργία ανθρωπόμορφων ρομπότ με δυνατότητα διανοητικής αυτονομίας, ο Αλεξ Βενιέρης χορηγεί ένα κοκτέιλ ουσιών στους χειριστές του οι οποίοι βιώνουν εξωσωματικές εμπειρίες. Ο Βενιέρης εκστασιάζεται με τα ευρήματά του και αποφασίζει να εντείνει αλλά και να εμβαθύνει στην έρευνα του παρά τις έντονες αντιρρήσεις των χρηματοδοτών του. Τοτε καταλήγει σε μία ανατρεπτική θεωρία του κόσμου και της πραγματικότητάς μας.

- Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την τεχνητή νοημοσύνη στο πρώτο σας μυθιστόρημα;

Καταρχήν «Το Φιλί του Θεού» ασχολείται με μια «άλλη» Τεχνητή Νοημοσύνη πολύ πιο προηγμένη από αυτήν που εφαρμόζεται τελευταία στην καθημερινότητα μας και η οποία βασίζεται σε μια μεταφυσική θεώρηση των πραγμάτων. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η δυνατότητα που δίνει ο άνθρωπος στις μηχανές να μαθαίνουν σε βάθος και να αυτοεκπαιδεύονται κάνοντας χρήση της εμπειρίας ενώ ταυτοχρόνως προσαρμόζονται σε νέες συνθήκες και δεδομένα αναλύοντας τα. Δηλαδή ό,τι κάνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος και το σώμα μας. Αλλα πέρα από αυτό τον ξεκάθαρο και ανατρεπτικό υπαινιγμό, το βιβλίο φτάνει σε σημείο να υπονοήσει την ύπαρξη ενός συστήματος πέρα και πάνω από εμάς που διαρκώς παραμετροποιείται με σκοπό να δημιουργήσει ένα συγκρουσιακό περιβάλλον που μας υποχρεώνει να εξελιχθούμε.

Open Image Modal
Elias Panagopoulos

- Έχει τελικά προχωρήσει τόσο πολύ η τεχνητή νοημοσύνη; Πιστεύετε ότι θα είναι το βασικό επαγγελματικό εργαλείο των επόμενων γενεών;  

Ήδη έχουν αρχίσει να διαφαίνονται οι δυνατότητες της τεχνολογίας σε πολλούς τομείς της ζωής μας και ειδικά στον ευαίσθητο τομέα της υγείας. Σήμερα τα συστήματα είναι εξειδικευμένα δηλαδή τους δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθούν περιορισμένα σε συγκεκριμένους τομείς. Λόγω του ότι έχουν κατασκευαστεί για να επεξεργάζονται τεράστιο όγκο δεδομένων, μπορώ να φανταστώ πόσο ευεργετικό αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνο μπορεί να γίνει αυτό για τον άνθρωπο. Για αυτό χρειάζονται όρια. Νομίζω ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τον κόσμο και τα επαγγέλματα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.

-  Οφείλουν, κι αν ναι, σε ποιο βαθμό να προσαρμοστούν οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι σ′ αυτην την πραγματικότητα;

Κάποιες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης θα κάνουν την ζωή μας ευκολότερη. Το πρόβλημα είναι αν θα επιτρέψουμε σε κάποιες τεχνολογίες να πάρουν τον έλεγχο της καθημερινότητας μας. Αν θα εμπιστευθούμε τον υπολογιστή. Για παράδειγμα τα αυτοκινούμενα οχήματα. Εγω ας πούμε θα δυσκολευτώ. Αλλά αργά η γρήγορα θα αναγκαστούμε όλοι να προσαρμοστούμε. ’Αλλωστε οι αλλαγές θα γίνουν με τέτοιο ρυθμό που θα μπορέσουμε όλοι να τις παρακολουθήσουμε. Η μητέρα μου, για παράδειγμα είναι ενεργή στο Facebook και στο Ιnstagram. Δεν τα παραλληλίζω με την τεχνητή νοημοσύνη αλλά τα social media αποτέλεσαν μια επανάσταση στην επικοινωνία μας και οι μεγαλύτερες ηλικίες ακουλήθησαν κι ας δυσκολεύτηκαν στην αρχή.

- Η πανδημία του κορονοϊού πόσο ευνοϊκή ή μη είναι για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης; 

Θα μπορούσε να ευνοήσει χιλιάδες εφαρμογές που θα διευκόλυναν την τήρηση αποστάσεων ή την ελαχιστοποίηση των ανθρώπινων επαφών αλλα κανένας δεν περίμενε ότι η ανάγκη τέτοιων τεχνολογιών θα έπαιρναν την μορφή της επιτακτικής ανάγκης και έτσι δεν είμασταν έτοιμοι. Εύχομαι να βγούμε από αυτή την τρελή κατάσταση το συντομότερο και τέτοιου είδους εφαρμογές να μην είναι απαραίτητες.

Λίγα λόγια για την Έλενα Χατζηαλεξάνδρου

 Η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου έχει διακριθεί για τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές της και την επιτυχημένη επιχειρηματική της πορεία. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων (ΜΒΑ)
στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Βασιλικού Κολεγίου Καλών Τεχνών (
Royal College of Art) στον τομέα των κινηματογραφικών παραγωγών. Εργάστηκε ως Διευθύντρια Μάρκετινγκ στις εταιρείες Warner Brothers και Village Roadshow. Στη συνέχεια πραγματοποίησε,
ως
Executive Producer, την κινηματογραφική παραγωγή των ταινιών «Safe Sex»
των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, «Ριζότο» της Όλγας Μαλέα
και «Ροζ Ολοταχώς» των Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά. Ακολούθως, ίδρυσε τη δική της εταιρεία οπτικοακουστικών παραγωγών και πραγματοποίησε κινηματογραφικές παραγωγές, όπως των ταινιών των Ρέππα - Παπαθανασίου
«Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» και «Οξυγόνο», η οποία απέσπασε το βραβείο κριτικών
FIPRESCI, καθώς και «Η Χορωδία του Χαρίτωνα», των Γρηγόρη Καραντινάκη, Γιώργου Μακρή, Δημήτρη Βάκη, που βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο ποιότητας παραγωγής στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και με το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας.Ανάμεσα στις τηλεοπτικές παραγωγές της ξεχωρίζουν οι σειρές «Οικογένεια Καράμπελα» (ANT1), «Safe Sex TV Stories» (MEGA και Filmnet) και «Έχω ένα Μυστικό» (ALPHA).Συμμετείχε επίσης στην προετοιμασία του reality show «Extreme Makeover». Ταυτοχρόνως δραστηριοποιήθηκε στους τομείς του τουρισμού και των τεχνολογιών περιβάλλοντος και ενέργειας σε θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου. Είναι μέλος και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διαχείρισης Υγειονομικών Αποβλήτων (ΣΕΔΥΑ) και υπήρξε για πολλά χρόνια μέλος του ΣEB. Το βιογραφικό της έχει συμπεριληφθεί στις εκδόσεις Marquis Who’s Who in the World και Marquis Who’s Who in Finance and Industry.