Embraer C-390: Ένας (πιθανός) διάδοχος των C-130 στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία

Οι «βετεράνοι» του στόλου των μεταγωγικών της ΠΑ πλησιάζουν στο τέλος της καριέρας τους.
Open Image Modal
via Associated Press

Μπορεί η κατάσταση στον στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας να έχει σημειώσει βελτίωση ως προς τη διαθεσιμότητα των μέσων, ωστόσο τα C-130 που σήκωναν επί δεκαετίες τα πιο μεγάλα «βάρη» είναι πλέον πολύ «γερασμένα» αεροσκάφη, και η ανάγκη αντικατάστασής τους γίνεται όλο και πιο έντονη- ειδικά δεδομένου ότι κάποια από τα αεροσκάφη που επανέρχονται σε υπηρεσία ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτεθειμένα σε ανοιχτούς χώρους, αναμένοντας την αποκατάστασή τους.

Όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, κατά τα τέλη του 2029- αρχές του 2030 θα πρέπει να έχουν υπάρξει αποφάσεις ως προς την αντικατάσταση των «βετεράνων» του στόλου μεταγωγικών της ΠΑ. Ο ένας (και πιο προφανής) υποψήφιος αντικαταστάτης των C-130 είναι το ίδιο το C-130- για την ακρίβεια νεότερη έκδοσή του, το C-130J (υπενθυμίζεται πως στην επιστολή Μπλίνκεν προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπήρχε αναφορά για παραχώρηση δύο C-130H από τα αμερικανικά αποθέματα και σημείωση πως το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας εργαζόταν για την παροχή δεδομένων σχετικά με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα για την αγορά νέων C-130J από τη χώρα μας).

 

 

Ωστόσο τα C-130J δεν «παίζουν» μόνα τους, καθώς στην «αρένα» υπάρχει και άλλη πρόταση, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία- και έρχεται αυτή από την Αμερική, αν και όχι από τις ΗΠΑ: Ο λόγος για το C-390 Millennium της βραζιλιάνικης Embraer.

 

 

To συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι αεριωθούμενο και χαρακτηρίζεται ως «επόμενης γενιάς» και «πολλαπλών ρόλων» από την εταιρεία. Έχει μήκος 35,20 μέτρα, ύψος 11,84, άνοιγμα φτερών 35,05 και μπορεί να σηκώσει μέγιστο φορτίο 26 τόνων, με εμβέλεια 1.080 ναυτικά μίλια (2.000 χιλιόμετρα) και μέγιστη ταχύτητα cruise Μαχ 0,80. Κατά την Embraer έχει ειδικό σχεδιασμό για υψηλή αντοχή και επιχειρήσεις σε «δύσκολα» περιβάλλοντα και αεροδρόμια που μπορεί να μην είναι καλά στρωμένα ή να έχουν υποστεί ζημιές. Μεταξύ άλλων, μπορεί να διαμορφωθεί για χρήση ως ιπτάμενο τάνκερ και για αποστολές αεροπυρόσβεσης, ενώ διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Στους χρήστες που έχουν επιλέξει το αεροσκάφος περιλαμβάνονται η Βραζιλία, η Νότια Κορέα, η Πορτογαλία, η Ουγγαρία, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Τσεχία. 

Open Image Modal
.
Embraer
Open Image Modal
.
Embraer
Open Image Modal
.
Embraer
Open Image Modal
.
Embraer
Open Image Modal
.
Embraer