To τελευταίο διάστημα οι αντιπαραθέσεις εμβολιασμένων και μη αρχίζουν και αποκτούν επικίνδυνες διαστάσεις. Η πόλωση που δημιουργείται στα κοινωνικά μέσα και από τις δύο πλευρές, με χαρακτηρισμούς και γενικές ισοπεδωτικές διαπιστώσεις, είναι άκρως λανθασμένη και δεν εξυπηρετεί κανέναν.
Υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό μη εμβολιασμένων το οποίο ίσως βρίσκεται στην πιο δυσμενή κατάσταση από όλους. Αφορά ένα κοινό που χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη και βοήθεια, παρά επιθετικές στάσεις.
Οι επιλογές του περιορίζονται συνεχώς, κατανοεί την ανάγκη του εμβολιασμού αλλά, δικαίως, εξωγενείς παράγοντες το έφεραν ενώπιον διλημμάτων και αδιεξόδων.
Να υπενθυμίσω:
• Την αστοχία κάποιων εμβολίων που δημιούργησαν ψυχολογική ανασφάλεια, και συνεχίζουν ακόμα και σήμερα
• Τα ΜΜΕ που έκαναν πρωτοσέλιδο κάθε δυσάρεστη εξέλιξη
• Αλλά και την συνολική αστοχία από επιστήμονες και επικοινωνιολόγους
Η δε αστοχία οφείλεται πρωτίστως στην έλλειψη branding management που παραμένει μια άγνωστη και αναξιοποίητη στρατηγική. Απλοϊκά διατυπωμένο αφορά την ικανότητα να πείσεις τεκμηριωμένα και αξιόπιστα, ανάλογα τις ανάγκες κάθε κοινού. Στην προκείμενη περίπτωση σε συνεργασία πάντα με τους επιστήμονες, τους επικοινωνιολόγους και την Πολιτική Προστασία.
Υπάρχει μια σωρεία πολύ αξιόπιστων ερευνών και θα αναφερθώ χαρακτηριστικά σε αυτή που διατυπώνει ότι μια συντριπτική πλειοψηφία των νέων που πέρασαν την πανδημία συνεχίζει μετά από μήνες να έχει διάφορες, έως και σοβαρές, επιπτώσεις στην υγεία του, ενώ άγνωστο παραμένει πως μπορεί να εξελιχθεί η κατάσταση της υγείας στο μέλλον.
Η μεθοδική ενημέρωση, όχι μόνο δεν έγινε ποτέ, αλλά αντίθετα έγινε λανθασμένα, αντιμετωπίστηκε μαζικά. Η ενημέρωση είναι αυτή που συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση ενός εύλογου διλήμματος: Παρενέργειες από το εμβόλιο ή παρενέργειες από την πανδημία;
Η ενημέρωση όχι μόνο βοηθάει στο να πράξουμε το πιο σωστό για τον εαυτό μας και το κοινωνικό σύνολο, αλλά πρωτίστως στη σοβαρή ευθύνη που έχουμε απέναντι στα παιδιά μας, στη νέα γενιά.
Καλοπροαίρετα, επιτέλους πρέπει να διορθωθεί ο τρόπος αντιμετώπισης. H επικοινωνία των 150 ευρώ και η διαφημιστική καμπάνια για εμβολιασμό, ίσως να απευθύνεται σε μια κατηγορία πολιτών, αλλά είναι παντελώς άστοχη για ένα σημαντικό ποσοστό μη εμβολιασμένων΄.