Εννέα αγενέστατες συμπεριφορές όταν βρισκόμαστε σε μια καφετέρια

Δεν είμαστε στο σπίτι μας.

Οι καφετέριες είναι ένα δημοφιλές σκηνικό για τηλεοπτικούς χαρακτήρες - είτε για δουλειά, είτε για χαλάρωση μερικές φορές ώρες επί ωρών. Το ίδιο ισχύει για τους αληθινούς ανθρώπους στην πραγματική ζωή.

«Οι άνθρωποι απολαμβάνουν την ενέργεια που συνδέεται με μια ζωντανή, φιλική καφετέρια και επιλέγουν την τοποθεσία για να κάνουν τις δουλειές τους, καθώς επίσης να μελετούν και να κοινωνικοποιούνται», δηλώνει η Νταϊάν Γκότσμαν, συγγραφέας του «Modern Etiquette for a Better Life» και ιδρύτρια του The Protocol School του Τέξας. «Όμως, όπως όλα τα άλλα στη ζωή, υπάρχουν μερικοί κανόνες εθιμοτυπίας που κάνουν την εμπειρία να κυλήσει πιο ομαλά».

Πρέπει πάντα να προσπαθούμε να προσέχουμε τους άλλους όταν βρισκόμαστε σε δημόσιο χώρο και ένα καφέ δεν αποτελεί εξαίρεση. Μιλώντας στη HuffPost, η Γκότσμαν και άλλοι ειδικοί στην εθιμοτυπία μοιράστηκαν κοινές αγενείς συμπεριφορές που έχουν παρατηρήσει σε καφετέριες – και συμβουλές για να μην γίνουμε παραβάτες.

Να καθυστερούμε πολλή ώρα στην ουρά

Ας προσπαθήσουμε να είμαστε έτοιμοι να παραγγείλουμε μόλις έρθει η ώρα μας.

«Αν χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για να αποφασίσουμε, ας παραμερίσουμε κι ας αφήσουμε το άτομο από πίσω σας να προχωρήσει», λέει ο Νικ Λέιτον, συν-παρουσιαστής του podcast «Were You Raised by Wolves?»

Να παραμένουμε στο κατάστημα χωρίς να κάνουμε αγορές

«Πρώτα και κύρια, οι άνθρωποι πρέπει να θυμούνται ότι αυτό το καφενείο είναι μια επιχείρηση», δηλώνει η Τζόντι Ρ.Ρ. Σμιθ, πρόεδρος της Mannersmith Etiquette Consulting με έδρα τη Μασαχουσέτη. «Αν το κατάστημα δεν βγάλει αρκετά χρήματα, θα κλείσει. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλουμε αυτό το καφενείο να παραμείνει ανοιχτό, πρέπει να το στηρίξουμε οικονομικά μέσω των αγορών μας».

Open Image Modal
Tom Werner via Getty Images
.

Να κρατάμε ένα μεγάλο τραπέζι ενώ δεν έχουμε παρέα

«Είναι επίσης σημαντικό να προσέχουμε τον χώρο μας», λέει ο Γκότσμαν. «Αν καθόμαστε σε ένα τραπέζι για τέσσερις και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που περιμένουν, μπορεί να σκεφτούμε να πιάσουμε μια καρέκλα ή ένα σκαμπό στο μπαρ για να κάνουμε χώρο για τους άλλους».

Open Image Modal
lechatnoir via Getty Images
.

Να κάνουμε μακρά τηλεφωνήματα φωνασκώντας

«Αυτό δεν είναι το γραφείο μας», λέει η Σμιθ. «Η αθόρυβη ανάγνωση ή πληκτρολόγηση είναι απολύτως αποδεκτή. Οι βρισιές κατά την επιθεώρηση των μέιλ, η ακρόαση φωνητικού ταχυδρομείου στο ηχείο ή η πραγματοποίηση εκτεταμένων τηλεφωνικών συνομιλιών δεν είναι».

Να μονοπωλούμε τις πρίζες

Οι πρίζες μπορεί να είναι σπάνιες σε καφετέριες, ειδικά αν στεγάζονται σε παλαιότερα κτίρια. Ας έχουμε υπόψη ότι μπορεί να χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσουν και άλλοι.

Να φέρνουμε φαγητό απ′ έξω

«Δεν μπορούμε να φέρνουμε φαγητό απ′ έξω για να το απολαύσουμε όσο βρισκόμαστε εντός του χώρου», λέει η Σμιθ. «Αυτό είναι και προσβλητικό για το καφενείο και μπορεί ενδεχομένως να το κάνει υπεύθυνο σε περίπτωση πνιγμού ή αλλεργικής αντίδρασης».

Να απλωνόμαστε και να χαλαρώνουμε σαν να είμαστε στο σπίτι μας

Ένα καφενείο μπορεί να είναι ένα άνετο, φιλόξενο περιβάλλον που νιώθουμε σαν το σπίτι μας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να βάζουμε τα πόδια μας ψηλά και να απλωνόμαστε σαν να είναι το σπίτι μας.

Open Image Modal
Eva-Katalin via Getty Images
.

Να παραγγέλνουμε εκτός μενού κάτι που είναι πολύ περίπλοκο ή δεν μπορεί να εξηγηθεί

Η παραγγελία ενός περίτεχνου ροφήματος καφέ έχει γίνει πιο συνηθισμένη τα τελευταία χρόνια, αλλά οι baristas έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους με αυτές τις περίπλοκες παρασκευές. Προσπαθήστε να τους σεβαστείτε εάν ζητάτε κάτι που δεν αναφέρεται στο μενού.

Να αφήνουμε πίσω μας ένα χάος

«Όταν φύγουμε, ας φροντίσουμε να καθαρίσουμε το χώρο μας για το επόμενο άτομο που θα καθίσει στη θέση μας», λέει ο Γκότσμαν. «Ναι, η καφετέρια μπορεί να έχει κάποιον που είναι υπεύθυνος για τον καθαριότητα. Αλλά... είναι ευγένεια να αφήνουμε τον χώρο μας καθαρό».