Εως το τέλος του 2021 η έγκριση της Ε.Ε. για το Πάτρα-Πύργος

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, το πρώτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου θα παραδοθεί τέλη του 2023.
Open Image Modal
Eurokinissi

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, με βάση όσα είπε ο Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, όσον αφορά στο πολύπαθο έργο, του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι έγινε αποδεκτή από τη DG COMP η υποβληθείσα, από ελληνικής πλευράς, Προγνωστοποίηση (Prenotification), εν συνεχεία θα σταλεί προς τη DG COMP και η Γνωστοποίηση (Notification) με στόχο την έγκρισή της, και μέχρι να εγκριθεί τελικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα προχωρήσει ο φάκελος της Σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να γίνει ο προσυμβατικός έλεγχος και να είναι έτοιμος να κυρωθεί από τη Βουλή.

Τούτων δοθέντων, έως το τέλος του 2021 αναμένεται η έγκριση, με τα εργοτάξια να λειτουργούν από τις αρχές, κιόλας, του 2022, ώστε το πρώτο τμήμα Αχαΐα- Πύργος να παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο έως το τέλος του 2024.
Παράλληλα, προχωρούν και οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022.

Το έργο Πάτρα-Πύργος, αρχικά ήταν μέρος της Ολυμπίας Οδού. Το 2013, με την αναθεώρηση του έργου, απεντάχθηκε, καθώς υπήρχε πρόβλημα χρηματοδότησης, στη συνέχεια χωρίστηκε σε 8 εργολαβίες με τεράστια ζητήματα οικονομικής αξιοπιστίας ορισμένων εργολάβων και τώρα, 8 χρόνια μετά, επανεντάχθηκε στη Σύμβαση Παραχώρησης και η εταιρεία που κατασκεύασε και λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, ανέλαβε να ολοκληρώσει το έργο, ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και να σταματήσει ο φόρος αίματος στην άσφαλτο. 

Ως προς το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Κώστας Καραμανλής είπε στη Βουλή ότι «η κυβέρνηση κάνει στο σταθμό Βενιζέλου ό,τι έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση στο σταθμό Αγίας Σοφίας», τονίζοντας ότι έχουν ολοκληρωθεί οι δύο σήραγγες, τα έργα πολιτικού μηχανικού, η κατασκευή της διπλής γραμμής στο τμήμα από «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» (ενώ στο υπόλοιπο τμήμα από «Νέος Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου), έχουν αφιχθεί οι 15 από τους 18 συρμούς και έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές. 
Για την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ότι η κυβέρνηση πιστεύει στην ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά ο ιδιώτης πρέπει όταν παίρνει χρήματα για να κάνει δρομολόγια στις άγονες γραμμές, να τηρεί τις δεσμεύσεις του.

Καταλήγοντας, ως προς το νυν αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Καστελίου και πρόκειται να αξιοποιηθεί, αναμένοντας προτάσεις, ωστόσο πρέπει να λυθεί το ιδιοκτησιακό θέμα που αφορά χρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ, για το οποίο έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας των δύο Υπουργείων.