Το ενδεχόμενο να κλιμακωθούν οι ιστορικές απεργίες στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και σε άλλα εργοστάσια πέραν του Ντιτρόιτ, δεν απέκλεισε ο πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers Σουάν Φέιν.
Καθώς οι διαπραγματεύσεις με τις διοικήσεις των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών (γνωστές ως Detroit Three) τις Ford, General Motors και Stellantis, δεν προχωρούν, ακόμη και μετά την στήριξη που έλαβαν οι εργαζόμενοι από τον ίδιο τον Αμερικανό πρόεδρο Μπάιντεν, η κλιμάκωση φαίνεται αναπόφευκτη.
Μέλη του σωματείου UAW, επενδυτές της Wall Street, στελέχη του κλάδου και ο Λευκός Οίκος παρακολουθούν με αγωνία το μέλλον των απεργιακών κινητοποιήσεων καθώς ο Φέιν έχει απειλήσει να κλείσει κι άλλα εργοστάσια τα οποία κατασκευάζουν κινητήρες και συναρμολογούν τα φορτηγά και τα SUV οι πωλήσεις των οποίων είναι στα ύψη στις ΗΠΑ με τις Ford, General Motors και Stellantis καθώς έχουν τα μεγαλύτερα κέρδη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το σωματείο έχει κλείσει από ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης σε κάθε μια από τις Detroit Three και 38 κέντρα διανομής ανταλλακτικών της GM και της Stellantis.
Η απόφαση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ήρθε μετά το ναυάγιο στις συνομιλίες με την Stellantis η οποία αρνείται να δώσει τις αυξήσεις που ζητούν οι εργαζόμενοι και να υπογράψει νέα σύμβαση εργασίας.
Απώλειες εκατομμυρίων δολαρίων για τους τρεις
Μέχρι σήμερα περίπου 18.300 μέλη της UAW στο Detroit Three απεργούσαν, περίπου το 12% από τα 146.000 μέλη των συνδικάτων που εργάζονταν στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι απεργοί λαμβάνουν 500 δολάρια την εβδομάδα από το ταμείο απεργίας του UAW.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εάν οι απεργίες κλιμακωθούν οι GM, Ford και Stellantis θα έχουν κόμη μεγαλύτερες απώλειες καθώς κερδίζουν έως και 15.000 δολάρια για κάθε όχημα που κατασκευάζεται σε κάθε ένα από τα εργοστάσια τους.
Τα επόμενα εργοστάσια που θα κλείσουν θα είναι το εργοστάσιο φορτηγών της Ford στο Κεντάκι και το εργοστάσιο φορτηγών Flint της GM, που κατασκευάζουν pickup βαρέως τύπου φορτηγά που είναι τα πιο κερδοφόρα οχήματα που πωλούν η Ford και η GM.
Η ένωση θα μπορούσε επίσης να κλείσει εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, ή εργασίες σφράγισης μετάλλων, που προμηθεύουν εξαρτήματα σε πολλές σειρές προϊόντων προκαλώντας παράλυση της αλυσίδας παραγωγής.
Το συνδικάτο ξεκίνησε τις πρώτες του απεργίες στις 15 Σεπτεμβρίου, με ταυτόχρονες απεργίες σε διάφορα εργοστάσια συναρμολόγησης σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία για να μπλοκάρει την αλυσίδα παραγωγής.
Οι εργαζόμενοι ζητούν αυξήσεις 40% με τετραετές συμβόλαια, με τις εταρείες να δίνουν έως και 20%, ενώ πιέζει επίσης τις αυτοκινητοβιομηχανίες να καταργήσουν το σύστημα αμοιβών δύο επιπέδων, σύμφωνα με το οποίο οι νέες προσλήψεις μπορούν να κερδίζουν πολύ λιγότερα από τους βετεράνους.
Πληροφορίες από Reuters