Η Αννα Τζάρβις, είναι η γυναίκα που εφηύρε την Γιορτή της Μητέρας, με σκοπό, να τιμήσει την μητέρα της, για την δύναμη και την ηθική της. Στην συνέχεια αφιέρωσε την ζωή της στο να την αποκηρύξει.
Η Τζάρβις πέρασε τις αρχές του 1900 ασκώντας πίεση σε διάφορες κρατικές και ομοσπονδιακές αρχές προκειμένου να χαρακτηρίσουν την δεύτερη Κυριακή του Μαϊου (πρόκειται για την επέτειο του θανάτου της μητέρας της), ως επίσημη γιορτή της μητρότητας.
Το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών ενέκρινε την Ημέρα της Μητέρας ως επίσημη αργία το 1914. Στη συνέχεια η Τζάρβις θεώρησε πως η γιορτή έγινε ιδιαίτερα εμπορεύσιμη, που αντί να τιμά την μητρότητα, βοηθούσε εταιρείες με λουλούδια, καραμέλες και ευχετήριες κάρτες να κάνουν απίστευτους τζίρους πωλήσεων με συνέπεια μεγάλα οικονομικά οφέλη.
«Θέλω να σας πω ότι χρησιμοποιείτε μία όμορφη ιδέα ως μέσο κερδοσκοπίας», είχε δηλώσει στην συνδιάσκεψη του Συνδέσμου Λιανικών Ζαχαροπλαστών, στην Φιλαδέλφεια, το 1923.
Σήμερα θα ήταν πραγματικά σοκαρισμένη αν έβλεπε πόσο εμπορική έχει γίνει η μέρα αυτή στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το 84% των Αμερικάνων αναμένεται να ξοδέψουν στην φετινή Γιορτή της Μητέρας, το ρεκόρ των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων από 23.1 που είχαν ξοδέψει το 2018, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF). Αυτό είναι το υψηλότερο ποσό στα; 16 χρόνια που πραγματοποιείται η έρευνα.
Υπολογίζεται πως κάθε Αμερικάνος που σκοπεύει να γιορτάσει αυτή την μέρα, θα δαπανήσει κατά μέσο όρο 196 δολάρια σε ευχετήριες κάρτες, λουλούδια φαγητό - ποτό σε σύγκριση με τα 180 δολάρια που είχε ξοδέψει το 2018.
Η αύξηση στο ποσό, σύμφωνα με τους ειδικούς, έχει να κάνει με την δύναμη της αμερικάνικης οικονομίας.
Πηγή: Quartz