Υπογράφηκε η σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Εντός του 2024 αλλά χωρίς σαφή ημερομηνία θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια.
Open Image Modal
Pygmalion Karatzas© Pygmalion Karatzas

Το μετρό της Θεσσαλονίκης, αυτό το πολύπαθο έργο, πρόκειται να παραδοθεί το 2024, χρονικά μακριά κατά έναν χρόνο από τις εκτιμήσεις προ λίγων μηνών, ενώ δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί το πότε ακριβώς εντός του 2024 θα λειτουργήσουν τα δρομολόγια.

Πάντως, σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράφηκε η σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό της Θεσσαλονίκης, στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία», ανάμεσα στη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «THEMA ΑΕ».

Open Image Modal
Pygmalion Karatzas© Pygmalion Karatzas

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ανέλυσε τις υποχρεώσεις του Αναδόχου, όπως απορρέουν από τη σύμβαση, τονίζοντας ότι προκρίθηκε η λύση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προκειμένου η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.  

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και ‘‘πράσινες’’ μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα, αναδεικνύει την ιστορία της και αποκτά έναν σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, που αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό της ρόλο, ως μια δυναμική και εξωστρεφής μητρόπολη, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.

Open Image Modal
Dimitris Papamitsos_6946384863_d via Dimitris Papamitsos

Το βασικό έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει:

  • 13 σταθμούς.
  • 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, που έχουν παραληφθεί, με επιπρόσθετους 15 που έχουν συμβασιοποιηθεί, πλήρως κλιματιζόμενους, χωρητικότητας 450 ατόμων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Κάθε ώρα, το μετρό θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.

Open Image Modal
SAKIS MITROLIDIS

Άμεσο όφελος θα είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμάται ότι θα κινούνται καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα ΙΧ, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 212 τόνους ημερησίως.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορές, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Κώστας Μαγουλάς.

Open Image Modal
SAKIS MITROLIDIS
Open Image Modal
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ
Open Image Modal
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ
Open Image Modal
Dimitris Papamitsos_6946384863_d via Dimitris Papamitsos