Έρευνα ΙΕΛΚΑ: 2 εκατ. καταναλωτές σχεδιάζουν να αγοράσουν στην φετινή Black Friday

Στα 140 ευρώ η μέσω δαπάνη όσων σκοπεύουν να αγοράσουν.
|
Open Image Modal
cnythzl via Getty Images

Έρευνα για το Black Friday, που είναι επίσημα στις 27 Νοεμβρίου, πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) 

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών θα γινόταν μέσω διαδικτύου.

Τα βασικότερα ευρήματα είναι τα εξής: 

  • 2 εκατ. καταναλωτές σχεδιάζουν να αγοράσουν την φετινή Black Friday.
  • Τα 2/3 μέσω διαδικτύου και το 1/3 σε φυσικά καταστήματα.
  • Στα 140€ η μέσω δαπάνη όσων σκοπεύουν να αγοράσουν.
  • 280 εκατ. ευρώ ο εκτιμώμενος τζίρος των καταστημάτων ο οποίος λόγω του lockdown θα γίνει ψηφιακά.
Open Image Modal
ΙΕΛΚΑ

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν την φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά. Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.

Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία το 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50€, το 27% από 51 έως 100€, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500€ κάτι που σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.

Open Image Modal
ΙΕΛΚΑ

 Ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ

Η έρευνα έγινε με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα. 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.