Επενδύοντας 43 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για την αγορά 25 συρμών του τραμ, το Ελληνικό Δημόσιο επιχειρεί να αναβαθμίσει το δίκτυο, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλότερου επιπέδου, τώρα που αυξάνονται και οι γραμμές.
Βέβαια, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς ακόμα (!) δεν έχει παραδοθεί σε λειτουργία η γραμμή του Πειραιά, μολονότι είναι έτοιμη από μήνες και έχουν γίνει όλες οι δοκιμές, ενώ τώρα αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία της γραμμής προς το Σύνταγμα, από Νέο Κόσμο.
Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο Ελληνικού, προκειμένου να δει από κοντά τους δύο από τους 25 συνολικά νέους συρμούς του τραμ, η οποίοι ήρθαν με πλοίο από την Ισπανία, ενώ οι υπόλοιποι θα παραλαμβάνονται σταδιακά μέχρι τον Μάιο του 2021.
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 54 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, τα οποία προέρχονται από τα 150 εκατ. ευρώ του ΠΕΠ της Περιφέρειας Αττικής για έργα και τραμ.
Επίσης, ακόμη 15 εκατ. από το ΠΕΠ, θα δοθούν για την επέκταση του αμαξοστασίου Ελληνικού κατά 5 στρέμματα. Το έργο θα δημοπρατηθεί σύντομα, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 συρμών τραμ (παλαιών & νέων), όπως είπε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης.
Τα οχήματα φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για τους πλέον σύγχρονους συρμούς που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση του στόλου αλλά και μειωμένα λειτουργικά έξοδα. Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα/δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων).
Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα.
Από πλευράς τεχνολογίας διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης.
Επίσης, εντός της τρέχουσας εβδομάδας ξεκινά η εγκατάσταση των ειδικών αισθητήρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με τραμ πάνω στον Ιλισσό), ώστε να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί και αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του τραμ μέχρι το Σύνταγμα.
Οσον αφορά την επέκταση προς Πειραιά, σκοντάφτει σε ένα ακίνητο που πρέπει να κατεδαφιστεί, για λόγους ασφαλείας, στην Σκυλίτση. Κι αυτό είναι θέμα του Δήμου Πειραιά.
Η επέκταση προς Πειραιά περιλαμβάνει 3,1 χλμ. διαδρομή προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον Πειραιά. Η διαδρομή Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, θα διαθέτει 12 στάσεις με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη – Μικράς Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλατεία Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος) και 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα – Πλατεία Ιπποδαμείας – 34 Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση).
Παράλληλα, η Αττικό Μετρό Α.Ε. φροντίζει για τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου, αλλά και για τον εμπλουτισμό του πρασίνου σε υφιστάμενα πάρκα, ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η ανάπλαση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και η ανάπλαση των πλατειών Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και περιοχής Ευαγγελίστριας.
Με την ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται μείωση κυκλοφορίας μετακινήσεων με οχήματα κατά 15.000 ημερησίως, όπως και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης που θα επιφέρει βελτίωση του αστικού μικροκλίματος.
Με την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, παράλληλα με την ολοκλήρωση της κατασκευής και του μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφού εκεί πλέον θα ενώνονται λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμή 1 και 3), το λιμάνι (ΟΛΠ), ο προαστιακός και το τραμ.
«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να επενδύσουμε στο τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Οι νέοι, σύγχρονοι συρμοί αναβαθμίζουν το δίκτυο και χαρακτηρίζονται από υψηλή τεχνολογία, αισθητική, ασφάλεια, άνεση. Ευελπιστούμε πως το επιβατικό κοινό θα αγκαλιάσει τα νέα οχήματα και θα τα προσέξει ως περιουσιακό στοιχείο όλων μας,» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Κώστας Καραμανλής.