Εσείς λέτε “ΕΚΕ” και ο καταναλωτής λέει “Ε και;”. Δείτε πώς θα τον εμπλέξετε!

Θα σας πω ένα μυστικό όσον αφορά την (Εταιρική) Κοινωνική Ευθύνη...
Open Image Modal
Οικολογικό καλαμάκι από καλαμπόκι.
Themis Sarantaenas

Είστε ιδιοκτήτης μιας μικρομεσαίας επιχείρησης. Παράλληλα, είστε και ένας ευσυνείδητος πολίτης που θέλετε να αφήσετε έναν καλύτερο κόσμο στα παιδιά σας και στα παιδιά των παιδιών σας. Δεν ρυπαίνετε το περιβάλλον και γνωρίζετε ακόμη και αν τα ψαροκόκαλα μπαίνουν στον καφέ κάδο της ανακύκλωσης (hint: δεν μπαίνουν).

Παράλληλα, σκέφτεστε ότι θα θέλατε να κάνετε τη διαφορά στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και μέσα από την επιχείρησή σας (βάζω το «Εταιρική» σε παρένθεση επίτηδες για να υπάρχει ταύτιση με τις ΜΜ επιχειρήσεις). Όμως, όσες φορές το επιχειρήσατε, οι ιδέες σας συνάντησαν την παγερή αδιαφορία των πελατών σας ή/και του προσωπικού σας. Μα τι κάνετε λάθος;

Δεν χρειάζεται να είστε ο Jeff Bezos!

Όμως, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή! Ίσως να είστε από εκείνους τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που σκέφτονται “η (Εταιρική) Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι για εμένα, είμαι πολύ μικρός”! Και όμως, αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. Δεν χρειάζεται να είστε ο Jeff Bezos ούτε να δενδροφυτεύσετε όλη την Πάρνηθα για να πετύχετε!

Μικρές κινήσεις με μεγάλη διαφορά

Θα σας πω ένα μυστικό. Όσον αφορά την (Εταιρική) Κοινωνική Ευθύνη, μην προσπαθείτε να σκέπτεστε σαν επιχειρηματίας, αλλά σαν καταναλωτής. Τι κάνετε στην καθημερινότητά σας; πχ περιορίζετε το πλαστικό όπου μπορείτε! Το ίδιο μπορεί να κάνει τη διαφορά και για την επιχείρησή σας.

Δώστε, για παράδειγμα, στους πελάτες σας, επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες με το λογότυπό σας ή προσφέρετε καλαμάκια φτιαγμένα από… καλαμπόκι! Θα βγείτε διπλά κερδισμένοι. Αφενός θα τους δείτε να χαμογελούν και να αναγνωρίζουν την οικολογική σας συνείδηση και αφετέρου θα τους μετατρέψετε σε “ζωντανή outdoor” διαφήμιση για την επιχείρησή σας.

Μία παγκόσμια ημέρα και για εσάς

Ξέρετε πόσες Παγκόσμιες (αλλά και Ευρωπαϊκές) Ημέρες υπάρχουν; Ουκ ολίγες. Επιλέξτε την παγκόσμια ημέρα που σας ταιριάζει και δράστε ανάλογα δημιουργώντας δράσεις με… αφορμή! Αν για παράδειγμα, η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται σε παραθαλάσσια περιοχή, ίσως η παγκόσμια ημέρα της θαλάσσιας χελώνας (23 Μαΐου) να είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για να ενημερώσετε τους πελάτες ότι ένα ποσό από τις εισπράξεις της ημέρας θα δοθεί για την προστασία της καρέτα καρέτα (εναλλακτικά, υπάρχει και η Παγκόσμια Ημέρα Καθαρισμού των Ακτών στις 18 Σεπτεμβρίου).

Ιδέες για Παγκόσμιες Ημέρες

  • 4 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου
  • 6 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του bullying
  • 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
  • 31 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος
  • 20 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων
  • 21 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ
  • 1 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων
  • 25 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών (ιδανικό αν δραστηριοποιείστε στην εστίαση!)
  • 1 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
  • 14 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης (ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση!)

Και μετά την ΕΚΕ... engage

Κάνατε την κίνηση (Εταιρικής) Κοινωνικής Ευθύνης που ταιριάζει στο προφίλ σας. Δεν είναι κρίμα να μείνει μεταξύ συγγενών και φίλων; Το σύγχρονο μάρκετινγκ απαιτεί την πλήρη εμπλοκή (engagement) του καταναλωτή με προβολή του κοινωνικού σας έργου (με σεμνό πάντα τρόπο). Καθώς το κλασικό sales funnel ανήκει πια στο παρελθόν, η ΕΚΕ είναι ένας ακόμη τρόπος να προσελκύσετε και να κάνετε συμμέτοχους τους πελάτες σας στους δικούς σας στόχους!