Καθώς οι εντάσεις ξέσπασαν σε όλη τη χώρα μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από το γόνατο ενός αστυνομικού, οι διαδηλωτές έλαβαν υποστήριξη από εκεί που δεν το περίμεναν: τις εταιρείες κολοσσούς.
Μετά τη Nike με το ξεχωριστό “For once...Don’t Do It”, τον χορό έσυραν όλες οι εταιρείες με τεράστια επιρροή παγκοσμίως. Εταιρείες όπως η Amazon, το Twitter και η Citigroup ενώθηκαν με το κίνημα «Black Lives Matter».
Όπως δημοσίευσε το Netflix στο Twitter το Σάββατο: «Η σιωπή σημαίνει συνενοχή. Έχουμε μια πλατφόρμα και έχουμε καθήκον απέναντι στους μαύρους θεατές, τους υπαλλήλους, τους δημιουργούς να μιλήσουμε».
Οι μεγάλες εταιρείες συχνά είναι επιφυλακτικές να εκφέρουν άποψη, ειδικά σε εποχές πόλωσης. Τείνουν να φοβούνται να προσβάλλουν τους πελάτες τους και να συνδέουν τις επωνυμίες τους με ευαίσθητα θέματα.
Η δολοφονία του Φλόιντ, όμως, δεν τους άφησε ατάραχους. Οι δημόσιες θέσεις ήταν πολύ περισσότερες από αυτές που αναμένονταν.
Το μήνυμα της Amazon
«Η άδικη και βάναυση μεταχείριση των Μαύρων στη χώρα μας πρέπει να σταματήσει. Στεκόμαστε με ομοψυχια στην κοινότητα των Μαύρων - τους υπαλλήλους μας, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας - στην καταπολέμηση του συστηματικού ρατσισμού και της αδικίας.
To μήνυμα της HBO
«Ούτε η αγάπη ούτε ο τρόμος κάνουν κάποιον τυφλό: η αδιαφορία κάνει κάποιον τυφλό». - Τζέιμς Μπάλντγουιν
Στεκόμαστε δίπλα στους μαύρους συναδέλφους, τους υπαλλήλους μας, τους θαυμαστές, τους ηθοποιούς, τους αφηγητές - και σε όλα τα θύματα αυτής της ανόητης βίας.
To μήνυμα της Citigroup
Η αμερικανική πολυεθνική τράπεζα δημοσίευσε ένα συναισθηματικό κείμενο του διευθυντή της, αφιερώνοντας τις πρώτες δέκα σειρές στην τελευταία φράση του Φλόιντ λίγο πριν ξεψυχήσει «δεν μπορώ να αναπνεύσω». Την επανέλαβε δέκα φορές.
«Όπως πολλοί από εσάς, έχω παρακολουθήσει το βίντεο του θανάτου του με έναν συνδυασμό τρόμου, αηδίας και θυμού. Και τις επόμενες νύχτες, έχω δει ότι ο θυμός ξεχύθηκε στους δρόμους της Μινεάπολης και πολλών άλλων αμερικανικών πόλεων με καταστροφικές συνέπειες. Έχω συζητήσει εάν πρέπει να μιλήσω. Αλλά μετά από μερικές συναισθηματικές συνομιλίες με την οικογένειά μου νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, κατάλαβα ότι έπρεπε»
Παρόλο που είμαι ο CFO μιας παγκόσμιας τράπεζας, οι δολοφονίες του Τζορτζ Φλόιντ στη Μινεσότα, του Άχμουντ Άρμπερι στη Τζόρτζια και της Μπρέονα Τέιλορ στο Κεντάκι θυμίζουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Μαύροι Αμερικανοί σαν εμένα στην καθημερινή μας ζωή. Παρά την πρόοδο που έχουν σημειώσει οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι Μαύροι Αμερικανοί συχνά στερούνται βασικών προνομίων που άλλοι θεωρούν δεδομένα».
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο εδώ.
Το μήνυμα της Ben & Jerry
Η πασίγνωστη εταιρεία παγωτών ήταν εξίσου ξεκάθαρη:
Πριν από 4 χρόνια, μετά τον Φέργκιοσον, αισθανθήκαμε υποχρεωμένοι να υποστηρίξουμε ξανά το κίνημα #BlackLivesMatter. Είμαστε θλιμμένοι που αυτές οι λέξεις παραμένουν επίκαιρες ακόμα και σήμερα. Αυτές οι ρατσιστικές και βάναυσες επιθέσεις εναντίον των Μαύρων αδελφών μας πρέπει να τελειώσουν. #JusticeForFloyd
To μήνυμα του Twitter
«Ο ρατσισμός δεν υπακούει στην κοινωνική αποστασιοποίηση.
Εν μέσω του ήδη αυξανόμενου φόβου και της αβεβαιότητας γύρω από την πανδημία, αυτή την εβδομάδα στρέψαμε και πάλι την προσοχή σε κάτι ίσως πιο διαδεδομένο: τον μακροχρόνιο ρατσισμό και τις αδικίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Μαύροι στις ΗΠΑ».