Είναι τέτοιο το ενδιαφέρον της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είτε από ιδιώτες είτε από εταιρείες μίσθωσης (5% επί των συνολικών πωλήσεων), που οι πόροι του επιδοτούμενου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» εξαντλήθηκαν τον περασμένο μήνα.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα μείζον ζήτημα στην αγορά καθώς όποιος θελήσει να αγοράσει αυτή τη στιγμή ηλεκτρικό αυτοκίνητο και είναι ετοιμοπαράδοτο, δεν θα λάβει επιδότηση, καθώς δεν γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα.
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να φέρει ένα τρίτο πρόγραμμα επιδότησης, το συντομότερο δυνατό. Το πρόγραμμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι αρκετά τροποποιημένο. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα βρίσκονται και πάλι στο πρόγραμμα, όπως και τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ερώτημα παραμένουν τα ηλεκτρικά ταξί καθώς υπήρξε απροθυμία ιδιοκτητών ταξί να αγοράσουν ηλεκτρικά, ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης στις πιάτσες.
Όλα αυτά εξετάζονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο παρέλαβε το πρόγραμμα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αν και επίσημα θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2024. Είναι κι αυτό ένα ζήτημα.
Οπότε, μέχρι να υπάρξει νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα δύο τινά θα συμβούν. Το πρώτο είναι να παγώσουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών βάζοντας φρένο στην αγορά, διότι οι υποψήφιοι αγοραστές θα περιμένουν την επιδότηση. Το δεύτερο είναι ότι όσοι θέλουν να αγοράσουν τώρα ηλεκτρικό όχημα ακόμα και ποδήλατο, θα πρέπει να πληρώσουν όλη την αξία γνωρίζοντας ότι δεν θα λάβουν επιδότηση, καθώς ο νόμος δεν θα έχει αναδρομική ισχύ.