Euro 7: Τα όρια ρύπων που θέτει η ΕΕ για τα τελευταία αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Ο στόχος είναι από τον Ιούλιο του 2025 να πωλούνται στην Ευρώπη μόνο αυτοκίνητα Euro 7. Και θα κοστίζουν ακριβότερα.
Open Image Modal
04 Νοεμβρίου 2022, Mecklenburg-Western Pomerania, Rostock: Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να γίνουν αισθητά πιο ακριβά ως αποτέλεσμα του σχεδιαζόμενου νέου προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 7. Photo: Bernd Wüstneck/dpa (Photo by Bernd Wüstneck/picture alliance via Getty Images)
picture alliance via Getty Images

 

Ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρότεινε όρια ρύπανσης (Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022) για νέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης - τα τελευταία που αναμένεται να παραμείνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πολύ μετά την απαγόρευση της πώλησής τους στις 27 χώρες το 2035.

Οι λεγόμενες «προδιαγραφές Euro 7» που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ισχύουν για όλα τα αυτοκίνητα ΙΧ, τα φορτηγά και τα λεωφορεία που θα πωλούνται στην ΕΕ, με στόχο τη μείωση των εκπομπών από την εξάτμιση, τα φρένα και τα ελαστικά.

 

Αυτοκίνητα που δεν θα «τροφοδοτούν» την Κλιματική Αλλαγή

Αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν ότι οι κατευθυντήριες γραμμές αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου από αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 35% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών καυσαερίων για ρύπους - εκτός του διοξειδίου του άνθρακα - και κατά 56% από λεωφορεία και φορτηγά. Οι νέες προδιαγραφές θα συμπληρώσουν τους κανόνες της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή για το CO2.

Τα πρότυπα Euro 7 καλύπτουν επιβλαβείς ρύπους των οχημάτων, πέρα από την εξάτμιση, τα φρένα και τα ελαστικά, συμπεριλαμβανομένων των εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων, των υδρογονανθράκων και του μονοξειδίου του άνθρακα.

Η πρόταση θα υποβληθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στις χώρες μέλη της ΕΕ με στόχο οι κατευθυντήριες γραμμές να τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Οι νομοθέτες της ΕΕ και τα κράτη μέλη κατέληξαν σε συμφωνία τον περασμένο μήνα για την απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών, έως το 2035. Η συμφωνία ήταν «πακέτο» και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την συνέταξε για να επιτύχει το στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας.

Open Image Modal
Ο Steve Drummond, συνιδρυτής της Electrogenic, που μετατρέπει τα κλασικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, συνδέει μια μετατραπείσα Porsche σε φορτιστή, στο Kidlington της Βρετανίας, 9 Νοεμβρίου 2021. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στις 9 Νοεμβρίου 2021. REUTERS/Nick Carey
Nick Carey via Reuters

 

Euro 7: Η τελευταία γενιά αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης 

Σύμφωνα με την ίδια συμφωνία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται κατά 55% το 2030, σε σύγκριση με το 2021, πριν φτάσουν σε μείωση 100% πέντε χρόνια αργότερα.

Η ΕΕ πιστεύει ότι η εισαγωγή νέων κανόνων ρύπανσης για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι ζωτικής σημασίας, διότι τα οχήματα που θα εισέλθουν στην αγορά πριν από την προθεσμία του 2035 θα παραμείνουν σε χρήση για πολλά χρόνια.

«Περισσότερο από το 20% των αυτοκινήτων και των φορτηγών και περισσότερο από το 50% των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στους δρόμους μας αναμένεται να εκπέμπουν ρύπους από την εξάτμιση έως το 2050», αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Επιπλέον, όλα τα οχήματα, ηλεκτρικά ή μη, πρέπει να εκπέμπουν λιγότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους, για παράδειγμα από φρένα και ελαστικά, που εξελίσσονται σε κύριες πηγές εκπομπών σωματιδίων από τα οχήματα».

Η Επιτροπή είπε ότι εργάζεται σε μια περαιτέρω πρόταση για τη μείωση των εκπομπών CO2 που παράγεται από φορτηγά και λεωφορεία.

Σύμφωνα με την ΕΕ, οι εκπομπές από τις μεταφορές ευθύνονται για περίπου 70.000 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στο μπλοκ.