Ελλάδα και Τουρκία κατέληξαν σε συμφωνία για την κατασκευή μιας δεύτερης γέφυρας στον ποταμό Εβρο, ο οποίος σηματοδοτεί μεγάλο μέρος των συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.
Τα κύρια ανοίγματα της γέφυρας σχεδιάζονται να είναι 110-180-110 μέτρα (361-591-361 πόδια), ενώ οι διαγωνισμοί για την τουρκική και την ελληνική πλευρά του έργου έχουν οριστεί να προκηρυχθούν ξεχωριστά, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η ανακοίνωση για τα σχέδια σχετικά με τη δεύτερη γέφυρα που θα συνδέει τους δύο γειτονικές χώρες έρχεται λίγο μετά την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα, όπου οι δύο χώρες ανανέωσαν τη βούλησή τους να συνεργαστούν σε διάφορους τομείς, όπως η ενέργεια και ο τουρισμός.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, ο οποίος μοιράστηκε λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα συνοριακή γέφυρα που πρόκειται να κατασκευαστεί, δήλωσε: ”Προβλέπεται να λειτουργήσει σύμφωνα με τον τύπο της γέφυρας μικρού πυλώνα με εξωστρεφή γέφυρα με 2x2 λωρίδες κυκλοφορίας σε ένα μόνο κατάστρωμα, ενώ τα κύρια ανοίγματα της γέφυρας προβλέπεται να είναι 110-180-110 μέτρα”.
Ο Ουράλογλου δήλωσε ότι η υφιστάμενη γέφυρα Κήποι – Ύψαλα πάνω από τον ποταμό Εβρο κατασκευάστηκε το 1958 και, μετά από επιθεωρήσεις, δεν υπήρχε κανένα δομικό πρόβλημα με τη γέφυρα.
Ωστόσο, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και της συγκέντρωσης τουριστών, διαπιστώθηκε ότι η γέφυρα ήταν ανεπαρκής.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα pamevro, με τη συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές αναγνωρίζουν την πρόοδο των εργασιών στην κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής γέφυρας στην περιοχή Κήποι – Ύψαλα και ανακοινώνουν την επόμενη συνάντηση τεχνικών επιτροπών και εμπειρογνωμόνων.
Πρόκειται για μία δεύτερη γέφυρα «φιλίας» από τους Κήπους έως τα Ύψαλα, με μήκος 841 μέτρα εκ των οποίων τα 400 μέτρα θα είναι αυτά της κύριας γέφυρας (τα 150 επί ελληνικού εδάφους και τα υπόλοιπα επί του τουρκικού). Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Την κατασκευή αυτής της δεύτερης διασυνοριακής γέφυρας εποπτεύει η Εγνατία Οδός Α.Ε., ενώ το έργο έχει αναλάβει η EGIS projects μαζί με την I. Mavrakis & Partners.
Οι προσπάθειες για την κατασκευή αυτής της δεύτερης γέφυρας είχαν αρχίσει μια δεκαετία πριν, όταν τον Ιούνιο του 2013 η ηγεσία της Εγνατίας Οδός ΑΕ και η αντίστοιχη Τουρκική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων υπέγραψαν μεταξύ τους μνημόνιο συνεργασίας για το έργο της αναβάθμισης της συνοριακής διόδου «Κήπων – Υψάλων».
Το έργο, στοχεύει στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην ήδη υπάρχουσα γέφυρα του Έβρου καθώς και στη διευκόλυνση των μεταφορών στον διασυνοριακό άξονα Ανατολής-Δύσης.
Η υφιστάμενη γέφυρα Κήπων που θεμελιώθηκε τον Ιούνιο του 1954 αποτελεί το σημαντικότερο οδικό σύνορο μεταξύ των δύο κρατών αλλά και μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας. Η μισή είναι βαμμένη με τα χρώματα της Ελλάδας, η άλλη με τα χρώματα της Τουρκίας.
Στις δυο άκρες της γέφυρας βρίσκονται οι συνοριακοί σταθμοί των Κήπων από τη μεριά της Ελλάδας και των Υψάλων από την πλευρά της Τουρκίας.
Πηγή: Sabah, pamevro