Στον αστερισμό της ηλεκτροκίνησης, η Fiat έχει τον δικό της γαλαξία με εξηλεκτρισμένα μοντέλα σε κάθε κατηγορία. Η εταιρεία του ομίλου Stellantis, πρόκειται να παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο, ξεκινώντας από το 2023, ενώ κάθε μοντέλο θα έχει εξηλεκτρισμένη κίνηση και το 2027 η Fiat θα έχει αποκτήσει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα.
Ηδη διαθέτει το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500, αλλά και υβριδικές εκδόσεις με σύστημα 48Volt, όπως τα 500 Hybrid και Panda Hybrid.
Η τελευταία προσθήκη στα υβριδικά σύνολα, αφορά τα νέα 500X Hybrid και Tipo Cross Hybrid, τα οποία θα ενδυναμώσουν τις πωλήσεις της μάρκας και παράλληλα, ενισχύουν περαιτέρω τη συνεργασία της Fiat με τον φιλανθρωπικό οργανισμό (RED), με τις νέες εκδόσεις πέρα από το περιβαλλοντολογικό όφελος να συνεισφέρουν και στην αντιμετώπιση των πανδημιών.
Το νέο υβριδικό σύστημα στα 500X Hybrid και Tipo Cross Hybrid είναι βασισμένο στη λογική «Tech it Easy», και είναι εύκολο και πρακτικό στη χρήση.
Το σύστημα συνδυάζει το νέο Turbo 4κύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.5 lt ισχύος 130 ίππων, με 240Nm ροπής, ένα 48Volt μοτέρ / γεννήτρια των 15 kW και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Η εκκίνηση γίνεται αθόρυβα, χάρη στην ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να δώσει κίνηση ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας, για πολύ μικρές αποστάσεις και σε χαμηλές ταχύτητες. Εφόσον ο κινητήρας κινείται στο ρελαντί, σε ένα ποσοστό που υπολογίζεται στο 62% εντός πόλης, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον θερμικό, ενώ κατά τη διάρκεια που αυτός -αλλά και ο καταλύτης- φτάνουν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, μειώνει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου κατά 11%.
Μάλιστα, η Fiat στις μετρήσεις της αναφέρει ότι η κατανάλωση του Tipo Cross Hybrid, έναντι του Tipo με κινητήρα πετρελαίου 1.6lt, είναι 4,7 λίτρα/100 χλμ. προς 5,0 λίτρα και του 500X Hybrid στα 5,1 λίτρα/100 χλμ., σε σχέση με τα 5,4 λίτρα του 1.6 lt πετρελαιοκίνητου 500X.
Επίσης, βελτιωμένη είναι και η εκκίνηση σε κάθε μοντέλο με 8,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα στο Tipo Cross Hybrid και 9,4 δευτ. στο 500X Hybrid, χάρη και στην άμεση παροχή ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα.
Τα δύο νέα μοντέλα θα λανσαριστούν τους επόμενους μήνες στην ελληνική αγορά.