Εξι πράγματα που οι κομμωτές εύχονται να κάναμε όλοι οι πελάτες πριν πάμε για κούρεμα

Και πολλοί δεν κάνουμε ούτε ένα. Θέτοντας σε κίνδυνο αφενός τα μαλλιά μας και αφετέρου την υπόληψή μας.
Open Image Modal
simarik via Getty Images
Πράγματα που απαγορεύεται αυστηρά να κάνουμε πριν από το ραντεβού μας στο κομμωτήριο και άλλα που θα έπρεπε να κάνουμε, αλλά τα παρακάμπτουμε.

Επιμέλεια: Κατερίνα Λυμπεροπούλου

Ίσως έχουμε ακούσει τον μύθο που υποστηρίζει πως αν εμφανιστούμε στο ραντεβού για βαφή με άπλυτη ρίζα, το χρώμα θα απορροφηθεί καλύτερα. Ή μπορεί να έχουμε κλείσει κούρεμα και βάψιμο, ενώ στην πραγματικότητα θέλαμε σκέτο κούρεμα. Αυτές και άλλες ακούσιες συμπεριφορές φέρνουν σε δύσκολη θέση τους κομμωτές. Και μας κάνουν να δείχνουμε εκτός τόπου και χρόνου.

Πώς θα το προλάβουμε

Προκειμένου να μην γινόμαστε δυσάρεστοι και κακοί πελάτες - ενισχύοντας άθελά μας τον κίνδυνο να μην λάβουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση -, οι κομμωτές αποκαλύπτουν ποια «κόκκινα σημαιάκια» είναι προτιμότερο να αποφεύγουμε. Προπάντων για το δικό μας το καλό!

1. Δεν πάμε στο κομμωτήριο με άλουστα μαλλιά πριν το βάψιμο

Για κάποιο λόγο, αυτός ο μύθος είναι ευρέως διαδεδομένος. Όμως, τα βρώμικα μαλλιά δεν διευκολύνουν το χρώμα να εισδύσει στη ρίζα.

«Διαπίστωσα μάλιστα ότι όσο πιο βρώμικα ή λιπαρά είναι τα μαλλιά του πελάτη, τόσο πιο αναποτελεσματικό καθίσταται το χρώμα», προειδοποιεί η Νίκη Άλτον, κορυφαία στιλίστρια στο The Canyon Salon στην Καλιφόρνια. «Η συσσώρευση βρωμιάς στα μαλλιά λειτουργεί ως φραγμός και καθιστά δυσκολότερη τη διείσδυση του προϊόντος μέσα στην τρίχα», προσθέτει η ίδια.

«Για αυτό, σε έναν ιδανικό κόσμο, όλες οι πελάτισσες θα έπρεπε να έρχονται με φρεσκοπλυμένα, στεγνωμένα μαλλιά πριν το ραντεβού τους», συμπληρώνει η Ντόνα Τζάρβις, ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου με έδρα το Λος Άντζελες.

2. Δεν πηγαίνουμε με φρεσκοπλυμένα νωπά μαλλιά πριν από μια χημική θεραπεία, όπως η θεραπεία κερατίνης ή η περμανάντ 

Καλύτερα να αποφύγουμε το πλύσιμο των μαλλιών αμέσως πριν την επίσκεψή για θεραπεία, καθώς οι χημικές ουσίες ενδέχεται να ερεθίσουν το τριχωτό της κεφαλής.

«Το να αφαιρέσουμε τα φυσικά έλαια από τα μαλλιά μας πριν από μια σπέσιαλ θεραπεία είναι το πιο συνηθισμένο λάθος», αναφέρει η Πετούλα Σκιτ, κομμώτρια με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Οπότε, ακόμα κι αν ντρεπόμαστε να πάμε στο κομμωτήριο με λούσιμο δύο ημερών, αυτό θα προφυλάξει το τριχωτό της κεφαλής μας από δερματικά ξεσπάσματα και τυχόν ερεθισμό», μας προτρέπει η Σκιτ.

3. Ξεμπερδεύουμε τα μαλλιά μας προτού μας αναλάβει ο/η ειδικός

«Αυτό ισχύει για οποιαδήποτε υπηρεσία κι αν έχουμε κλείσει ραντεβού. Διότι τα μπερδεμένα μαλλιά επιβραδύνουν τη διαδικασία περιποίησης και κλέβουν από τους ειδικούς πολύτιμο χρόνο. Και έπειτα ο/η επαγγελματίας ίσως αναγκαστεί να επισπεύσει άλλες διαδικασίες, μετριάζοντας αναγκαστικά την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Και είναι κρίμα να μην απολαμβάνουμε στο έπακρο υπηρεσίες στις οποίες δαπανάμε χρόνο και χρήμα», μας συμβουλεύει η Σκιτ.

Open Image Modal
Peathegee Inc via Getty Images
Πηγαίνουμε στους κομμωτές μια φωτογραφία που να δείχνει ακριβώς τι θέλουμε να κάνουμε.

4. Κάνουμε κράτηση για άσχετες υπηρεσίες, ενώ δεν είμαστε σίγουροι περί του τι ακριβώς θέλουμε

Αυτό προκαλεί τεράστιο πρόβλημα στο κομμωτήριο. Και αν το κατάστημα παρατηρήσει ότι το κάνουμε συστηματικά, μπορεί σιγά-σιγά να μας απορρίψει από πελάτες.

5. Καλύτερα να δείχνουμε μια φωτογραφία -και δυο και τρεις- για να εξηγήσουμε τι ακριβώς θέλουμε - ή τι δεν θέλουμε

«Με βοηθά πολύ όταν οι πελάτες φέρνουν μαζί τους φωτογραφίες για να μου δείξουν τι ακριβώς θέλουν. Είτε πρόκειται για χρώμα, είτε για χτένισμα, είτε για κούρεμα. Επίσης, βοηθά πολύ να μου εξηγούν τι ΔΕΝ θέλουν στα μαλλιά τους», μας προτρέπει η Άλτον. 

Έτσι, θα γλιτώσουμε τυχόν παρανοήσεις και ατυχήματα. Είναι σωτήριο τόσο για εμάς, όσο και για τον επαγγελματία. 

6. Δεν λέμε ψέματα για παρεμβάσεις που έχουμε κάνει στο σπίτι ή σε κάποιο άλλο κομμωτήριο

«Εάν έχουμε χρησιμοποιήσει χρωμοσαμπουάν ή χημικά για να ισιώσουμε τα μαλλιά μας, ο κομμωτής μας θα πρέπει να το γνωρίζει και να προσεγγίσει τις υπηρεσίες χρώματος με ιδιαίτερη προσοχή. Το να μην μοιραζόμαστε το ιστορικό των μαλλιών μας μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά. Από κάψιμο των μαλλιών μέχρι πράσινο στο χρώμα. Και τότε κυριολεκτικά θα πάμε για μαλλί και θα βγούμε κουρεμένοι», μας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου η Άλτον. 

Εν ολίγοις, το να έρθουμε με φρεσκοπλυμένα, στεγνωμένα και λεία μαλλιά είναι η κορυφαία προτεραιότητα (εκτός αν κάνουμε χημική θεραπεία). Να είμαστε ειλικρινείς σχετικά με τις προηγούμενες θεραπείες και να έχουμε πολλές φωτογραφίες αναφοράς για το τι θέλετε και τι δεν θέλετε. Σε περίπτωση αμφιβολίας, ας επικοινωνήσουμε πάντα καθαρά με τον στυλίστα μας.

-- --