Η Τζοάνι Τζόνσον, κόρη Τζαμαϊκανών μεταναστών, είναι από το Χάρλεμ -εκεί γεννήθηκε και μεγάλωσε. Τέκνο της δεκαετίας του ’60, της εποχής των μεγάλων κινημάτων και ιδεών, γνήσια Νεοϋρκέζα, έζησε το περίφημο Studio 54 την εποχή της ακμής του και παρά τις σπουδές της (Βιολογία και Τέχνες) έκανε διάφορες δουλειές, από πωλήσεις τζιν και μάρκετινγκ μέχρι ρεσεψιόν.
Σήμερα, αυτή η 67χρονη λιπόσαρκη γυναίκα με σήμα κατατεθέν τα μακριά, ασημένια μαλλιά είναι ένα από τα πρόσωπα της νέας καμπάνιας της Ριάνα για την εταιρεία της Fenty και σούπερμοντελ -μόλις πριν από λίγες ημέρες περπατούσε στην πασαρέλα του Τόμι Χίλφιγκερ, στο σόου για την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη.
Κι όμως, η Τζοάνι, μία φιγούρα που ανατρέπει απολύτως τα στερεότυπα, επαναπροσδιορίζοντας τις έννοιες της μόδας και της ομορφιάς, έγινε μοντέλο σε ηλικία 60 ετών.
Όταν τον περασμένο Μάιο την επέλεξε η Ριάνα οι fashion bloggers έγραφαν ότι μία νεαρή μαύρη σχεδιάστρια διάλεξε για μούσα της μία ηλικιωμένη μαύρη γυναίκα.
Ωστόσο, μέσα σε αυτά τα επτά χρόνια η Τζόνσον είχε διανύσει μεγάλη διαδρομή: Είχε εμφανιστεί σε επιδείξεις του Βρετανού σχεδιαστή Όζγουολντ Μπόατενγκ (στον οποίον η British Airways εμπιστεύθηκε πριν από έναν χρόνο να σχεδιάσει τις νέες στολές της) και της διάσημης Αϊλίν Φίσερ, όπως και σε διαφημίσεις της Pyer Moss, του πιο hot label ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ.
Ο επί 21 χρόνια σύζυγος της, ο οποίος έφυγε από τη ζωή δύο μήνες μετά από την πρώτη εμφάνιση της ως μοντέλο, την ενθάρρυνε να συνεχίσει.
Όλα ξεκίνησαν όταν σε έναν από τους μακρινούς περιπάτους που απολάμβανε τα σαββατοκύριακα μαζί του στη Νέα Υόρκη, ένας φωτογράφος δρόμου ζήτησε με επιμονή να τραβήξει ένα πορτραίτο της.
Στη συνέχεια, εμφανίστηκε σε ένα βίντεο του περιοδικού Allure με θέμα τις μεγαλύτερες και ανεξάρτητες γυναίκες, αλλά και το τι σημαίνει ο χρόνος που περνάει, το οποίο έγινε viral. Το βίντεο αυτό και η ανταπόκριση του κοινού όταν κυκλοφόρησε στα social media της άνοιξαν τον δρόμο για τις πασαρέλες.
Τα μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι η (διάσημη, ηθοποιός και μοντέλο) Λορίν Χάτον που το 2017, σε ηλικία 73 ετών, πρωταγωνίστησε στην καμπάνια των εσωρούχων Κάλβιν Κλάιν, ακόμη και η Ντάφνι Σελφ (είχε ξεκινήσει το μόντελινγκ το 1950) που σε ηλικία 90 ετών παραμένει ενεργή και μάλιστα, τιμήθηκε με το British Empire Award.
Η Τζοάνι Τζόνσον ωστόσο, δεν εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία, των γυναικών οι οποίες βρέθηκαν στον χώρο της μόδας από νεαρή ηλικία και η επανεμφάνιση των οποίων προκάλεσε και προκαλεί ένα είδος γλυκιάς νοσταλγίας.
Η περίπτωση της συμβολίζει μία σχεδόν ενστικτώδη «αντίδραση» των νέων σχεδιαστών, να σκεφτούν πέρα από το προφανές, δηλαδή την ταύτιση της ομορφιάς με τη νεότητα και πώς ορίζεται η διαφορετικότητα στη βιομηχανία της μόδας.
(Με πληροφορίες από Guardian)