Εγκρίθηκαν τέσσερα νέα έργα ΣΔΙΤ 527 εκατ. ευρώ

Δύο είναι αρδευτικά έργα, ένα φοιτητική εστία και ένα σιδηροδρομικό στη Βόρεια Ελλάδα.
Open Image Modal
MotionTeam

Σημαντικά έργα ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, συνολικού κόστους επένδυσης 527 εκατ. ευρώ.

 

Συγκεκριμένα:

 

  1. Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση του αρδευτικού δικτύου Αλμωπαίου μέσω ΣΔΙΤ.

Το αρδευτικό δίκτυο Αλμωπαίου προβλέπεται να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες των καλλιεργούμενων εκτάσεων στην ευρύτερη περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και πιο συγκεκριμένα στο βορειοδυτικό τμήμα της δυτικής πεδιάδας Θεσσαλονίκης/ Γιαννιτσών. Με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρξει άμεση ενίσχυση του αρδευτικού συστήματος και σημαντική ενίσχυση της αντιπλημμυρικής προστασίας ενώ μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας της επιχειρηματικής ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές αναμένεται η προσέλκυση νέων γεωργών αλλά και η αποτελεσματική υποστήριξη των αγροτών. 

 

  1. Υλοποίηση αρδευτικού δικτύου Υπέρειας Ν. Λάρισας – Ορφανών Ν. Καρδίτσας μέσω ΣΔΙΤ.

Η προτεινόμενη σύμπραξη αφορά στην μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση του σωληνωτού αρδευτικού δικτύου για την άρδευση των παρακείμενων στον ποταμό Ενιπέα πεδινών εκτάσεων των αγροκτημάτων Πολυνερίου, Σταυρού, Κατωχωρίου, Ελληνικού, Βρυσιών & Υπέρειας του Νομού Λάρισας, καθώς και Ορφανών, Φύλλου και Λεύκης του Νομού Καρδίτσας. Πρόκειται για εκτάσεις συνολικά 74.300 στρεμμάτων, όπου λειτουργούν οι Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Τιτανίου και Φαρσάλων.

Το δίκτυο αναμένεται να ενσωματώνει έξυπνες τεχνολογίες με αισθητήρες και αυτόματους διακόπτες, για τη βελτιστοποίηση της άρδευσης και την ελαχιστοποίηση των απωλειών νερού και των δαπανών ενέργειας.

 

  1. Ολική ανακαίνιση της Παλαιάς Φοιτητικής Εστίας στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου μέσω ΣΔΙΤ.

Η προτεινόμενη σύμπραξη αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, ανακατασκευή, λειτουργία και τεχνική διαχείριση, καθώς και υπηρεσίες ασφάλειας/φύλαξης και καθαριότητας, των φοιτητικών εστιών της Παλαιάς Φοιτητικής Εστίας στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Συγκεκριμένα, θα ανακαινιστεί το κτίριο της Παλαιάς Φοιτητικής Εστίας με στόχο να δημιουργηθούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στέγασης και σίτισης για τους σπουδαστές.

Πρόκειται για το κεντρικό κτίριο 10 ορόφων το οποίο περιλαμβάνει χώρους διαμονής συνολικής δυναμικότητας περίπου 552 κλινών (454 δωματίων) καθώς και για το κινηματοθέατρο και το εστιατόριο, συνολικού εμβαδού κλειστών χώρων και ημι-υπαίθριων περίπου 23.090,06 τ.μ.

Στο πλαίσιο του έργου θα διαμορφωθούν ανοιχτοί υπαίθριοι χώροι και περιβάλλων χώρος συνολικού εμβαδού περίπου 2.500 τ.μ.

 

  1. Ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος μέσω ΣΔΙΤ.

Η προτεινόμενη σύμπραξη αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση και αναβάθμιση του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος, μέσω εργασιών ανάταξης σε σημεία όπου το δίκτυο έχει υποστεί σημαντικές φθορές καθώς και συντήρηση του δικτύου στα προβλεπόμενα επίπεδα ποιοτικής λειτουργίας του. Κρίνεται δε αναγκαία, δεδομένου ότι οι πάγιες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στα συγκεκριμένα τμήματα έχουν κατασκευαστεί πολλά χρόνια πριν και είναι παρωχημένες σε σχέση με τις ισχύουσες προδιαγραφές, τόσο τις Εθνικές όσο και τις Ευρωπαϊκές. 

Ειδικότερα, η προτεινόμενη Σύμπραξη περιλαμβάνει την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος, ο οποίος αφορά τα τμήματα γραμμής από: 

  • Έξοδο Σ.Σ. Στρυμώνα έως είσοδο του Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης, ενδεικτικού συνολικού μήκους 311,791 χλμ.
  • Έξοδο Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος , ενδεικτικού συνολικού μήκους 164,327 χλμ.
  • Τμήμα γραμμής Μεσονήσι – Σ.Σ. Φλώρινας, ενδεικτικού συνολικού μήκους 5,645 χλμ.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το συνολικό μήκος γραμμών που αποτελούν αντικείμενο του έργου υπολογίζεται ενδεικτικά στα 481,763 χλμ.

Παράλληλα προβλέπεται και η ανακαίνιση – αναβάθμιση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, μικρά και μεγάλα τεχνικά (γέφυρες), κτιριακές εγκαταστάσεις επιβατών και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο να υποστηρίζει σύγχρονα τρένα (μέγιστη ταχύτητα, ηλεκτροκίνηση).

Ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι:«Η ελληνική οικονομία προχωρά με πολύ μεγάλη ταχύτητα παρά τις διεθνείς αντιξοότητες», ενώ ο πρόεδρος της ΔΕΣΔΙΤ, αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, επισήμανε ότι: «Το ευρύ πρόγραμμα υλοποίησης έργων ΣΔΙΤ που προχωρά στη χώρα μας τα τελευταία τριάμισι χρόνια δημιουργεί σημαντικές υποδομές και πιστοποιεί το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ελλάδα».