Εγνατία Οδός: Στις 26 Ιουνίου η καταληκτική ημερομηνία προσφορών

Αποκαλυπτικές αναφορές από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Open Image Modal
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ξεμπλοκάρει κι έπειτα από συνεννόηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ, ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών η 26η Ιουνίου 2020.

Εν των μεταξύ, υπολογίζεται να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, με στόχο η συναλλαγή να είναι η πλέον επωφελής και προσοδοφόρα για το Ελληνικό Δημόσιο και να τύχει της μέγιστης αποδοχής από τους επενδυτές αλλά και το κοινωνικό σύνολο.

Επίσης, οι σταθμοί διοδίων (χρέωση 3 λεπτά του ευρώ, το χιλιόμετρο) θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου.

Ο υπουργός, αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που απομένουν, είπε στη Βουλή:

Πάτρα – Πύργος: Το Υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να βρεθεί μία μόνιμη λύση, έτσι ώστε αυτό το έργο να ξεκινήσει. «Διότι όλοι γνωρίζουν ότι οι κατατμήσεις των έργων οδηγούν πάντοτε σε αδιέξοδα,» είπε ο υπουργός.

ΒΟΑΚ: Το Υπουργείο βρίσκεται στην τελική ευθεία να τελειώσει όλες τις μελέτες που πρέπει να γίνουν. «Και το πιο σημαντικό, να βρούμε, επιτέλους, χρηματοδότηση για ένα έργο το οποίο όλα αυτά τα χρόνια δεν είχε γίνει, διότι απλούστατα κανένας δεν είχε έρθει με μία αξιόπιστη λύση για τη χρηματοδότηση.»

Μετρό Θεσσαλονίκης: Θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023.
Μετρό Αθήνας – Γραμμή 4: Ηδη η Αττικό Μετρό προχωράει στην επανέναρξη των διαδικασιών, ώστε το 2021 το έργο να δημοπρατηθεί.
Σιδηρόδρομος Πάτρας: Δεν θα γίνει υπογειοποίηση 9,5 χιλιομέτρων. «Προτείνουμε μία λύση η οποία, κατά την άποψή μας, είναι και ρεαλιστική και βιώσιμη και εξασφαλίζει αυτό που όλοι θέλουμε, να συνδέσουμε τον σιδηρόδρομο με την Πάτρα. Να συνδέσουμε τον σιδηρόδρομο της Πάτρας με την Αθήνα και να πάει μέχρι τον Προμαχώνα με ηλεκτροκίνηση.»
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας - Ε65: Η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65 προχωράει γρήγορα. Συνεχίζονται οι επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και για την υλοποίηση του βορείου τμήματος.
Αεροδρόμιο στο Καστέλι: Εντός του Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Το Υπουργείο καλείται να δώσει λύσεις στια καθυστερήσεις, κατασκευαστικές και λειτουργικές, μεταξύ των οποίων και η συμβατότητα των εισιτηρίων!
Λεωφορεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Θα υπάρξει σύντομα διαγωνισμός, «έτσι ώστε να έχουμε νέα λεωφορεία, φιλικά στο περιβάλλον και με ηλεκτροκίνηση σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό -τουλάχιστον εκατόν πενήντα με διακόσια-, έτσι ώστε να μπούμε στη νέα γενιά λεωφορείων.»
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Θα αλλάξει πολύ σύντομα η διοίκηση, «σε απόλυτη συνεργασία με την Κομισιόν, με τη Digimove, με τους αρμόδιους οργανισμούς, για να μη ζούμε τις τριτοκοσμικές εικόνες που ζήσαμε ειδικά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το καλοκαίρι με τις τρίωρες καθυστερήσεις.»