Ford και Volvo σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2040

Δύο σημαντικές μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπέγραψαν τη Διακήρυξη της Γλασκώβης για Μηδενικές Εκπομπές στα Αυτοκίνητα.
Open Image Modal
Αμάξια Volvo σε διαδικασία παραγωγής του μοντέλου C40 Recharge στο Βέλγιο
VOLVO

Είναι, πλέον, αναμφισβήτητο το γεγονός ότι οδεύουμε προς αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Ολες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλες σε μικρότερο βαθμό και άλλες σε μεγαλύτερο, έχουν ήδη εξηλεκτρίσει τα μοντέλα τους.

Στη Γλασκώβη, στην πρόσφατη συνδιάσκεψη για το κλίμα, η Ford εντάχθηκε με την υπογραφή της στη RouteZero, μία παγκόσμια συμμαχία, αποστολή της οποίας είναι τα 100% αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040, και στις μεγαλύτερες αγορές μέχρι το 2035.

Η ενέργεια αυτή έρχεται ως συνέχεια προηγούμενων δεσμεύσεων της Ford στο πλαίσιο της ατζέντας του Προέδρου Μπάιντεν για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ κατά 50-52% μέχρι το 2030, και της ανακοίνωσης ότι η Ford βρίσκεται στο σωστό δρόμο για να επιτύχει πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ σε ποσοστό 40-50% μέχρι το 2030. Η Ford προσχώρησε επίσης στην πρωτοβουλία Better Climate Challenge του Υπουργείου Ενέργειας (DοE) για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις εγκαταστάσεις της τουλάχιστον κατά 50% στο ίδιο χρονικό πλαίσιο.

Open Image Modal
φωτο αρχείου
Ford

Παράλληλα, στην Ευρώπη η Ford εκτιμά ότι το 40% του παγκόσμιου μίγματος οχημάτων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Όλα τα επιβατικά οχήματα που θα πωλούνται στην γηραιά ήπειρο θα είναι πλήρως ηλεκτρικά στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, ενώ τα δύο τρία των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.

Κάτι ανάλογο έκανε και η Volvo, η οποία υπέγραψε την πρωτοβουλία RouteZero με στόχο να επιταχύνει περαιτέρω τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, θεσπίζοντας και μια εσωτερική τιμής άνθρακα, 1.000 σουηδικές κορώνες ανά τόνο εκπομπών άνθρακα, σε όλο το φάσμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της, προκειμένου να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040. Σύμφωνα με το σχέδιο, στο μέλλον κάθε εγχείρημα για ένα αυτοκίνητο θα υπόκειται σε «έλεγχο βιωσιμότητας» και θα επιβάλλεται κόστος CO2 για κάθε τόνο εκπομπών άνθρακα που προβλέπεται σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι κάθε μοντέλο θα είναι κερδοφόρο ακόμη και μετά την επιβολή μιας αυστηρής τιμής άνθρακα, ώστε οι αποφάσεις που σχετίζονται με την προμήθεια πόρων και με την κατασκευή να λαμβάνονται με βάση τις πιο βιώσιμες επιλογές που υφίστανται.

Η Volvo ήδη έως το 2025, προσδοκά ότι πάνω από το μισό των πωλήσεών της παγκοσμίως θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έως το 2030, η Volvo Cars στοχεύει να κατασκευάζει και να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.