Ford: Προχωρά στην περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη

Ποια χώρα θα επηρεαστεί περισσότερο από τις περικοπές - Δύσκολοι καιροί για EV στην Ευρώπη.
Open Image Modal
via Associated Press

Η Ford ανακοίνωσε ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 4.000 άτομα στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το τέλος του 2027, επικαλούμενη πιέσεις από τον αυξημένο ανταγωνισμό αλλά και χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Ford δήλωσε την Τετάρτη ότι οι περισσότερες από τις περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στη Γερμανία και θα πραγματοποιηθούν σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Συνολικά θα απολύσει το 14% του δυναμικπύ της στην Ευρώπη: 2.900 θέσεις εργασίας θα χαθούν στη Γερμανία, 800 στη Βρετανία και 300 σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ford απασχολεί περίπου 174.00 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο.

Open Image Modal
ΠΑΡΑΓΩΓΗ - 29 Οκτωβρίου 2024, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, Κολωνία: Οι εργαζόμενοι της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford στέκονται μαζί στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο πλαίσιο προειδοποιητικής απεργίας. Φωτ: Oliver Berg/dpa (Photo by Oliver Berg/picture alliance via Getty Images)
picture alliance via Getty Images

 

Η εταιρεία δήλωσε ότι θα μειώσει επίσης το χρόνο εργασίας των περίπου 11.500 εργαζομένων στο εργοστάσιο της στην Κολωνία της Γερμανίας, όπου κατασκευάζει τα ηλεκτρικά οχήματα Capri και Explorer. Το κύριο ευρωπαϊκό εργοστάσιό της στην Κολωνία της Γερμανίας άρχισε την παραγωγή του το 1931. Στα εγκαίνια το 1930 παρευρέθηκαν προσωπικά ο ίδιος ο Χένρυ Φορντ και ο τότε δήμαρχος Κόνραντ Αντενάουερ, μετέπειτα καγκελάριος της Γερμανίας. Η Ford δήλωσε ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας αναμένεται να εξαλείψουν μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Κολωνίας

 Δύσκολοι καιροί για EV στην Ευρώπη

«Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναστάτωσης καθώς μετατοπίζεται προς την ηλεκτροκίνηση», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Ο μετασχηματισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην Ευρώπη, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σημαντικές ανταγωνιστικές και οικονομικές αντιξοότητες, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν την αναντιστοιχία μεταξύ των κανονισμών CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτροκίνητα οχήματα», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ford.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να ανταποκριθούν στα νέα, χαμηλότερα όρια για τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2025, και αντιμετωπίζουν έναν πιο μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ για το 2035, την εκμηδένιση των εκπομπών κάτι που θα σήμαινε την κατάργηση των περισσότερων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν καθυστερήσει, καθώς οι καταναλωτές που είναι ταλαιπωρημένοι από τον πληθωρισμό συγκρατούν τις δαπάνες τους και αφού η μεγάλη αγορά αυτοκινήτων της Γερμανίας έπαψε να παρέχει κρατικά κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,8% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε μια συνολικά συρρικνούμενη αγορά αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 15,3% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους πέρυσι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας συρρικνώθηκε στο 3% από 3,5%

Η Ford δεν είναι η μόνη που υποφέρει από τέτοιου είδους δυσκολίες. Η Volkswagen δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει έως και τρία από τα γερμανικά εργοστάσιά της, σύμφωνα με τον επικεφαλής εκπρόσωπο των εργαζομένων της. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζήτησε την ταχύτερη αναθεώρηση των χαμηλότερων ορίων C02 που έχουν προγραμματιστεί για το 2026.

Η Ford ασκεί πίεση στη γερμανική κυβέρνηση

Η διοίκηση της Ford προέτρεψε το Βερολίνο να βελτιώσει τις συνθήκες της αγοράς για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση, ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, δήλωσε ότι η Γερμανία και η Ευρώπη χρειάζονται «μια αδιαμφισβήτητη, σαφή πολιτική ατζέντα» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα περιλαμβάνει «δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, ουσιαστικά κίνητρα... και μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2».

«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι μια αδιαμφισβήτητη, ξεκάθαρη πολιτική ατζέντα για την προώθηση της ηλεκτρονικής κινητικότητας, όπως δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, ουσιαστικά κίνητρα που θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κόστους για τους κατασκευαστές και μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», δήλωσε ο Lawler.

Πηγή: Associated Press, DW