Ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά αλλά και ως όνομα αυτοκίνητα, παγκοσμίως, είναι το Golf.
Το 1974 το Golf διαδέχθηκε το Volkswagen Beetle και ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των μικρομεσαίων αμαξωμάτων. Για να ξεκινήσει την επετειακή χρονιά, η Volkswagen παρουσιάζει την ιστορία της επιτυχίας του στην έκθεση αυτοκινήτου «Rétromobile» στο Παρίσι, ενώ το Volkswagen Classic θα δώσει το παρόν και στο «Bremen Classic Motorshow».
Το πρώτο Golf του 1974 είχε κίνηση στους εμπρός τροχούς (αντί για πίσω κινητήρα) και μια μεταβλητή συνολική φιλοσοφία χάρη στο μεγάλο καπό του πορτμπαγκάζ και την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος. Επιπλέον, η ίσια σχεδίαση που δημιούργησε ο Giorgetto Giugiaro βοήθησε τη Volkswagen να υιοθετήσει ένα νέο στυλ, το οποίο συνεχίστηκε και στους διαδόχους του. Το Golf καταξιώθηκε γρήγορα εμπορικά και έως σήμερα έχουν παραδοθεί σε πελάτες περισσότερα από 37 εκατομμύρια οχήματα καθιστώντας το ως το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών.
Το επετειακό έτος 2024, η Volkswagen θα παρουσιάσει την εξέλιξη της όγδοης γενιάς Golf, με οπτικά εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά, νέα συστήματα υποβοήθησης και κινητήρες, καθώς και συστήματα και λογισμικό infotainment επόμενης γενιάς. Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Golf είναι μόλις λίγες εβδομάδες μακριά, με τις προπωλήσεις να έχουν προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2024.
Golf 1ης γενιάς (1974 - 1983)
Διάδοχος του σκαθαριού. Το πρώτο Golf σε σειρά παραγωγής παρήχθη στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg στα τέλη Μαρτίου 1974. Η επίσημη κυκλοφορία στην αγορά ξεκίνησε τον Μάιο. Πριν από αυτό, το Beetle και επομένως ο πίσω κινητήρας και η κίνηση στους πίσω τροχούς είχαν διαμορφώσει τη μάρκα Volkswagen για δεκαετίες. Αλλά τώρα, με το πρώτο Golf ξεκίνησε μια νέα εποχή: αυτή του μπροστινού κινητήρα και της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Αυτή η φιλοσοφία είχε ξεκινήσει λίγες εβδομάδες νωρίτερα από το Scirocco και το Passat, τα οποία είχαν ήδη παρουσιαστεί το 1973. Ωστόσο, το πρώτο VW με μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους εμπρός τροχούς ήταν το K70, που παρουσιάστηκε το 1970 και ανέλαβε η NSU. Γεγονός είναι, όμως, ότι με το Golf η κατηγορία μεγαλύτερου όγκου είχε πλέον μπει στη νέα τεχνολογία.
Ως διάδοχος του Beetle, που είχε κατασκευαστεί σε περισσότερες από 21,5 εκατομμύρια μονάδες, το Golf I, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και τη Volkswagen, έπρεπε να ανταποκριθεί στις μεγάλες προσδοκίες να συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου στον κόσμο μέχρι τότε. Η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία κίνησης, η μεγάλη μεταβλητότητα με πίσω πόρτα και αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος και η σχεδίαση ήταν τόσο πειστικά που το εκατομμυριοστό Golf γιορτάστηκε ήδη από τον Οκτώβριο του 1976. Συνολικά, 6,9 εκατομμύρια μονάδες της πρώτης γενιάς του Golf – συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και της πανομοιότυπης Jetta εκείνης της εποχής – πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο.
Golf 2ης γενιάς (1983 - 1991)
Πρώτο στάδιο εξέλιξης. Ήταν το δεύτερο Golf που η γενιά των baby boomer, όσοι γεννήθηκαν τη δεκαετία του 1960, έμαθαν να οδηγούν: ενώ ο προκάτοχός του είχε ήδη γίνει το αγαπημένο όλων των εκπαιδευτών οδήγησης και των εκπαιδευόμενων οδηγών, το νέο Golf μπήκε στο μυαλό της νέας γενιάς και μάλιστα έδωσε το όνομά του (Generation Golf) σε ένα μυθιστόρημα του Γερμανού συγγραφέα Florian Illies. Και αυτό το Golf ήταν που έφερε νέες τεχνολογίες όπως ο ελεγχόμενος καταλύτης, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης και η πρώτη τετρακίνηση, σε αυτή τη κατηγορία. Μετά από 6,3 εκατομμύρια μονάδες, η δεύτερη γενιά του Golf έφτασε στο τέλος της το καλοκαίρι του 1991.
Golf 3ης γενιάς (1991 - 1997)
Με την τρίτη γενιά του Golf από τον Αύγουστο του 1991, η Volkswagen εγκαινίασε μια νέα εποχή ασφάλειας. Από τη μία πλευρά, το Golf III ήταν το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του, το οποίο ήταν διαθέσιμο με μπροστινούς αερόσακους από το 1992. Από την άλλη, οι σημαντικές πρόοδοι στον τομέα της σχεδίασης αμαξώματος οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση των χαρακτηριστικών σύγκρουσης. Πολλά άλλα ορόσημα στη σειρά μοντέλων συνδέονται με το Golf III: ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας (VR6), το cruise control, ο πρώτος καταλύτης οξείδωσης για τους κινητήρες ντίζελ, ο πρώτος κινητήρας άμεσου ψεκασμού ντίζελ και οι πρώτοι πλευρικοί αερόσακοι. Η τρίτη γενιά αντικαταστάθηκε το 1997 αφού παρήχθησαν 4,8 εκατομμύρια μονάδες.
Golf 4ης γενιάς (1997 - 2003)
Σήμερα, το Golf IV θεωρείται από τους ειδικούς της σχεδίασης ως σύμβολο στυλ και πρωτοποριακό για την κατηγορία του. Με το Golf IV, η Volkswagen έθεσε ένα εντελώς νέο πρότυπο ποιότητας στην κατηγορία. Ταυτόχρονα, με το ντεμπούτο της ESP, ο εκδημοκρατισμός της ασφάλειας συνεχίστηκε. Λίγο αργότερα, το ESP έγινε το πρώτο πρότυπο στη Γερμανία. Ακολούθησε το 2001 το Golf GTI με 132 kW / 180 hp με αφορμή την 25η επέτειο του GTI, έπειτα το 2002 το πρώτο Golf με άμεσο ψεκασμό βενζίνης (FSI) και το ντεμπούτο των στάνταρ αερόσακων κεφαλής. Επίσης το 2002, η Volkswagen παρουσίασε το πιο σπορ Golf μέχρι σήμερα: το 250 χλμ./ώρα R32, την αρχική έκδοση του σημερινού Golf R. Το 2003 το Golf R32 ήταν διαθέσιμο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) για το πρώτη φορά. Την ίδια χρονιά, το Golf IV άδειασε τις γραμμές παραγωγής για να έρθει το Golf V μετά από 4,9 εκατομμύρια μονάδες.
Golf 5ης γενιάς (2003 - 2008)
Το πέμπτο Golf ανέβασε το επίπεδο άνεσης στη μικρομεσαία κατηγορία. Με τη σταθερότητα του συγκολλημένου με λέιζερ αμαξώματος είχε κατά 35% αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Για πρώτη φορά, το Golf ήταν επίσης διαθέσιμο με προαιρετικούς πλευρικούς αερόσακους στο πίσω μέρος – μαζί με τους έξι στάνταρ αερόσακους (μπροστινοί, μπροστινοί πλευρικοί, αερόσακοι κεφαλής). Επιπλέον, το Golf V έφερε νέα πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, ένα νέο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, προβολείς bi-xenon, τον πρώτο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI. Όταν το Golf VI παρουσιάστηκε το 2008, είχαν παραχθεί 3,4 εκατομμύρια μονάδες Generation V σε όλες τις εκδόσεις.
Golf 6ης γενιάς (2008 - 2012)
Σε μόλις τέσσερα χρόνια, άλλα 3,6 εκατομμύρια Golf 6ης γενιάς κατασκευάστηκαν μέχρι το τέλος Ιουλίου 2012, από το 2008. Το αμάξωμα, το οποίο συγκολλήθηκε και πάλι με λέιζερ, ήταν τόσο σταθερό που πέτυχε τα μέγιστα πέντε αστέρια στη δοκιμή πρόσκρουσης του EuroNCAP. Ένας επιπλέον αερόσακος ήταν στο βασικό εξοπλισμό: ο αερόσακος γονάτων. Όσον αφορά την ποιότητα, το εσωτερικό του Golf VI ιδιαίτερα θεωρήθηκε ρηξικέλευθο. Νέα συστήματα υποβοήθησης όπως το αυτόματο σύστημα ελέγχου μεγάλης σκάλας “Light Assist”, “ParkAssist”, το “Hill Start Assist” και τεχνολογίες όπως το προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου πλαισίου “DCC”, το ανέδειξαν ως ”Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς” του 2009. Διέθετε επίσης χαρακτηριστικά όπως το σύστημα start-stop και η λειτουργία ανάκτησης, δυναμικά φώτα στροφής και πίσω φώτα LED.
Golf 7ης γενιάς (2012 - 2019)
Στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η Volkswagen γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του έβδομου Golf στο Βερολίνο. Μόλις μια μέρα αργότερα ξεκίνησαν οι προπωλήσεις του μπεστ σέλερ, που έχει πουλήσει πάνω από 29 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι σήμερα. Το βάρος του νέου Golf έχει μειωθεί έως και 100 κιλά. Ανάλογα με τον κινητήρα, η κατανάλωση καυσίμου θα μπορούσε να μειωθεί έως και 23% σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Επιπλέον, η Volkswagen λάνσαρε το Golf με μια ολόκληρη σειρά νέων συστημάτων υποβοήθησης. Αυτά περιελάμβαναν συστήματα όπως το φρένο πολλαπλής σύγκρουσης, ένα προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών καθώς και το αυτόματο σύστημα ελέγχου απόστασης “ACC” και το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος “Front Assist”, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας πέδησης έκτακτης ανάγκης πόλης. Το 2014, ήρθς και το νέο e-Golf με το οποίο η Volkswagen χάραξε πορεία για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Περίπου 6,3 εκατομμύρια μονάδες του Golf VII έφυγαν από τα εργοστάσια.
Golf 8ης γενιάς (2019 - 2024)
Το Golf είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην Ευρώπη για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες. Η 8η γενιά έγραψε ένα νέο κεφάλαιο – ψηφιοποιημένο, συνδεδεμένο και προοδευτικό. Όλα τα συστήματα κίνησης είναι πιο αποδοτικά – είτε πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες είτε ήπια και plug-in υβριδικά. Το ψηφιακό εσωτερικό του Golf ανοίγει μια νέα διάσταση στη λειτουργία του οχήματος. Η ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης εκτείνεται από το Autonomous Emergency Braking Front Assist και το Lane Assist έως τη λειτουργία προειδοποίησης τροχαίου κινδύνου χρησιμοποιώντας τεχνολογία V2X που έχει επίσης βραβευτεί από το Euro NCAP. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο Golf να επικοινωνεί ασύρματα με αντίστοιχα εξοπλισμένα οχήματα και μπορεί έτσι να βοηθήσει στην αποφυγή ατυχημάτων. Στην κορυφή της σειράς κινητήρων, το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου DCC αυξάνουν την άνεση και κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο σπορ.