Guillaume Prou: Οι άνθρωποι μας μιλούν για τα καταπληκτικά ταξίδια που έχουν κάνει φορώντας Havaianas

O άνθρωπος πίσω από το «μικρό θαύμα» της σαγιονάρας που διαθέτει εκατομμύρια fans ανά τον πλανήτη «αποκαλύπτεται» στη Huffpost.
Open Image Modal
Ο Guillaume Prou, Πρόεδρος του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική)
Huffpost Greece

Έχουμε ακούσει πολλές - πάρα πολλές - φορές, όλα τα προηγούμενα καλοκαίρια την ίδια ερώτηση: «Που είναι οι Havaianas σου;»

Την επαναλάμβαναν γονείς σε παιδιά, παιδιά σε μεγάλους, φίλοι σε παρέες στις ελληνικές παραλίες και η κόρη μου προς τον γιό μου ή αντίστροφα.

Οι Havaianas έχουν γίνει εδώ και χρόνια μέρος του τρόπου ζωής των Ελλήνων τα καλοκαίρια. Έχουν γίνει και λήμμα στην Wikipedia!

Είναι οι Havaianas ή όχι «φαινόμενο»; Μπορούν οι σαγιονάρες να αγαπήσουν το περιβάλλον, αν και εύκολα τις ξεχνάμε ή τις παρατάμε σε μία ακτή όταν χαλάσουν; Υπάρχουν πράγματα που συνδέουν τους Βραζιλιάνους με τους Έλληνες, όπως το καλοκαίρι και οι σαγιονάρες;

Ο Guillaume Prou, Πρόεδρος του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική) απαντά με απλότητα, σα να φοράει τις σαγιονάρες του...

Open Image Modal
Το εμβληματικό μοντέλο Havaianas Brasil Logo, στον χρωματικό συνδυασμό μπλε και λευκού, που αποτελεί ένα από τα best sellers του brand και παραπέμπει στα Ελληνικά χρώματα.
Havaianas

Ηuffpost Greece: Βλέποντας τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα της Alpargatas το 2021 - οι πωλήσεις αυξήθηκαν 25,7% στη Βραζιλία και 41,5% διεθνώς - ποιο είναι το μυστικό πίσω από αυτό το «μικρό θαύμα»;

GP: Το 2021 ήταν μια χρονιά ανάκαμψης μετά από ένα μάλλον μέτριο 2020. Ωστόσο, είμαι χαρούμενος που οι καταναλωτές μας έδειξαν εμπιστοσύνη το 2021. Νομίζω ότι δεν υπάρχει κανένα μυστικό πίσω από αυτήν την επιτυχημένη χρονιά, αλλά μάλλον ένας συνδυασμός.
Με την πανδημία, η τάση του casualization έχει επιταχυνθεί και αυτό μας προκάλεσε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, καθιστώντας τη μάρκα κατάλληλη για χρήση σε διαφορετικές περιστάσεις, όπως εντός σπιτιού, αλλά και στην πόλη. Οι καινοτομίες που φέραμε στην αγορά πέρυσι βρήκαν θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές: η συλλογή Slides, τα μοντέλα Glitter & Sparkle καθώς και η νέα συλλογή Brasil Fresh έχουν μπει στo Τop 10 των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις!
Η καλοκαιρινή περίοδος ήταν εξαιρετική σε κάποιες από τις πιο βασικές αγορές για εμάς, ειδικά στη Γαλλία και την Ιταλία, όπου το brand είναι ισχυρό και πολλοί άνθρωποι αποφάσισαν να περάσουν τις διακοπές τους στη χώρα τους.
Επιπλέον, οι ιδιαίτερες συνθήκες του 2020 και του 2021 μας επέτρεψαν να επιταχύνουμε το ταξίδι μας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τα τελευταία 4 χρόνια έχουμε επενδύσει πολλά στα ψηφιακά μας κανάλια και είναι κάτι που έχει πραγματικά αποδώσει, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες και στρέφονται προς το διαδίκτυο. 

Open Image Modal
H κλασική και αγαπημένη συλλογή Havaianas Top που κάθε χρόνο είναι διαθέσιμη σε τεράστια ποικιλία χρωμάτων.
Havaianas

 

Ηuffpost Greece: Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας το όραμά σας για την Alpargatas; Θα ήταν μια πολυεθνική εταιρεία επικεντρωμένη στην καινοτομία ή ένας οίκος μόδας για όλους εκείνους που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την ακριβή μόδα που απευθύνεται σε λίγους;

GP: Υπάρχει ένα παλίο σλόγκαν της Havaianas στα Πορτογαλικά που μου αρέσει ιδιαίτερα και λέει “Havaianas, todo mundo usa!” (δηλαδή “Havaianas... όλοι τις χρησιμοποιούν”). Μου θυμίζει τις ρίζες της μάρκας στη Βραζιλία και την εκπληκτική ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις ανάγκες διαφορετικών αγοραστικών κοινών.
Οπότε πραγματικά, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να διαλέξω το ένα ή το άλλο. Βλέπω την Alpargatas ως μια εταιρεία που επικεντρώνεται στην κατασκευή νέων πραγμάτων, δημιουργώντας καινοτόμα προϊόντα που διαφοροποιούνται από άλλα στην αγορά, χωρίς όμως να χάνει τα βασικά της χαρακτηριστικά.

“...μου αρέσει η ιδέα σου να φέρουμε κάτι από την Ελλάδα στους Βραζιλιάνους. Ίσως μια μέρα θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια ελληνική σημαία στο λουράκι μιας συλλογής Havaianas!”

 

Ηuffpost Greece: Βλέπουμε συχνά Έλληνες στην παραλία να φορούν Havaianas στα χρώματα της Βραζιλίας, αν και δεν έχουν επισκεφτεί ποτέ το Ρίο ή το Σάο Πάολο. Μπορείτε να φανταστείτε Βραζιλιάνους να φορούν Havaianas με ελληνικά χρώματα και σύμβολα;

GP: Στην πραγματικότητα, τα προϊόντα μας έχουν ήδη ελληνικά μοτίβα. Αν ρίξετε μια προσεκτική ματιά στα λουράκια που έχουν οι σαγιονάρες μας, μπορείτε να δείτε ότι υπάρχει ένα χαρακτηριστικό, ανάγλυφο ελληνικό σχέδιο πάνω τους, το λεγόμενο Greek pattern.  Αυτό το μοτίβο βρίσκεται σε όλες τις σαγιονάρες μας, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά χαρακτηριστικά των προϊόντων μας και ένα από τα στοιχεία που μπορείτε να ελέγξετε στις σαγιονάρες σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι είναι αυθεντικές Havaianas.

Επιπλέον, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της συλλογής Brasil Logo είναι αυτό που περιλαμβάνει τον χρωματικό συνδυασμό μπλε και λευκού, που παραπέμπει στα Ελληνικά χρώματα. Γνωρίζουμε ότι οι Έλληνες αγαπούν το brand μας και εμείς αγαπάμε αντίστοιχα την Ελλάδα. Το 2019 δημιουργήσαμε μια ειδική συλλογή σε συνεργασία με την Μαρίνα Βερνίκου, τη διάσημη Ελληνίδα φωτογράφο για το project ”Local Soul Mykonos”, αποτυπώνοντας τοπία της Μυκόνου πάνω στις Havaianas. Αλλά μου αρέσει η ιδέα σας να φέρουμε κάτι από την Ελλάδα στους Βραζιλιάνους. Ίσως μια μέρα θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια ελληνική σημαία στο λουράκι μιας συλλογής Havaianas!”

Open Image Modal
Ο Guillaume Prou, Πρόεδρος του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική)
Huffpost Greece

Ηuffpost Greece: Άλλα brands που ξεκίνησαν με το παπούτσι ή το ρούχο, τελικά επεκτάθηκαν στο άρωμα, στα αξεσουάρ ή ακόμα και στα κοσμήματα... Μέχρι πού μπορούν να φτάσουν τα όνειρά σας;

GP: Τα όνειρα μπορούν να σε πάνε οπουδήποτε. Στην ομάδα μας, πάντα αστειευόμαστε ότι μια μέρα θα ήταν υπέροχο να έχουμε το δικό μας νησί ή ξενοδοχείο Havaianas. Είναι ένα αστείο, αλλά βασίζεται επίσης σε γεγονότα που ”δένουν” μεταξύ τους. Τα προϊόντα μας φοριούνται κυρίως σε κοινωνικές και ευχάριστες στιγμές. Στιγμές που οι άνθρωποι νιώθουν χαρούμενοι και ελεύθεροι, στις διακοπές, στην παραλία, στην πισίνα κ.ο.κ. Οπότε, αν το σκεφτείς, έχει απόλυτο νόημα.

Ήρθαμε πολύ κοντά σε αυτό το όνειρο πέρυσι όταν ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με το Fortnite και δημιουργήσαμε ένα νησί μέσα στο παιχνίδι. Ήταν ένα εντυπωσιακό και καινοτόμο έργο που βοήθησε εμάς τους ονειροπόλους να δούμε πόσο ωραίο θα ήταν ένα νησί Havaianas.

“Τα απορρίματα που δημιουργούνται επανεισάγονται στην παραγωγή νέωνHavaianas και ότι απομένει χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ειδικώνχαλιών και δαπέδων.”

Open Image Modal
Η νέα συλλογή σανδαλιών Havaianas You Malta.
Havaianas

 

Ηuffpost Greece: Μπορείτε να περιγράψετε τη ζωή ενός ζευγαριού Havaianas; Από πού πηγάζει η έμπνευση, αλλά και από πού προέρχονται τα υλικά;

GP: Για την ομάδα σχεδιασμού μας η έμπνευση προέρχεται πρώτα από τις βραζιλιάνικες ρίζες της. Σε κάθε συλλογή μπορούμε να δούμε στοιχεία της κουλτούρας: χρώματα, σχήματα, φυσικά στοιχεία... αυτά είναι πάντα παρόντα. Επίσης, εμπνέονται από τις επερχόμενες τάσεις, προσπαθώντας πάντα να τις συνδυάσουν και να τις προσαρμόσουν στην κληρονομιά μας και προσπαθώντας να διατηρήσουν το DNA της Havaianas σε κάθε νέο μοντέλο.

Τα υποδήματά μας κατασκευάζονται κυρίως από καουτσούκ, το οποίο αποτελεί και το σήμα κατατεθέν της Havaianas στον κλάδο της σαγιονάρας. Το αγοράζουμε από διάφορους προμηθευτές στη Βραζιλία και όλα τα μοντέλα παράγονται στα εργοστάσιά μας, από δικούς μας ανθρώπους, κάτι που είναι επίσης σήμα κατατεθέν της εταιρείας στον κλάδο των υποδημάτων. Έχουμε μια συνεχή διαδικασία ελέγχου ποιότητας, με στόχο τη μείωση των απορριμμάτων στο ελάχιστο. Τα απορρίματα που δημιουργούνται επανεισάγονται στην παραγωγή νέων Havaianas και ότι απομένει χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ειδικών χαλιών και δαπέδων.

Ένα από τα πιο πολύτιμα χαρακτηριστικά των προϊόντων μας είναι το πόσο ανθεκτικά είναι. Οι άνθρωποι συχνά έρχονται σε εμάς λέγοντάς μας ιστορίες για όλα τα καταπληκτικά ταξίδια που έχουν κάνει φορώντας τις Havaianas τους για χρόνια πριν τις αποσύρουν από την ενεργό δράση. Και είναι τόσο δεμένοι με τις σαγιονάρες τους, ώστε προσπαθούν πάντα να βρουν τρόπους για να τις επιδιορθώσουν, αντί να τις πετάξουν.

Αν ένα ζευγάρι δεν είναι πλέον λειτουργικό, μπορείτε να το μεταφέρετε σε ένα από τα σημεία ανακύκλωσης που θα βρείτε στα καταστήματά μας και να παρατείνετε τον κύκλο ζωής του ακόμη περισσότερο. Εμείς θα το πάρουμε και θα το μετατρέψουμε σε νέα, διαφορετικά προϊόντα.

Open Image Modal
Ο Guillaume Prou, Πρόεδρος του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική)
Huffpost Greece

 

Ηuffpost Greece: Η Alpargatas άντεξε στην πανδημία σημειώνοντας ρεκόρ διαδικτυακών πωλήσεων. Μπορείτε να φανταστείτε ένα μέλλον όπου η μαζική κατανάλωση θα υπάρχει μόνο μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου;

GP: Όχι, ειλικρινά δεν μπορώ. Πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις λιανικής και τα φυσικά καταστήματα είναι και θα συνεχίσουν να είναι εξαιρετικά σημαντικά για τα brands. Η ισορροπία μεταξύ των δύο κόσμων θα συνεχίσει να εξελίσσεται σίγουρα. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν μια πλήρη εμπερία αισθήσεων και συγκεκριμένες συμβουλές στα φυσικά καταστήματα. Από την πλευρά του brand, η φυσική επικοινωνία με τον κόσμο είναι μια αναντικατάστατη πηγή κατανόησης των καταναλωτών.

Αγαπάμε τα καταστήματά μας και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε την ουσία του brand, ακόμα και μέσα από τις πιο μικρές λεπτομέρειες που βλέπετε μέσα σε αυτά. Έτσι, ακόμα κι αν τα ψηφιακά μας κανάλια συνεχίσουν να αναπτύσσονται, πιστεύω ότι θα υπάρχει πάντα χώρος για φυσικά καταστήματα.

“Θέλουμε να προσκαλέσουμε τους ανθρώπους να φέρουν τις παλιές τους σαγιονάρες, ώστε να τις ανακυκλώσουμε και να τις μετατρέψουμε σε νέα προϊόντα, παρατείνοντας τον κύκλο ζωής τους.”

Open Image Modal
Με τις σαγιονάρες Havaianas Brasil Logo θα πάτε κυριολεκτικά παντού φέτος το
καλοκαίρι.
Havaianas

 

Ηuffpost Greece: Όταν βρίσκεστε σε ελληνική παραλία το καλοκαίρι, σχεδόν όλοι φοράνε σαγιονάρες. Ένα πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε είναι ότι συχνά ξεχνάμε να τις φέρουμε πίσω στο σπίτι, ειδικά αν χαλάσουν... Είναι οι Havaianas φίλοι ή εχθροί του περιβάλλοντος;

GP: Το ταξίδι αειφορίας βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της Havaianas. Ειδικά όσον αφορά οτιδήποτε έχει να κάνει με τις παραγωγικές διαδικασίες, τη χρήση βιώσιμων υλικών και την ανακύκλωση μεταχειρισμένων προϊόντων. Ωστόσο θεωρώ πως αυτό το ταξίδι δεν σταματάει κάπου. Η εισαγωγή μιας κουλτούρας συνεχούς βελτίωσης είναι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσουν να εξελίσσονται τα brands, μαζί με την εμπιστοσύνη των βασικών ενδιαφερομένων: των εργαζόμενων και φυσικά των καταναλωτών.
Η βιωσιμότητα συνδέεται επίσης με τη μακροζωία των προϊόντων. Από αυτή την άποψη, θεωρώ τη Havaianas ως μία από τις πιο βιώσιμες μάρκες υποδημάτων. Μερικές φορές λαμβάνουμε μαρτυρίες από τους καταναλωτές μας, που μας λένε ότι έπρεπε να αποχαιρετήσουν το ζευγάρι τους, αφού το χρησιμοποιούσαν για περισσότερα από 10 χρόνια!

Open Image Modal
Ο Guillaume Prou, Πρόεδρος του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική)
Huffpost Greece

 

Πριν από δύο χρόνια, ξεκινήσαμε το πρόγραμμα επιστροφής, έχοντας ως σκοπό να εξελιχθούμε στον τρίτο πυλώνα: την ανακύκλωση. Θέλουμε να προσκαλέσουμε τον κόσμο να φέρει τις παλιές του σαγιονάρες, ώστε να τις ανακυκλώσουμε και να τις μετατρέψουμε σε νέα προϊόντα, παρατείνοντας τον κύκλο ζωής τους. Κάθε χρόνο επεκτείνουμε αυτό το πρόγραμμα και κάθε χρόνο συλλέγουμε περισσότερα προϊόντα, καθώς ο κόσμος αρχίζει να συνηθίζει και να προσέχει όλο και περισσότερο τα πράσινα κουτιά ανακύκλωσής της Havaianas. Φέτος επεκτεινόμαστε και σε επιλεγμένους συνεργάτες χονδρικής, ώστε να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο αυτό το πρόγραμμα.

Ηuffpost Greece: Θα «θυσιάζατε» ακόμα και ένα μέρος των πωλήσεών σας για να βοηθήσετε στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης;

GP: Ναι, με απόλυτη βεβαιότητα. Το πιο σωστό πράγμα είναι να πουλάμε λιγότερα, αλλά πιο ποιοτικά προϊόντα, που θα διαρκέσουν περισσότερο για τους καταναλωτές μας.