H ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αντιμετώπιση του ενδοσχολικού εκφοβισμού δεν λύνει το πρόβλημα

Τι δεν έχει καταλάβει το υπουργείο Παιδείας.
|
Open Image Modal
.
Eurokinissi

Γράφει ο Δρ. Τάσος Χατζηαναστασίου, Εκπαιδευτικός

 

Κανένα πρόβλημα δε θα λύσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αντιμετώπιση του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Το επίπεδο της βίας, της ωμότητας και της σκληρότητας, της παραβατικότητας και της πλήρους περιφρόνησης και των στοιχειωδών κανόνων συμπεριφοράς και ευγένειας από σημαντικό κομμάτι της νεολαίας (και όχι πλέον αποκλειστικά του πιο περιθωριοποιημένου) είναι πλέον πέραν του ορίου συναγερμού. Δηλαδή, δε μιλάμε πλέον για εκφοβισμό, για μπούλινγκ, αλλά για ωμή εγκληματική βία και παραβατικότητα.

Επιπλέον, αυτές οι στάσεις και συμπεριφορές ενθαρρύνονται και περίπου επιβραβεύονται από πολλούς γονείς που καλύπτουν πλήρως τα παραβατικά παιδιά τους κατηγορώντας καθηγητές και διευθυντές. Φωνάζει ο κλέφτης να φύγει ο νοικοκύρης. Οι τελευταίοι, εκτός του ότι χρειάζεται να στηριχτούν έτσι ώστε να επιτελούν το έργο τους χωρίς να δέχονται απειλές και εκβιασμούς, απαιτείται αφενός να αντιληφθούν ότι δεν είμαστε πια στη δεκαετία του ’80 με τους αντιαυταρχικούς πειραματισμούς (σε εντελώς διαφορετικό κοινωνικό και αξιακό πλαίσιο) κι αφετέρου να προσαρμοστούν σε συνθήκες κρίσης βασικών αξιών, ακόμη και του σεβασμού της ζωής.

Καμία πλατφόρμα δεν μπορεί επομένως να αντιμετωπίσει εκείνο το, σημαντικό πλέον, δυστυχώς, κομμάτι της νεολαίας που έχει ως ινδάλματα τράπερς, εγκληματίες, συμμορίτες και βιαστές που δε σέβονται τίποτα και κανέναν.

Άλλες είναι οι προσεγγίσεις που χρειάζονται.

Το πρώτο είναι να μη φοβόμαστε να επιβάλλουμε όρια στα παιδιά, γιατί αυτό σημαίνει κατ′ ουσίαν να τα αγαπάς.

Το δεύτερο να ανασυγκροτήσουμε κάθε δημιουργικό συλλογικό θεσμό είτε αυτό είναι η γειτονιά και η ενορία, είτε είναι ένας τοπικός σύλλογος.

Το τρίτο είναι η ανάδειξη υγιών προτύπων και η καλλιέργεια υψηλών ιδανικών και αξιών και η διαρκής και επίμονη κατάδειξη, αποκάλυψη και στηλίτευση των αρνητικών προτύπων, του μηδενισμού, του άκρατου ατομισμού και εγωισμού, των πρακτικών μίσους, ακόμη κι αν αυτές επικαλούνται ”προοδευτικές” ιδέες.

Το τέταρτο είναι η μηδενική ανοχή σε φαινόμενα φασιστικής βίας γιατί η ατιμωρησία ενισχύει και ενθαρρύνει τους θύτες.

 

H ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αντιμετώπιση του ενδοσχολικού εκφοβισμού δεν λύνει το πρόβλημα