H μοναδικότητα του εγχώριου τουριστικού προϊόντος βρέθηκε στο επίκεντρο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ

Η φετινή διοργάνωση ανέδειξε τον ρόλο του ελληνικού τουρισμού ως ενεργού και ουσιαστικού συντελεστή για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδας.
Open Image Modal
ΣΕΤΕ

Ο τουρισμός για την Ελλάδα, αποτελεί κινητήριο δύναμη και υπό αυτό το πρίσμα οφείλει να είναι πρωτοπόρος –και το κάνει- σε ιδέες και εφαρμογές. 

Ο ΣΕΤΕ, όντας κοινωνικός εταίρος, έχοντας αναλάβει τον ρόλο να «τραβά το κάρο», διοργανώνει συνέδρια που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και αναδεικνύουν ζητήματα της εποχής.

Φέτος, το συνέδριο είχε στο επίκεντρο τη μετάβασης της Ελλάδας στη βιώσιμη ανάπτυξη με αρωγό και βασικό συντελεστή τη μοναδικότητα του εγχώριου τουριστικού προϊόντος.

Στο συνέδριο «Reimaginig success», βρέθηκαν αρκετοί ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από διαφορετικούς χώρους.  

Σύμφωνα με όσα είπε ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ: «Ο ελληνικός τουρισμός ξέρει να κερδίζει. Μέσα σε ένα περιβάλλον πρωτόγνωρων δυσκολιών κατάφερε το 2022 να δώσει μια ισχυρή στήριξη στην ελληνική οικονομία. Αποδείξαμε λοιπόν σε ακόμα μια κρίσιμη περίοδο, ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να είναι ένας αξιόπιστος εγγυητής σταθερότητας, ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής για όλους. Μπορεί να σχεδιάζει το μέλλον αλλά να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία στο παρόν. Τα επόμενα χρόνια, θα κληθούμε όλοι μας, να προσαρμοστούμε στις σύγχρονες ανάγκες και στις νέες προτεραιότητες. Κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, θα είμαστε κρίκοι στην ίδια αλυσίδα μεγάλων αλλαγών. Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι μπροστά μας έχουμε τη μεγάλη ευκαιρία για μια μακροχρόνια, σταθερή πορεία ανόδου του ελληνικού τουρισμού. Πάντα όμως, με το μυαλό σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που θα σέβεται το περιβάλλον, τους προορισμούς, τους ανθρώπους». 

Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ, η Μarketing Greece και το ΙΝΣΕΤΕ έχουν κάνει πράξη τη συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, σημείωσε ότι: «Η Κυβέρνηση συμφωνεί με τους άξονες της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 που υπέβαλε ο ΣΕΤΕ και δρομολογεί τη σύσταση Κεντρικού Οργάνου που θα αναλάβει την ωρίμανση 39 κρίσιμων έργων υποδομών, βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, σε 26 προορισμούς με μεγάλη τουριστική κίνηση. Για ορισμένα έχει εξευρεθεί η χρηματοδότηση μέσω των γνωστών εργαλείων (Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και Πρόγραμμα Αγροτικής ανάπτυξης) και είμαστε στη φάση ταυτοποίησης της χρηματοδότησης για τα υπόλοιπα».

O υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στάθηκε στα ψηφιακά βήματα, τα οποία βοήθησαν στην εξέλιξη και την ανάπτυξη της χώρας, φέρνοντας το παράδειγμα του «Εύβοια pass» για τον τουρισμό, ενώ τόνισε ότι στόχος είναι να καλυφθεί όλη την Ελλάδα με οπτική ίνα έως το 2027.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σημείωσε την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μετά την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, πρόσθεσε ότι «θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε  ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε και αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν». 

Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού αναφέρθηκε «στην πολιτιστική διάσταση του τουρισμού που προσφέρει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας καθώς, παρότι έχουμε ένα δυνατό πολιτιστικό και τουριστικό brand ως χώρα, τώρα αρχίζουμε να τα συνδέουμε. Ο πολιτιστικός τουρισμός δεν εξαντλείται στο αρχαιολογικό σκέλος, καθώς προσθέτοντας στο μείγμα τα εικαστικά, τα φεστιβάλ, τη μουσική, το θέατρο, αλλά και τη χειροτεχνία, προσελκύουμε περισσότερους και διαφοροποιημένους επισκέπτες, όπως φαίνεται και από την περίπτωση της Αθήνας. Με στρατηγικές όπως τα τοπικά πολιτιστικά masterplan και ο σχεδιασμός σύγχρονων πολιτιστικών εμπειριών μπορούμε να συνεισφέρουμε ουσιαστικά στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη όλης της χώρας».

Η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, επικεντρώθηκε στη σημασία της ανάπτυξης ταυτότητας προορισμών.

Στο φετινό Συνέδριο, μίλησαν η Valeria Duflot, συν-ιδρύτρια και εμπνευστής της Venezia Autentica, η Jelka Tepšić, αντιδήμαρχος Ντουμπρόβνικ, ο Graeme Jackson, Head of Strategic Partnerships, The Travel Foundation, καθώς και εξέχοντες Έλληνες δημιουργοί από τους χώρους της αρχιτεκτονικής και του design.