H πιο σημαντική από τις γνωστές κυρίες του Τρίτου Ράιχ ήταν αναμφισβήτητα η Fräulein Λένι (Ελένη) Ρίφενσταλ. Μια σκηνοθέτιδα όχι και τόσο... συνάδελφος! Ούσα γνωστή από ένα επιτυχημένο καλλιτεχνικό παρελθόν, το 1934 ο Χίτλερ της αναθέτει να γυρίσει στη Νυρεμβέργη μια θηριώδη ταινία για τον θηριώδη εορτασμό που ακολούθησε την Γενική δημόσια Συνέλευση του Ναζιστικού Κόμματος στην οποία έλαβαν μέρος πάνω από 700.000 Ναζί. «Η Δύναμη της Θελήσεως» όπως ονομάστηκε η ταινία όταν βγήκε στις αίθουσες το 1935, είναι φανερό ότι αποκάλυπτε τα σχέδια της «Θελήσεως» του Χιτλερισμού.
Τον επόμενο χρόνο, 1936, ο Χίτλερ ανέθεσε στην Ρίφενσταλ να γυρίσει, με ανάλογες θριαμβολογίες τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου.
Ήδη με την ταινία της «Η Δύναμη της Θελήσεως» η Ρίφενσταλ καθιερώθηκε σαν μια από της μεγαλύτερες σκηνοθέτιδες του κινηματογράφου. Και το χρωστάει, κατά την ημετέρα γνώμη και συγγνώμη, στις κρυφές επιρροές που είχε από έναν Ρώσο επαναστάτη σκηνοθετικό γίγαντα, αν και όχι και τόσο σταλινικό, τον Σεργκέι Αϊζενστάιν.
Σε μια συνέντευξή της η Ρίφενσταλ είπε ότι όταν την κάλεσε ο Χίτλερ και της πρότεινε να γυρίσει την «Δύναμη της Θέλησης» η Λένι του είπε ότι δεν είχε ιδέα από συνελεύσεις και πολιτικές συγκεντρώσεις. «Ο Χίτλερ μου είπε – λέει - ακριβώς γ΄αυτό σας κάλεσα. Γιατί θέλω ένα φρέσκο βλέμμα από κάποιον που αντιμετωπίζει το θέμα για πρώτη φορά».
Με τις ταινίες του Αϊζενστάιν και της Ρίφενσταλ άρχισα τις κινηματογραφικές σπουδές μου στην Αμερική. Εν μέσω χιτλερικού Μακαρθισμού! Χιτλερικού γιατί όπως αποκάλυψε ένας κολλητός του πολιτικός όταν πέθανε ο διαβολικός αυτός Γερουσιαστής, ο Μακάρθυ είχε στο προσκεφάλι του το Μάιν Κάμπφ (ο Αγών μου) του Χίτλερ το οποίο είχε μάθει απέξω!
Ο Χίτλερ χρωστούσε πολλά στην Ρίφενσταλ. Οι ταινίες της έγιναν όπλο πολιτικό και σίγουρα έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στον μαζικό υπνωτισμό των Γερμανών που συσπειρώθηκαν ξαφνικά γύρω από τον Φύρερ, έναν καινούριο Τεύτονα ιεραπόστολο. Η Ρίφενσταλ είχε επαφή για όλα απευθείας με τον Χίτλερ, ο οποίος μάλιστα έδωσε εντολή να μπορεί να εισπράττει η Λένι κατευθείαν από το Κεντρικό Ταμείο του κράτους την χρηματοδότηση των ταινιών της, χωρίς να περνάει από το Υπουργείο Προπαγάνδας.
Η Ρίφενσταλ συνελήφθη μετά την ήττα της Γερμανίας, δικάστηκε και αθωώθηκε. Το 1979 η Γαλλική Τηλεόραση μου αναθέτει να γυρίσω δύο ταινίες με θέμα την «Γαλλία του Τριάντα». Στην Ελλάδα θα λέγαμε «του Μεσοπολέμου». Είναι η περίοδος της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, των Λαϊκών Μετώπων στη Γαλλία και στην Ισπανία και της κήρυξης του Παγκοσμίου Πολέμου, μέχρι την παράδοση της Γαλλίας και την επίσκεψη του Χίτλερ στο κατακτημένο Παρίσι τον Ιούνιο του 1940. Μου χρειάζονται γερμανικά αρχεία για την Άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία.
Παίρνω λοιπόν στο τηλέφωνο την Λένι Ρίφενσταλ, της εξηγώ την ταινία και της ζητώ την άδεια να χρησιμοποιήσω αποσπάσματα από τις ναζιστικές ταινίες της. Αμέσως μου το αρνήθηκε. Μιλάμε αγγλικά. Και αρχίζει μια μικροαστική φλυαρία με δικαιολογίες που με εξέπληξαν. Δεν έμοιαζε καθόλου με μια φωτεινή καλλιτέχνιδα. Καλά - καλά της είπα και πήρα τις ταινίες της από τα Εθνικά Αρχεία της Ουάσιγκτον, όπου ήταν δηλωμένες στο «Τμήμα Λεία Πολέμου...»
Η ήττα της Γερμανίας δεν έμοιαζε να την είχε αναστατώσει την Λένι. Είχε πάντως απαγορευτεί η δημόσια προβολή των ταινιών της στην Γερμανία, χαρακτηρισμένες ως «Ναζιστική Προπαγάνδα».
Όπως ήταν καλή φωτογράφος και κολυμβήτρια, η Ρίφενσταλ πήγε στην Αφρική να φωτογραφίσει υπέροχα κορμιά Αφρικανών. Και, στον Ινδικό Ωκεανό θα γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για την υποβρύχια ζωή.
Δεν είναι εξακριβωμένο αν είχε ερωτική σχέση με τον Χίτλερ. Έχουν βρεθεί οι θερμότατες επιστολές που του έστελνε. Πάντως είναι αλήθεια ότι ένας έντονος ανδρισμός χαρακτηρίζει τις ναζιστικές ταινίες της. Καθώς και ο ερωτισμός με τον οποίο κινηματογραφεί την ναζιστική σβάστικα, μια σημαία που έχει αντιγράψει ένα σχήμα που βρέθηκε σε προϊστορικούς λαούς της Μικράς Ασίας και και που πιστεύεται ότι είχε σεξουαλική προέλευση.
Η Ρίφενσταλ δικάστηκε τρεις φορές, η μία για εγκλήματα στη κατεχόμενη Πολωνία – όπου έκανε ρεπορτάζ ντυμένη με στρατιωτική στολή και οπλισμένη. Αλλά ποτέ δεν καταδικάστηκε.
Έζησε 101 χρόνια η αφιλότιμη! Αφού πρώτα ξαναπαντρεύτηκε, σε ηλικία 99 χρονών!