Ιαπωνία: Θρίλερ με τον οδηγό που τον «κατάπιε» καταβόθρα - Εγκλωβισμένος για 4η μέρα

Η τρύπα έχει τετραπλασιαστεί μέσα σε λίγες μέρες - Καμία επικοινωνία με τον 74χρονο, λιγοστεύουν οι ελπίδες.
Open Image Modal
Η γιγάντια καταβόθρα σε κεντρικό δρόμο στην Ιαπωνία.
Yu Matsuda via AP

Μια τεράστια καταβόθρα σε μέγεθος πισίνας έκανε την εμφάνισή της σε κεντρικό δρόμο στην Ιαπωνία την Τρίτη (28/1). Ο 74χρονος οδηγός που εγκλωβίστηκε με το φορτηγό του μέσα στην τρύπα, παραμένει παγιδευμένος για 4η συνεχόμενη μέρα. «Έχουμε χάσει επικοινωνία από την Τρίτη», αναφέρουν οι ιαπωνικές αρχές. Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες κάτοικοι έχουν ήδη εγκαταλείψει τις εστίες τους, κοντά στο σημείο του ατυχήματος.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του cnn.com, η τρύπα έχει επεκταθεί στα 40 μέτρα πλάτος - περίπου 4 φορές το πλάτος της απ ’όταν πρωτοεμφανίστηκε, ανέφεραν οι αρχές το πρωί της Παρασκευής. «Το εσωτερικό διαβρώνεται και μεγαλώνει κάθε μέρα», δήλωσε ένας αξιωματούχος από την Διεύθυνση Αποχέτευσης στην Περιφέρεια της Σαϊτάμα. Διασώστες χρησιμοποίησαν γερανούς για να τραβήξουν μέρος του φορτηγού από την τρύπα και έστειλαν drones υπόγεια. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν καταφέρει να επικοινωνήσουν με τον οδηγό του φορτηγού.

Ο κυβερνήτης της νομαρχίας Σαϊτάμα, Μοτοχίρο Όνο, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ότι η κατάρρευση φαίνεται να προκλήθηκε από ρήγμα σε αποχετευτικό αγωγό της λεκάνης του ποταμού Νακαγκάουα. Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι ζητήθηκε από 200 νοικοκυριά να εκκενώσουν την περιοχή, κοντά στο σημείο του ατυχήματος. Επίσης, έγινε έκκληση σε 1.2 εκατομμύρια κατοίκους να είναι προσεκτικοί στη χρήση του νερού, σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα λύματα. Σε αντίθετη περίπτωση, αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τις προσπάθειες διάσωσης στην πληγείσα περιοχή.

Open Image Modal
Σωστικά συνεργεία επιχειρούν στο σημείο του ατυχήματος.
Kenichiro Kojima via AP

Γιατί υποχώρησε το έδαφος

Σύμφωνα με τη Γεωλογική Υπηρεσία των ΗΠΑ, οι καταβόθρες είναι πιο συχνές σε περιοχές όπου το υπέδαφος αποτελείται από πετρώματα όπως ο ασβεστόλιθος ή άλλα ανθρακικά πετρώματα, που μπορούν να διαλυθούν φυσικά από τα υπογεια ύδατα. Ο Takashi Oguchi, καθηγητής Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, τόνισε ότι οι καταβόθρες στην Ιαπωνία είναι σπάνιες, καθώς οι περισσότεροι δρόμοι είναι χτισμένοι πάνω σε ασύνδετα ποτάμια και θαλάσσια ιζήματα.

Ωστόσο, όπως προειδοποίησε, όταν ένας μεγάλος αγωγός νερού σπάσει, το διαρρέον νερό μπορεί να παρασύρει αυτά τα ιζήματα, δημιουργώντας μία καταβόθρα. Στην Ιαπωνία, μεγάλο μέρος των υποδομών, κατασκευάστηκε τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, κατά την διάρκεια της οικονομικής άνθησης που ακολούθησε μετά το τέλος του Β′ Παγκοσμίου Πολέμου, στη διάρκεια του οποίου, μεγάλο μέρος του Τόκιο καταστράφηκε από αμερικανικούς βομβαρδισμούς. Το υπάρχον σύστημα αποχέτευσης στη Σαϊτάμα είναι ηλικίας 42 ετών. Παρόλα αυτά, ο Oguchi ανέφερε ότι τέτοια φαινόμενα αναμένονται και στο μέλλον. Σύμφωνα με τον καθηγητή, οι υπόγειοι σωλήνες αποσυντίθενται με τον καιρό και κάτω από τους δρόμους στην Ιαπωνία, υπάρχουν αρκετοί.

Συνεχίζονται οι επιχειρήσεις διάσωσης

Οι διασώστες επιχειρούν επί μέρες στο σημείο του ατυχήματος, ελπίζοντας να ανασύρουν ζωντανό μέσα από την καταβόθρα, τον 74χρονο οδηγό του φορτηγού. Η αποστολή κρίνεται ως ιδιαίτερα δύσκολη για τα σωστικά συνεργεία. Σύμφωνα με τις αρχές, εντός της καταβόθρας έχει σχηματιστεί μία δεύτερη τεράστια τρύπα, κάτι που δυσχαιρένει περισσότερο το έργο των διασωστών.

«Ο οδηγός έχει θαφτεί μέσα στη γη με χώμα και εάν φέρουμε βαρύ εξοπλισμό κοντά στην άσφαλτο, μπορεί να πέσει μέσα», τονίζουν οι αρχές στην Ιαπωνία.

Πηγή:cnn.gr

 

 

-- --