Οι μηχανοδηγοί μιας αμαξοστοιχίας που έχασαν τη σηματοδότηση με αποτέλεσμα το τρένο να πέσει πάνω σε μια άλλη αμαξοστοιχία, και να σκοτωθούν 14 άτομα, ήταν αφηρημένοι επειδή παρακολουθούσαν αγώνα κρίκετ σε ένα κινητό τηλέφωνο, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός σιδηροδρόμων της Ινδίας.
Η θανατηφόρα σύγκρουση στο κρατίδιο Άντρα Πραντές τον Οκτώβριο έλαβε χώρα καθώς η Ινδία αντιμετώπιζε στο κρίκετ την Αγγλία κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
″Το πρόσφατο δυστύχημα στο Άντρα Πραντές συνέβη επειδή τόσο ο μηχανοδηγός όσο και ο συνοδηγός είχαν αποσπαστεί από τον αγώνα κρίκετ”, δήλωσε ο υπουργός Σιδηροδρόμων Ashwini Vaishnaw, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Press Trust of India.
″Τώρα εγκαθιστούμε συστήματα που μπορούν να ανιχνεύσουν οποιαδήποτε τέτοια απόσπαση της προσοχής και να διασφαλίσουμε ότι οι μηχανοδηγοί και οι βοηθοί τους είναι πλήρως συγκεντρωμένοι στη λειτουργία του τρένου”.
Εκατοντάδες εκατομμύρια οπαδοί στην Ινδία που λατρεύει το κρίκετ συντονίστηκαν για να παρακολουθήσουν τη ζωντανή μετάδοση του αγώνα του Παγκοσμίου Κυπέλλου, τον οποίο κέρδισαν οι οικοδεσπότες Ινδοί.
Επίσης, οι σιδηροδρομικές αρχές απέλυσαν τον σταθμάρχη και τρεις άλλους υπαλλήλους μετά το άλλο περιστατικό μ′ ένα ακυβέρνητο εμπορευματικό τρένο που ταξίδεψε 70 χιλιόμετρα χωρίς μηχανοδηγό τον περασμένο μήνα, ανέφεραν οι Hindustan Times.
Οι άνδρες απομακρύνθηκαν από τις θέσεις τους για αμέλεια, αφού περίπου 50 βαγόνια έτρεχαν ακυβέρνητα για σχεδόν δύο ώρες.
Η Ινδία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δίκτυα στον κόσμο και έχει δει αρκετές καταστροφές κατά τη διάρκεια των ετών, με χειρότερη το 1981, όταν ένα τρένο εκτροχιάστηκε ενώ διέσχιζε μια γέφυρα στο κρατίδιο Μπιχάρ, σκοτώνοντας περίπου 800 ανθρώπους.
Τον Ιούνιο του 2023, μια σύγκρουση τριών τρένων σκότωσε σχεδόν 300 ανθρώπους στην πολιτεία Οντίσα.
Τα τελευταία χρόνια η Ινδία επενδύει τεράστια χρηματικά ποσά για την αναβάθμιση του δικτύου με σύγχρονους σταθμούς και ηλεκτρονικά συστήματα σηματοδότησης.
Πηγή: RFI