Την ημερομηνία έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων του 2023 αποκάλυψε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως διευκρινίζοντας ότι οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στο πρώτο μάθημα την 1η Ιουνίου.
«Φέτος για πρώτη χρονιά δημοσιοποιήσαμε από την προηγούμενη χρονιά το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων και το κάναμε από σεβασμό στους υποψηφίους, στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, να υπάρχει επιτέλους από την Ελληνική πολιτεία ένας προγραμματισμός» είπε η υπουργός Παιδείας μιλώντας για τις πανελλαδικές εξετάσεις για τις οποίες επιβεβαίωσε ότι «το πρόγραμμα των ειδικών εξετάσεων ξεκινάει την 1η Ιουνίου».
Αναφορικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια υπενθύμισε ότι με ιδιαίτερα χαμηλές βαθμολογίες οι τελειόφοιτοι του Λυκείου μπορούσαν να μπουν στα ελληνικά πανεπιστήμια υποστηρίζοντας ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτοί οι μαθητές δεν θα αποφοιτήσουν.
«Τι μας νοιάζει να παίρνουμε ψήφους; Να λέμε να μπουν όλοι στο πανεπιστήμιο ελεύθερα, χωρίς να μας νοιάζει αν αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν; Μας νοιάζει τα παιδιά μας να έχουν διέξοδο, να έχουν προοπτική; Εμάς μας νοιάζει. Τον ΣΥΡΙΖΑ δεν τον νοιάζει γιατί λέει ο κόσμος να μπαίνει με ένα στα είκοσι στο Πανεπιστήμιο», συμπλήρωσε.
Αρχίζει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει και η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, λίγο μετά τη σχετική αναφορά της Νίκης Κεραμέως στην τηλεόραση της ΕΡΤ.
«Χρειάστηκαν τέσσερις δεκαετίες για να καταφέρουμε το αυτονόητο: να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί μας, σε μία καθαρά βελτιωτική διαδικασία, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στους ίδιους, στα παιδιά μας, στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ολόκληρη την κοινωνία»,σημείωσε η κα Κεραμέως.
Όπως τόνισε, πρόκειται για την υλοποίηση «μίας κομβικής μεταρρύθμισης», που «πολεμήθηκε μανιωδώς για 40 χρόνια από λίγους και θα λειτουργήσει ευεργετικά για όλους».
«Η αξιολόγηση, που εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το τοπίο στην εκπαίδευση, αποτελώντας κρίσιμη παρακαταθήκη για τη σταθερή αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Από το υπουργείο τονίζεται, επίσης, ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποσκοπεί στη βελτίωση και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού τους έργου και των καλών τους πρακτικών, καθώς και στον εντοπισμό τομέων στους οποίους ο εκπαιδευτικός χρήζει εστιασμένης επιμόρφωσης.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση υλοποιείται βασισμένη σε τρεις πυλώνες ως εξής:
1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Η τρέχουσα χρονιά είναι η δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος - «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ′ τάξη) και Γυμνάσια (Γ′ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: εκκινεί άμεσα και εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο.
(με πληροφορίες από ΕΡΤ, ΑΠΕ)