Κίνα: Αύξηση εξαγωγών σε αυτοκίνητα 64% το 2023 - Απειλεί την πρωτιά της Ιαπωνίας

Ποιά είναι τα δύο μοντέλα που σπρώχνουν από ρεκόρ σε ρεκόρ την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Open Image Modal
Οι άνθρωποι κοιτάζουν τα μοντέλα αυτοκινήτων Lixiang, μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο στο Πεκίνο την Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2024. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 63,7% το 2023, ενώ οι πωλήσεις στο εσωτερικό ενισχύθηκαν επίσης. (AP Photo/Andy Wong)
Andy Wong via AP

 

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 63,7% το 2023, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις, ενισχυμένες από τα κίνητρα στο τέλος του χρόνου, αυξήθηκαν κατά 4,2%, ανακοίνωσε μία από τις μεγαλύτερες ενώσεις βιομηχάνων (Πέμπτη 11 Ιανουαρίου).

Η αύξηση των εξαγωγών, στα 4,1 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας, μπορεί να ωθήσει την Κίνα να ξεπεράσει την Ιαπωνία, ως νούμερο ένα εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η Ιαπωνία εξήγαγε 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα τους πρώτους 11 μήνες του 2023, με την ανακοίνωση για τον τελικό απολογισμό να αναμένεται αργότερα, στις αρχές του 2024.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επεκτείνει επιθετικά τις εξαγωγές τους σε αναζήτηση της ανάπτυξης που λείπει στο εσωτερικό, καθώς η οικονομία της Κίνας επιβραδύνεται. Έχουν επίσης δώσει ισχυρή ώθηση στην παραγωγή  ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μετέτρεψαν την Κίνα στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, παρόλο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν μείνει συνολικά στάσιμες.

Open Image Modal
Μια καθαρίστρια σκουπίζει το περίπτερο της Tengshai όπου διακρίνονται το μοντέλο EV αυτοκινήτου N7, δεξιά και το μοντέλο D9 Premier, αριστερά, μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο στο Πεκίνο, την Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2024. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 63,7% το 2023, ενώ οι πωλήσεις στο εσωτερικό, ενισχυμένες από τα κίνητρα στο τέλος του έτους, αυξήθηκαν κατά 4,2%, δήλωσε μια βιομηχανική ένωση την Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου. (AP Photo/Andy Wong)
Andy Wong via AP

 

Ο πόλεμος στην Ουκρανία «ευλογία» για τους Κινέζους κατασκευατές αυτοκινήτων

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων εντός της Κίνας ανήλθαν συνολικά σε 21,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι - πιο χαμηλά σε σχέση με το ρεκόρ πωλήσεων περίπου 24 εκατομμυρίων, το 2017.

Μια έκρηξη στις πωλήσεις στη Ρωσία βοήθησε σημαντικά ώστε να αυξηθούν οι εξαγωγές της Κίνας το 2023, καθώς Ευρωπαίοι και Ιάπωνες κατασκευαστές υποχώρησαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Αντίθετα, η Κίνα εξήγαγε 840.000 οχήματα στη Ρωσία τους πρώτους 11 μήνες του 2023, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών και λεωφορείων, καθώς και αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.

Η Ένωση Κατασκευαστών Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας δηλώνει ότι η ζήτηση στη Ρωσία και τις γειτονικές χώρες επιβραδύνεται, ενώ η μελλοντική αύξηση των εξαγωγών θα εξαρτηθεί από την επέκταση των πωλήσεων EV’s στο εξωτερικό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν στοχεύσει σε αγορές στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ευρώπη και την Αυστραλία, μεταξύ άλλων.

Open Image Modal
Τα ρυμουλκά τραβούν ένα πρόσφατα ολοκληρωμένο πλοίο τύπου Ro-Ro Explorer No.1 της BYD, ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων, που διακρίνεται εδώ μέσα στο ναυπηγείο κατά την παράδοσή του, στο Yantai στην επαρχία Shandong της ανατολικής Κίνας την Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2024. ( (Chinatopix Via AP)
via AP

 

Ηλεκτρικά - αλλά όχι μόνο αυτοκίνητα

Στο μεταξύ, ένα κινεζικό ναυπηγείο παρέδωσε το πρώτο εγχώριας κατασκευής φορτηγό πλοίο της χώρας για τη μεταφορά αυτοκινήτων αυτή την εβδομάδα, ανέφερε ο κατασκευαστής, CIMC Raffles Group, σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το BYD Explorer No.1, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 7.000 οχήματα, φορτώνεται σε δύο λιμάνια πριν αναχωρήσει για την Ευρώπη. Η εταιρεία BYD, η οποία μισθώνει το πλοίο, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα!

«Η επιτυχής παράδοση του πλοίου έχει εδραιώσει περαιτέρω τη διεθνώς ηγετική θέση των ναυπηγικών εταιρειών της Κίνας στον τομέα των αυτοκινητοβιομηχανιών και άνοιξε μια νέα διαδρομή για τις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων να πάνε στο εξωτερικό», ανέφερε σε ανάρτησή της.

Open Image Modal
18 Δεκεμβρίου 2023, Βρανδεμβούργο: Ένα μοντέλο Tesla μοντέλο Y βρίσκεται στην αίθουσα υποδοχής του Tesla Gigafactory Berlin - Brandenburg. Photo: Patrick Pleul/dpa (Photo by Patrick Pleul/picture alliance via Getty Images)
picture alliance via Getty Images

 

Δύο μοντέλα οδηγούν την κινεζική βιομηχανία στο μέλλον

Η ένωση κατασκευαστών δεν παρέχει αναλυτικά στοιχεία για τα ηλεκτρικά οχήματα, όμως τα στοιχεία που δημοσίευσε η ένωση επιβατικών αυτοκινήτων έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 24% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Κίνα το 2023, από 12% το 2021. Συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, το μερίδιο των οχημάτων νέας τεχνολογίας στις συνολικές πωλήσεις έφτασε το 36% πέρυσι.

Το Tesla Model Y ήταν το ηλεκτρικό όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα πέρυσι, με 646.800 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το sedan BYD Song με 428.600 πωλήσεις.

Το Model Y πωλείται από 266.400 έως 363.900 γιουάν (37.500 έως 51.200 δολάρια), σύμφωνα με τον ιστότοπο της Tesla, και το BYD Song από 129.800 έως 159.800 γιουάν (18.300 έως 22.500 δολάρια).

Ο Μπιλ Ρούσο, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility στη Σαγκάη, είπε ότι οι κινεζικές εταιρείες έχουν «εκδημοκρατίσει» το ηλεκτρικό όχημα μειώνοντας την τιμή του. Η επόμενη πρόκληση θα είναι να πειστούν οι αγοραστές ότι ένα EV μπορεί να καλύψει τις οδηγικές τους ανάγκες. Αλλά το πρώτο βήμα είναι να το διαθέσουμε σε τιμή που θα τους κάνει να το σκεφτούν, λέει ο Ρούσο.

Open Image Modal
GUANGZHOU, ΚΙΝΑ - 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: Ένα ηλεκτρικό SUV BYD Song L εκτίθεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης Auto Guangzhou 2023 στο China Import & Export Fair Pazhou Complex, στις 17 Νοεμβρίου 2023 στο Guangzhou, στην επαρχία Guangdong της Κίνας. (Photo by Qu Jinwei/VCG via Getty Images)
VCG via Getty Images

 

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σαν...πολιορκητικός κριός

«Αυτό που κάνει η Κίνα με το ηλεκτκρικό αυτοκίνητο, είναι ότι χρησιμοποιεί την εγχώρια αγορά της για να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας που στη συνέχεια μπορεί να αξιοποιήσει διεθνώς», εξηγεί.

Η Fitch Ratings ανέφερε σε έκθεσή της τον περασμένο μήνα ότι αναμένει ότι το μερίδιο των νέων ενεργειακών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, να αυξηθεί στις συνολικές πωλήσεις της Κίνας σε ποσοστό 42%-45% το 2024. Επίσης, προέβλεψε ότι οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 20% έως 30% το 2024.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανήσυχη για την αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα, ενώ ξεκίνησε εμπορική έρευνα πέρυσι για τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.

Η ένωση κινεζικών κατασκευαστών δήλωσε ότι οι συνολικές πωλήσεις όλων των οχημάτων, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών και των λεωφορείων, έπιασαν τον στόχο των 30 εκατομμυρίων μονάδων το 2023, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προβλέπει ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί σε περίπου 3% φέτος.