Παρθενική πτήση του C919: Το πρώτο αεροσκάφος πλήρως σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Κίνα

Η ανάπτυξη του αεροσκάφους από την COMAC άρχισε πριν από δεκαπέντε χρόνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ασιατικού γίγαντα να γίνει πιο αυτάρκης.
|
Open Image Modal
Το C919 κατά την πρώτη του εμπορική πτήση.
VCG via Getty Images

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν πως το αεροσκάφος τύπου C919, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Κίνα, απογειώθηκε σήμερα για την παρθενική εμπορική πτήση του. 

Open Image Modal
Μοντέλο σε μεγάλο μέγεθος του εμπορικού αεροσκάφους στο Ινστιτούτο Διοίκησης στην κινεζική Zhengzhou.
Future Publishing via Getty Images

 

Το επιβατικό αεροπλάνο μέσων αποστάσεων της China Eastern Airlines απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Χιογκτσάο της Σαγκάης (ανατολικά) στις 10:32 [σ.σ. τοπική ώρα· 05:32 ώρα Ελλάδας], με προορισμό την πρωτεύουσα Πεκίνο, κατέγραψαν οι κάμερες του κινεζικού κρατικού τηλεοπτικού δικτύου CCTV, που μετέδωσε απευθείας τη στιγμή της απογείωσης που σήμανε την επίσημη είσοδό του στην αγορά της πολιτικής αεροπορίας.

 

Open Image Modal
Μοντέλο του C919
Future Publishing via Getty Images

 

Η ανάπτυξη του αεροσκάφους από την COMAC άρχισε πριν από δεκαπέντε χρόνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ασιατικού γίγαντα να γίνει πιο αυτάρκης. Θεωρείται ανταγωνιστικό των A320neo (Airbus) και 737 MAX (Boeing). Ο κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ το χαρακτηρίζει σημαντικό και καινοτόμο επίτευγμα της χώρας του.

 

 

Open Image Modal
Ανθρωποι φωτογραφίζουν το C919 κατά την προσγείωση του στο αεροδρόμιο του Πεκίνου.
China News Service via Getty Images

 

Η China Eastern παρήγγειλε πέντε αεροσκάφη του τύπου τον Μάρτιο του 2021 και παρέλαβε το πρώτο τον Δεκέμβριο. Αναμένει τα υπόλοιπα εντός του έτους.

Συνολικά, έχουν παραγγελθεί από εγχώριους αερομεταφορείς πάνω από 1.200 αεροσκάφη του τύπου στην COMAC, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας. Για το C919, η κινεζική αγορά χαρακτηρίζεται επαρκής. Ωστόσο οι προοπτικές για την εξαγωγή του είναι αβέβαιες, καθώς δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμη από τους εποπτικούς φορείς της Ευρώπης και των ΗΠΑ (EASA και FAA αντίστοιχα). Η COMAC προβλέπει ότι η παραγωγή θα φθάσει τα 150 δείγματα σε πέντε χρόνια.