Εκατομμύρια ήταν τα downloads της εφαρμογής ΖΑΟ το Σαββατοκύριακο: Πρόκειται για μια νέα κινεζική εφαρμογή η οποία επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν τα πρόσωπά τους σε βίντεο με celebrities, αστέρες των σπορ ή οποιουδήποτε άλλου εμφανίζεται σε αυτά, και γίνεται ανάρπαστη- ωστόσο πολλοί ασκούν κριτική για ζητήματα ιδιωτικότητας.
Η απήχηση της εφαρμογής και οι αντιδράσεις από κάποιους εκ των χρηστών υπογραμμίζουν πώς οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης φέρνουν νέους προβληματισμούς.
Το ΖΑΟ ανέβηκε στο iOS App Store της Κίνας την Παρασκευή και έγινε αμέσως viral. Σύμφωνα με ανάρτηση των δημιουργών της εφαρμογής στο Weibo (το κινεζικό «Twitter»), οι servers τους παραλίγο να «πέσουν» εξαιτίας του μεγάλου traffic.
Σύμφωνα με την App Annie, εταιρεία η οποία παρακολουθεί τα downloads εφαρμογών ανά τον κόσμο, το ZAO ήταν η πιο downloaded δωρεάν εφαρμογή στο κινεζικό iOS App Store την 1η Σεπτεμβρίου.
Οι χρήστες κάνουν sign-up για το ΖΑΟ με τον αριθμό τηλεφώνου τους και ανεβάζουν εικόνες του προσώπου τους, που έχουν τραβήξει με τη συσκευή τους. Μετά επιλέγουν από μια σειρά βίντεο διάσημων, στα οποία εισάγουν το πρόσωπό τους, και κοινοποιούν το βίντεο στους φίλους τους.
Πέρα από celebrities της Κίνας, μεταξύ των διάσημων που βρίσκει κανείς στην εφαρμογή περιλαμβάνονται ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και η Μέριλιν Μονρόε.
Με την εφαρμογή να έχει γίνει viral, κάποιοι χρήστες εξέφρασαν προβληματισμούς πως οι κανόνες της όσον αφορά στα προσωπικά τους δεδομένα μπορεί να τους θέτουν σε κίνδυνο: Σε ένα σημείο αναφέρεται πως οι χρήστες οι οποίοι ανεβάζουν τις εικόνες τους στο ΖΑΟ συμφωνούν να παραδώσουν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τους ως προς το πρόσωπό τους, και επιτρέπουν στο ΖΑΟ να χρησιμοποιήσει τις εικόνες τους για σκοπούς μάρκετινγκ.
Η ZAO ανέφερε στο Weibo πως θα ασχοληθεί με τα ζητήματα αυτά: «Κατανοούμε πλήρως την ανησυχία που μπορεί να έχουν οι άνθρωποι σχετικά με θέματα ιδιωτικότητας» τόνισε η εταιρεία. «Λάβαμε τα ερωτήματα που μας στείλατε. Θα διορθώσουμε αυτά που δεν είχαμε σκεφτεί και θα χρειαστούμε λίγο χρόνο».