Μαύρες μνήμες ξύπνησαν στους κόλπους του Πυροσβεστικού Σώματος μετά την αναγκαστική προσγείωση «γερασμένου» καναντέρ κατά τη διάρκεια επιχείρησης κατάσβεσης πυρκαγιάς στα Δερβενοχώρια.
Οι δύο έμπειροι πιλότοι προσγείωσαν το αεροσκάφος σε χωράφι νότια του χωριού Στεφάνη παρασύροντας δέντρα στο πέρασμά τους και κατάφεραν να σωθούν. Το ίδιο όμως δεν συνέβη στο παρελθόν με άλλους συναδέλφους τους.
Συνολικά από την πρώτη ημέρα πτήσεων των εναέριων μέσων αεροπυρόσβεσης η χώρα μας έχει θρηνήσει εννέα χειριστές. Το Καναντέρ τύπου CL-415, που είχε πέσει στα Στύρα Ευβοίας οδηγώντας στο θάνατο τους πιλότους, ήταν από εκείνα που είχε παραλάβει η Ελλάδα το 2004, κατασκευής του 2001, προκειμένου να αντικαταστήσουν σταδιακά τα παλαιότερα CL-215. Τα καινούργια διαθέτουν τουρμπίνες και είναι ικανά να πετάνε με θερμοκρασίες μεγαλύτερες από των 38 βαθμών Κελσίου, ενώ τα παλιά καθηλώνονται. Το αεροσκάφος που έπεσε το 2007 είχε πραγματοποιήσει 1.400 ώρες πτήσης.
Πριν από επτά χρόνια, στις 15 Ιουλίου του 2000 είχε συντριβεί Καναντέρ τύπου CL-215 στην Αργαλαστή του Πηλίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο πιλότοι. Δυστυχήματα είχαμε και με δύο πυροσβεστικά τύπου Πεζετέλ, το πρώτο τον Αύγουστο του 2000 στην Κέρκυρα και το δεύτερο τον Αύγουστο του 2003 στη Λέσβο, όπου είχαν χάσει τη ζωή τους οι πιλότοι τους.
Λίστα με τραγικά περιστατικά:
7 Αυγούστου 2000. Χάνει τη ζωή του ο 28χρονος υποσμηναγός, Θανάσης Μπεσλεμές, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην περιοχή Αλειμματάδων, της Κέρκυρας. Ο άτυχος πιλότος ανασύρεται ζωντανός λίγο μετά την πτώση του αεροσκάφους και μεταφέρεται στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Κέρκυρας. Λίγο αργότερα υποκύπτει στα βαριά τραύματα του.
25 Αυγούστου 2003. Ο 42χρovoς Στέφανος Κουρελιάς σκοτώνεται κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης σε δασική πυρκαγιά στα Βασιλικά της Λέσβου. Ο εν αποστρατεία επισμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας, που είχε ανακληθεί στην υπηρεσία του, ήταν ένας πολύ πεπειραμένος πιλότος, ο οποίος είχε γράψει 4.500 ώρες πτήσεις σε μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 και κατόπιν είχε εργαστεί για ιδιωτική αεροπορική εταιρεία και λίγο καιρό πριν από τον θάνατο του είχε βραβευθεί μαζί με άλλους πιλότους για το έργο τους.
27 Αυγούστου 2009. Σκοτώνεται ο 55χρovoς Στ. Κωτούλας, πατέρας δύο παιδιών. Η συνολική πτητική εμπειρία του ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες σε Πετζετέλ.
Ο κατάλογος εκείνων που διασώθηκαν:
17 Μαίου 1984. Πυροσβεστικό αεροσκάφος έπεσε σε δασική περιοχή στο Καπανδρίτι, πήρε φωτιά και καταστράφηκε. Ο πιλότος, Ευάγγελος Μαρκάκης, κατάφερε και σύρθηκε έξω από τα συντρίμμια. Τη γλίτωσε με μώλωπες στο σώμα και εγκεφαλική διάσειση.
23 Ιουλίου 1984. Καρφώθηκε στα πεύκα πολιτικό πυροσβεστικό αεροπλάνο μπροστά στα μάτια του τότε αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Άμυνας, Αντώνη Δροσογιάννη, κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του πιλότου να κατέβει όσο πιο χαμηλά μπορούσε για να σβήσει μεγάλη δασική πυρκαγιά στην Οινόη. Ο πιλότος Μιχάλης Καραμανλής, 35 ετών, μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας και σώθηκε.
26 Ιουνίου 1985. Πέφτει Πετζετέλ κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης. Ο χειριστής του διασώθηκε.
7 Αυγούστου 1986. Συνετρίβη Πετζετέλ σε αγροτική περιοχή των χωριών Κάτω Πούλιες και Λευκοχώρι Ηρακλείου. Ο πιλότος Αναστάσιος Ευαγγέλου, 34 χρόνων, τραυματίστηκε ελαφρά.
15 Αυγούστου 1991. Πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου Πετζετέλ έπεσε στη θαλάσσια περιοχή των Καμένων Βούρλων. Ο χειριστής του αεροσκάφους Αθανάσιος Παπαγεωργίου διασώθηκε.