Έπειτα από δέκα χρόνια η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ξανανοίγει την υπόθεση του θανάτου του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 23 Μαΐου 2006, όταν το αεροσκάφος του κατέπεσε κοντά στην Κάρπαθο, ύστερα από επεισόδιο με τουρκικά μαχητικά.
Όπως μεταδίδει η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» αφορμή για την επαναδιερεύνηση της υπόθεσης υπήρξε καταγγελία που είχε κάνει στη Βουλή πτέραρχος ε.α., ο οποίος είχε μιλήσει για κατάρριψη του ελληνικού μαχητικού από το τουρκικό αεροσκάφος και είχε ζητήσει να γίνει έρευνα.
Στη συνέχεια η Εισαγγελία της Αθήνας ξανάνοιξε τον φάκελο της υπόθεσης και ξεκίνησε αυτεπάγγελτα προκαταρκτική έρευνα, για να διαπιστωθεί εάν ο Έλληνας πιλότος δέχθηκε απροκάλυπτα δολοφονική επίθεση από το τουρκικό μαχητικό, το οποίο καταδίωκε.
Ο εισαγγελέας, που ανέλαβε την υπόθεση, θα διερευνήσει εάν ο Τούρκος πιλότος, που έχει καταδικαστεί ερήμην -είχε ζητηθεί η έκδοσή του από τις τούρκικες αρχές, αλλά ποτέ δεν εκδόθηκε- για ανθρωποκτονία από αμέλεια, πήρε εντολή από το τουρκικό επιτελείο να καταρρίψει το ελληνικό αεροσκάφος και επομένως έπρεπε να έχει δικαστεί για ανθρωποκτονία από πρόθεση.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή η εισαγγελική έρευνα δεν θα περιοριστεί μόνο στη διερεύνηση των ευθυνών του Τούρκου κυβερνήτη, αλλά θα επεκταθεί και στο ενδεχόμενο να έχουν ποινικές ευθύνες και μέλη της τότε στρατιωτικής ηγεσίας, για το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας.
Ειδικότερα τα αδικήματα που θα διερευνήσει ο εισαγγελέας αφορούν το πώς χειρίστηκαν την υπόθεση οι ελληνικές αρχές και συγκεκριμένα εάν έπρεπε να αφήσουν ελεύθερο τον Τούρκο κυβερνήτη ή έπρεπε να τον έχουν συλλάβει τότε, όταν πρόλαβε να εκτιναχτεί από το μαχητικό του αεροσκάφος και βρέθηκε στη θάλασσα.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, υπάρχουν μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες ο Τούρκος φέρεται ότι είχε τραβήξει πιστόλι εναντίον των Ελλήνων πιλότων του Super Puma, όταν επιχείρησαν να τον περισυλλέξουν.
Τότε η επίσημη εκδοχή των επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας είχε κάνει λόγο για σύγκρουση των δύο αεροσκαφών ύστερα από επαφή των πτερυγίων τους.
Η εκδοχή, την οποία θα διερευνήσει η Εισαγγελία της Αθήνας, δίνει άλλη εικόνα στα γεγονότα, σύμφωνα με την οποία ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ χτυπώντας με το δεξί φτερό του RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντας τον στον θάνατο, ενώ θα διερευνηθεί και η περίπτωση ο Τούρκος να εξαπέλυσε πύραυλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας που διερευνά την υπόθεση έχει ζητήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο στοιχεία από το υπουργείο Άμυνας και το υπουργείο Εξωτερικών, αλλά ακόμη δεν έχει λάβει απάντηση.
Τα αδικήματα που διερευνώνται είναι σε βαθμό κακουργήματος και συγκεκριμένα ανθρωποκτονία εκ προθέσεως και κατασκοπεία για τον Τούρκο πιλότο και κατάχρηση εξουσίας για την τότε στρατιωτική ηγεσία.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Τουρκία είχε ζητήσει ευθύνες από την Ελλάδα για το αεροπορικό δυστύχημα του 1996 νοτίως της Χίου όταν έπειτα από αερομαχία μεταξύ τουρκικών F-16 και ελληνικών Μιράζ 2000-5 είχε καταπέσει ένα τουρκικό μαχητικό και χάθηκε ο ένας εκ των δυο Τούρκων πιλότων.
Ωστόσο, όπως δημοσιεύει το «ΕΘΝΟΣ» ο εισαγγελέας Παύλος Γεώργιος είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες συμπληρωματική έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης.
Η Εισαγγελία Αθηνών ξεκίνησε την αναψηλάφηση της υπόθεσης Ηλιάκη έπειτα από καταγγελίες στη Βουλή του πτεράρχου Νταβρή ότι πρόκειται για σχεδιασμένη δολοφονία.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη, καθώς και το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας είχε επιβάλει -ερήμην- στον Τούρκο πιλότο, που καταδικάστηκε το 2008 για ανθρωποκτονία από αμέλεια, φυλάκιση τεσσάρων ετών, αφού επισήμως ο θάνατος του Έλληνα σμηναγού αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία.
Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης όταν έχασε τη ζωή του ήταν 36 ετών και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών, 5 και 2 ετών.
Πηγή: Έθνος