Δεκάδες ρωσικά άρματα μάχης που εγκαταλείφθηκαν από τα πληρώματά τους έχουν πέσει στα χέρια των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων στην ανατολική Ουκρανία, σύμφωνα με αναφορές, ενισχύοντας σημαντικά το οπλοστάσιό τους σε έναν πόλεμο όπου και οι δύο πλευρές έχουν βιώσει βαριές απώλειες σε έμψυχο και άψυχο υλικό.
Εικόνες με εγκαταλελειμμένα ρωσικά άρματα μάχης και άλλα τεθωρακισμένα έχουν κυκλοφορήσει ευρέως μετά την ουκρανική αντεπίθεση στα ανατολικά. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Bloomberg, μία πηγή έκανε λόγο για περίπου 200 άρματα, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται πόσα ήταν λειτουργικά ή ήταν δυνατή η επισκευή τους- σίγουρα κάποια είχαν καταστραφεί. Άλλη πηγή είπε πως μεταξύ των αρμάτων που κατελήφθησαν ήταν και σύγχρονα μοντέλα, ενώ, σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα και αναρτήσεις online, σε ουκρανικά χέρια φέρεται να έχει πέσει σχεδόν άθικτο ένα Τ-90Μ που εγκαταλείφθηκε- ένα από τα πιο προηγμένα ρωσικά άρματα, κάτι που, αν ισχύει, θα είναι μεγάλο «δώρο» τόσο για το Κίεβο όσο και για τις δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Σύμφωνα με τον Ίγκορ Λεβτσένκο, επικεφαλής στρατηγικών μοντέλων στο New Geopolitics, think tank στο Κίεβο, η Ουκρανία κατέλαβε κάτι λιγότερο από 100 ρωσικά άρματα μάχης που δεν καταστράφηκαν κατά την αντεπίθεση στο Χάρκοβο. Βεβαίως, λίγα εξ αυτών θα είναι άμεσα έτοιμα για επιχειρήσεις, καθώς ο κύριος λόγος εγκατάλειψης ενός άρματος μάχης από το πλήρωμά του (αντί να το χρησιμοποιήσει για να υποχωρήσει γρηγορότερα) είναι η μηχανική βλάβη.
Η εισροή αυτή νέων τεθωρακισμένων, όποια και αν είναι η πραγματική της έκταση, σίγουρα αποτελεί σημαντική θετική εξέλιξη για τον ουκρανικό στρατό, καθώς βοηθά στην αναπλήρωση απωλειών, ειδικά καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, κατά των οποίο το έδαφος γίνεται πιο «δύσκολο» και ο ρόλος των αρμάτων μάχης γίνεται ακόμα πιο σημαντικός. Επίσης, οι open source ερευνητές της Oryx εκτιμούν πως πάνω από 380 ρωσικά άρματα μάχης έχουν πέσει σε ουκρανικά χέρια από τότε που άρχισε ο πόλεμος. Σημειώνεται πως κατά την αρχή του πολέμου οι ρωσικές δυνάμεις χρησιμοποιούσαν κυρίως άρματα τύπου Τ-72 και Τ-80, τα οποία θεωρούνται μάλλον παλαιότερης τεχνολογίας πλέον, και αποδείχτηκαν πολύ ευάλωτα σε σύγχρονα αντιαρματικά όπλα, με αποτέλεσμα βαριές απώλειες. Το Τ-90Μ θεωρείται πως απεστάλη αρχικά στην Ουκρανία κατά τον Απρίλιο, αν και σε μικρούς αριθμούς, ενώ το φημισμένο κατά τα άλλα εξαιρετικά προηγμένο Τ-14 Armata δεν είναι διαθέσιμο σε αριθμούς που επιτρέπουν χρήση σε επιχειρήσεις και δεν έχει αναφερθεί χρήση του στα πεδία των μαχών. Σύμφωνα με το Institute for the Study of War, ρωσική πηγή ανέφερε πως ουκρανικές δυνάμεις στο Χάρκοβο ενισχύονταν με ρωσικά άρματα μάχης τύπου Τ-72 που έπεσαν στα χέρια των Ουκρανών- κάτι που υποδεικνύει τη σοβαρότητα της ρωσικής ήττας και υποχώρησης στην περιοχή, καθώς φαίνεται πως εγκαταλείπονταν οχήματα (και άλλα είδη εξοπλισμού) καλύτερης ποιότητας και σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι όταν οι ρωσικές δυνάμεις αποσύρθηκαν από την περιοχή του Κιέβου, πριν από μήνες.
Παράλληλα, η Ουκρανία συνεχίζει να ζητά περισσότερα όπλα από τη Δύση, μεταξύ των οποίων και πιο σύγχρονα δυτικά άρματα μάχης. Μέχρι τώρα η Ουκρανία έχει λάβει σοβιετικής προέλευσης άρματα μάχης από ένα μικρό αριθμό χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, μεταξύ των οποίων και η Πολωνία, που εξακολουθούσαν να έχουν αποθέματα: Ενδεικτικά, πρόσφατα έκλεισε συμφωνία με τη Σλοβενία για αποστολή 28 αρμάτων Μ-55S με αντάλλαγμα 40 στρατιωτικά οχήματα μεταφορών από τη Γερμανία. Η Ουκρανία, πάντως, τονίζει την ανάγκη για πιο σύγχρονα οχήματα: Όπως είπε ο προεδρικός σύμβουλος Μιχάιλο Ποντόλιακ, «χρειαζόμαστε σύγχρονα όπλα, μεταξύ των οποίων άρματα που έχουν κατασκευαστεί από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία...σοβιετικά άρματα που έχουν παραχθεί μεταξύ της δεκαετίας του 1950 και του 1980 δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα Abrams και τα Leopard». Επίσης, η Ουκρανία – η οποία έχει κινητοποιήσει πλέον μεγάλο αριθμό στρατιωτών, που, όπως αναφέρει το Bloomberg, εκτιμάται πως πλησιάζει το ένα εκατομμύριο- ζητά και άλλα είδη τεθωρακισμένων οχημάτων για να εξοπλίσει τις μονάδες της, μεταξύ των οποίων ΤΟΜΑ (τεθωρακισμένα οχήματα μάχης) και ΤΟΜΠ (τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού)- σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα παραχωρεί επίσης έναν αριθμό ΒΜΡ-1 που είχε προμηθευτεί μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου από τα αποθέματα της πρώην ανατολικής Γερμανίας.