Λαβωμένο το «Βέλος» μετά το μεγάλο ρήγμα στην πρίμνη του - Εχει ξεκινήσει η στεγανοποίηση

Μηχανικοί κι ένας δύτης προσπαθούν να καταγράψουν το μέγεθος της ζημιάς και τον ενδεχόμενο κίνδυνο βύθισης του ιστορικού πλοίου, που μετρά ήδη 80 χρόνια «ζωής».
Open Image Modal
.
Eurokinissi

Σε εξέλιξη είναι από νωρίς το πρωί οι προσπάθειες στεγανοποίησης του ιστορικού αντιτορπιλικού πλοίου «Βέλος» μετά το σοβαρό ρήγμα στην πρύμνη του όταν οι ισχυροί άνεμοι το χτυπούσαν στην εξέδρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Μηχανικοί κι ένας δύτης προσπαθούν να καταγράψουν το μέγεθος της ζημιάς στην πρύμνη και στο κάτω μέρος του «Βέλος» αλλά και τον ενδεχόμενο κίνδυνο βύθισης του ιστορικού πλοίου, που μετρά ήδη 80 χρόνια «ζωής» και αποτελεί πλέον  πλωτό μουσείο.

Open Image Modal
,
Eurokinissi

Το παροπλισμένο αντιτορπιλικό είχει βρει απάγκιο στο κλειστό λιμάνι του Φαλήρου, στο «Πάρκο ναυτικής παράδοσης» όπου εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι το έχουν επισκεφθεί ενώ από το 2019 έχει αγκυροβολίσει στο λιμάνι της Νέας Παραλίας.

Δίπλα από το λαβωμένο «Βέλος» βρίσκεται σήμερα κι ένα φορτηγό-ρυμουλκό που το συγκρατεί από τους ισχυρούς ανέμους που εξακολουθούν να πλέουν στο Θερμαϊκό, ώστε να μην  υποστεί περαιτέρω ζημιές.

Να επιστρέψει στο Φάληρο 

Open Image Modal
.
Eurokinissi
Open Image Modal
,
Eurokinissi

 Εκεί, ζητά να επιστρέψει και ο Σύλλογος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών (ΣΦΕΑ)1967-1974.

«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής ’Άμυνας, γιατί εξακολουθεί να κωφεύει στα διαβήματά μας - και τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών - που προειδοποιούσαν ότι «η κατάσταση του πλοίου είναι ΑΚΡΩΣ ανησυχητική κι επισφαλής», καθώς ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code.

Επιπλέον ο σύλλογος αναφέρει ότι σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι επισφαλής γιατί δεν συνιστά ασφαλές λιμάνι.

Aαντιθέτως, είναι ανοιχτός στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών που χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές είναι καταστροφικές».