Μπορεί το φυσικό κατάστημα των επίσημων εμπόρων να παραμένει το κύριο σημείο επαφής για την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ωστόσο, πλέον οι πολίτες αρχίζουν να συμβουλεύονται ολοένα και περισσότερο τα ηλεκτρονικά σημεία πώλησης. Έτσι, το Διαδίκτυο και οι επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών του κλάδου προτιμώνται για το αρχικό στάδιο της έρευνας αγοράς και της διαμόρφωσης του αυτοκινήτου. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας του COVID-19, ένας αυξανόμενος αριθμός πολιτών υιοθετεί πιο θετική στάση και έναντι των ηλεκτρονικών καναλιών. Για παράδειγμα, οι δυνητικοί αγοραστές πολυτελών brands είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτυακού καταστήματος (online dealership), όπως παραγγελία και διευθέτηση των εγγράφων και πληρωμών κατά το στάδιο αυτό.
Σύμφωνα με έρευνα, που διεξήγαγε η Nielsen τον Ιούλιο ανάμεσα σε 1.500 Έλληνες πανελλαδικά, σε ερώτηση σχετικά με τη χρήση υπηρεσιών online καταστήματος για την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, το 35% απαντά ότι το θεωρεί “πιθανόν” και το 19% “πολύ πιθανόν”. Ένα 22% απαντά ότι έχει ουδέτερη στάση έναντι στη χρήση υπηρεσιών online καταστήματος για την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, ενώ ένα 11% απαντά “καθόλου πιθανόν” και ένα 14% “όχι και τόσο πιθανόν”.
Παρόμοια εικόνα δείχνει η έρευνα και όσον αφορά την πιθανότητα χρήσης υπηρεσιών online καταστήματος για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Το 34% το θεωρεί “πιθανόν”, το 18% “πολύ πιθανόν”, ενώ το 8% απαντά “καθόλου πιθανόν” και το 13% “όχι τόσο πιθανόν”.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι τα κίνητρα, που δόθηκαν από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι γνωστά από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών, οι οποίοι είναι και θετικά προσκείμενοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή.
Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι σε ένα βαθμό διστακτικοί, αναφέροντας στις ανησυχίες τους την υψηλή τιμή απόκτησης του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς και τις τρέχουσες υποδομές της χώρας για τη φόρτισή τους.
Σύμφωνα με την έρευνα και αναφορικά με τον τρόπο απόκτησης ενός αυτοκινήτου, το 50% των δυνητικών αγοραστών γνωρίζει τη δυνατότητα απόκτησης μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης. Μάλιστα, οι μισοί από αυτούς είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. H πρόθεση απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης γίνεται εντονότερη ανάμεσα σε όσους προτίθενται να αγοράσουν μια πολυτελή μάρκα. Η έρευνα δείχνει, πάντως, όσον αφορά την πρόθεση απόκτησης ενός οχήματος ότι, ανάμεσα στους Έλληνες, που σκόπευαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το επόμενο διάστημα, οι 6 στους 10 αναφέρουν ότι αναβάλουν την αγορά τους για περίπου 17 μήνες. Εκτιμάται, σε πρώτο βαθμό, η αναβλητική αυτή καταναλωτική στάση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου να έχει σημαντικό αντίκτυπο για το 2020 στις πωλήσεις λιανικής. Επιπλέον, σημειώνεται ο προϋπολογισμός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου να έχει επηρεαστεί αρνητικά κατά 10%.