Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Μάικ Φίγκις δήλωσε στο τελευταίο podcast του The Hollywood Reporter «It Happened in Hollywood» ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο πρωταγωνιστής δεν πήραν χρήματα για τη δουλειά τους στην ταινία «Leaving Las Vegas» (Αφήνοντας το Λας Βέγκας) του 1995.
«Ο Νίκολας και εγώ δεν πληρωθήκαμε ποτέ», είπε ο Φίγκις, μιλώντας για την ταινία που χάρισε στον Νικόλας Κέιτζ το Όσκαρ Α′ Ανδρικού Ρόλου, μοναδικό του Όσκαρ μέχρι σήμερα.
«Είπαν ότι η ταινία δεν επρόκειτο να έχει κέρδος», πρόσθεσε αναφερόμενος στην εταιρεία παραγωγής Lumiere Pictures, η οποία χρηματοδότησε το Leaving Las Vegas, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, με περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια.
Τελικά τα κέρδη της ταινίας διεθνώς άγγιξαν τα 32 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Box Office Mojo.
Ο σκηνοθέτης γύρισε την ταινία φορητές κάμερες των 16 mm στους δρόμους του Λας Βέγκας και όπως είπε στη συνέντευξή του «κανείς» δεν ήθελε να χρηματοδοτήσει την αντι- Χόλιγουντ ταινία του.
Το «Leaving Las Vegas», διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Τζον Ο′ Μπράιεν που κυκλοφόρησε το 1990, σε σενάριο του Φίγκις, ακολουθεί τον Μπεν (Κέιτζ), έναν απογοητευμένο σεναριογράφο ο οποίος εγκαταλείπει το Λος Άντζελες όταν χάνει τη δουλειά του και κατευθύνεται στο Λας Βέγκας όπου βρίσκεται παγιδευμένος σε ένα απολύτως αυτοκαταστροφικό σπιράλ. Ο Φίγκις είπε ότι ο Νίκολας Κέιτζ θα έπρεπε να πάρει 100.000 δολάρια για τον ρόλο του στην ταινία.
Παρότι η αμοιβή του ίδιου και του Κέιτζ για την ταινία ήταν ένα τεράστιο μηδενικό, δεν εξέφρασε κάποια δυσαρέσκεια.
«Το ίδιο μου κάνει», είπε στο THR. «Η καριέρα μου απογειώθηκε και πάλι, και στην επόμενη ταινία που έκανα, πληρώθηκα πολύ καλά… Και μέσα σε ένα χρόνο [ο Κέιτζ] κέρδιζε 20 εκατομμύρια από μια ταινία, κάτι που ήταν πολύ καλό».
Η ταινία «Leaving Las Vegas» ήταν ένα κρίσιμο σημείο στην καριέρα του Κέιτζ, καθώς μετά το Όσκαρ, δούλεψε σε μεγάλες παραγωγές όπως οι ταινίες «The Rock», «Con Air» και «Face/Off».
Μέσα σε λίγα χρόνια έγινε ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους ηθοποιούς στο Χόλιγουντ, αλλά μέχρι το 2009 φέρεται να σπατάλησε την περιουσία του σε ακριβές και απίστευτα εκκεντρικές αγορές -που σύμφωνα με πληροφορίες περιελάμβαναν τρία κάστρα, δύο νησιά στις Μπαχάμες, δύο γιοτ, ένα τζετ Gulfstream, 50 αυτοκίνητα, ένα χταπόδι (ως κατοικίδιο), μέχρι και ένα κρανίο δεινοσαύρου αξίας 276.000 δολαρίων για την απόκτηση του οποίου πλειοδότησε σε δημοπρασία έναντι του Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του GQ, τον περασμένο Μάρτιο, μόνο τα χρέη του στην εφορία είχαν φτάσει τα 14 εκατομμύρια δολάρια, ενώ χρωστούσε πολλά περισσότερα εκατομμύρια σε άλλους πιστωτές.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, πρωταγωνίστησε σε 46 ταινίες, εμπειρία την οποία ο ίδιος περιέγραψε στο GQ σαν να βρίσκεται σε «ιμάντα μεταφοράς».
Παρότι, η καριέρα του δεν ήταν στις καλύτερες μέρες της, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ανοδική πορεία, με ρόλους όπως στο «Mandy» (2018) και στο «Pig» (2021).
Στο φετινό «The Unbearable Weight of Massive Talent», ο Κέιτζ σατιρίζοντας τα οικονομικά του προβλήματα έπαιξε μια φανταστική εκδοχή του εαυτού του, έναν ηθοποιό ο οποίος δέχεται πρόταση να εμφανιστεί στο πάρτι γενεθλίων ενός πλούσιου θαυμαστή του, με αμοιβή 1 εκατομμύριο δολάρια.